خبرگزاری کار ایران

مرکز توزیع مواد غذایی به اندازه چهار زمین فوتبال+فیلم

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۳۰۰

​بزرگترین مرکز پخش مواد غذایی جهان در ۷ کیلومتری جنوب پاریس، پایتخت فرانسه قرار دارد. این مرکز با ۲۷۰ هکتار وسعت از شاهزاده نشین موناکو وسیع‌تر است.

یورونیوز: بازار این مرکز مساحتی به بزرگتری چهار زمین فوتبال دارد که در آن ۲۰۰ ساختمان بنا شده است. در هر کدام از این ساختمان‌ها مواد غذایی مشخصی فروخته می‌شود، از ماهی تازه تا میوه و لبنیات.

فعالیت مرکز از نیمه شب آغاز می‌شود. کامیون‌های حمل مواد غذایی از نخستین ساعت روز محصولات را در انبارها خالی می‌کنند. از ساعت ۲ بامداد نیز خریداران، که عمدتا از رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ هستند، خرید روزانه خود را آغاز می‌کنند.

بر روی هیچ‌کدام از محصولات برچسب قیمت وجود ندارد و بهای هر کالا با چانه زنی تعیین می‌شود.

بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۷ سه میلیون تن محصول به ارزش ۹ میلیارد یورو در این بازار معامله شده است.

بازار رنژیس با ۱۲ هزار کارمند، هزار و دویست شرکت، ۱۷ رستوران، بانک، دفتر پست و هتل و درماندگاه امکاناتی مانند یک شهر را در اختیار دارد. بخش زیادی از زباله‌های تولیدی این بازار نیز بازیافت می‌شود.

این مرکز مجهز به نیروگاه است و علاوه بر انرژی مورد نیاز خود، برق فرودگاه اورلی پاریس و مناطق مسکونی اطراف را نیز تامین می‌کند.

لینک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز