خبرگزاری کار ایران

بدهکارترین کشورهای دنیا کدامند؟

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۵۷۴

با توجه به بررسی‌های انجام شده در خصوص کشورهایی که بیشترین میزان بدهی جهانی را در بازه زمانی ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ تجربه کرده‌اند، کشور ژاپن در جایگاه نخست قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، با توجه به بررسی‌های انجام شده در خصوص کشورهایی که بیشترین میزان بدهی جهانی را در بازه زمانی ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ تجربه کرده‌اند، کشور ژاپن در جایگاه نخست قرار گرفت.

اکثریت مردم سراسر جهان، کشور ژاپن را بسیار توسعه یافته و مرفه تصور می‌کنند. این کشور با تولید ناخالص داخلی سرانه به میزان 39306دلار در سال 2018، دارای یکی از پیشرفته‌ترین اقتصادهای جهان محسوب می‌شود. با این حال، بسیاری از مردم نمی‌دانند که این کشور پیشرفته، بیشترین میزان بدهی جهانی را دارد. میزان بدهی کشور ژاپن در سال 2017، حدود 238درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است.

بر اساس نمودار ارائه شده، پس از کشور ژاپن، یونان با 182درصد بدهی نسبت به تولید ناخالص داخلی کشورش در جایگاه دوم قرار دارد. به دنبال آن، کشورهای ایتالیا، پرتغال، و ایالات متحده آمریکا، جزو کشورهای با بیشترین میزان بدهی نسبت به تولید نا خالص داخلی کشورشان هستند. همچنین، گفتنی است که شواهد نشان می‌دهد میزان بدهی ایالات متحده آمریکا از سال 2007 تا 2017، از 65 درصد به 105درصد افزایش یافته است. قابل ذکر است که کشورهای اسپانیا و بریتانیا، بیشترین افزایش میزان بدهی را در طول این بازه زمانی تجربه کرده‌اند.

خبر فوری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز