خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی طول عمر نوجوانان از روی شخصیت آن‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۴۹۸

مطالعه کارشناسان نشان می‌دهد نوجوانان دبیرستانی که روحیه همدلی و شخصیت آرام دارند و به لحاظ هوشی کنجکاو هستند در مقایسه با سایر همسالان خود که کمتر از این ویژگی‌های شخصیتی بهره‌مندند، احتمال اینکه تا ۵۰ سال آینده عمر کنند به مراتب بیشتر است.

به گزارش ایلنا، کارشناسان بر اساس نتایج یک مطالعه جدید ادعا کرده‌اند که طول عمر نوجوانان را می‌توان از روی شخصیت آن‌ها پیش‌بینی کرد.

کارشناسان می‌گویند: هر چند این یافته ثابت نمی‌کند که به طور قطع، داشتن چنین خصایصی در نوجوانی باعث طول عمر افراد می‌شود، اما رابطه بین این دو عامل در این مطالعه آشکار شده است.

"بنیامین چاپمن"، نویسنده این مطالعه و استادیار دپارتمان‌های روانشناسی و علوم بهداشت عمومی در مرکز پزشکی دانشگاه راچستر در نیویورک خاطر نشان کرد: اساسا ما متوجه شدیم دانش‌آموزان دبیرستانی که ویژگی‌های شخصیتی سازگارتری دارند خطر مرگ در آن‌ها طی نیم قرن آینده کمتر است.

 در نظرسنجی اول علاوه بر آرامش و تکانشی بودن همچنین سطح حساسیت اجتماعی نوجوانان و ویژگی‌های دیگری نظیر روحیه رهبر بودن، پرانرژی بودن، اعتماد به نفس، تندرستی، اجتماعی بودن، کنجکاوی فکری و بلوغ این نوجوانان اندازه‌گیری شده است.

چاپمن می‌گوید: کارشناسان ما تک تکِ این صفات را مورد ارزیابی قرار داده‌اند و مشخص شد که آرامش داشتن با کاهش خطر مرگ زودرس مرتبط است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز