خبرگزاری کار ایران

ابوالفضل جوکار در نشست صمیمی هفته کتاب:

ادغام وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم راه حل مشکل کنکور

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۲۴۹

مدیر مسئول انتشارات گاج در خصوص مطالب مطرح شده مبنی بر شکل‌گیری مافیا توسط موسسات برگزارکننده آزمون‌های آزمایشی و ناشران کتاب‌های کتب کمک آموزشی بیان کرد: ما مجوز برگزاری آزمون‌های آزمایشی خود را از وزارت آموزش و پرورش دریافت کرده‌ایم و ۵ درصد درآمدهای خود در این خصوص را نیز به آموزش و پرورش می‌دهیم و همچنین جلسات هفتگی و ماهانه کارشناسی با حضور مدیران آموزش و پرورش برگزار می کنیم، پس چنین سخنانی صحیح نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از فارس، ابوالفضل جوکار در نشست صمیمی که به مناسبت هفته کتابخوانی در مجموعه خانه کتاب قم برگزار شده بود طی سخنانی با اشاره به تاریخچه فعالیت خود در عرصه نشر کتاب‌های کمک آموزشی بیان کرد: هم اکنون پر تیراژترین ناشر ایران هستیم.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های کمک آموزشی تولید شده به زبان ساده و قابل فهم به دانش‌آموزان عرضه میشود، یادآور شد: متاسفانه کتابهای درسی قوام لازم را ندارد و باید چند برابر آن، در کتابهای کمک آموزشی توضیحات لازم را ارائه کنیم که موضوعات، برای دانش آموزان قابل فهم باشد.

جوکار یکی از علل رشد ناشران کتاب‌های کمک آموزشی را ضعف‌های موجود در کتاب‌های درسی دانست و بیان کرد: ما امروز در عرصه کتاب با مشکل توزیع روبه رو هستیم و باید کتاب در ویترین باشد تا عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه کتاب های کمک آموزشی، حذف شدنی نیست، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی با سخنان خود به مردم آدرس غلط میدهند.

جوکار با اشاره به اینکه گفته شده است موسسات برگزار کننده آزمون های آزمایشی نمیگذارند که کنکور حذف شود، بیان کرد: مگر این قبیل موسسات چه کاره هستند که بخواهند جلوی حذف کنکور را بگیرند.

وی با اشاره به طرح خود برای حذف کنکور بیان کرد: باید ملاک سنجش دانش آموزان در سه سال آخر تحصیل هر سال ۲۵ درصد و ۲۵ درصد نیز به کنکور اختصاص یابد، در چنین شرایطی دیگر دانش آموزان استرس سنجش ۱۲ سال تحصیل در سه یا چهار ساعت را نخواهد داشت.

مدیرعامل انتشارات گاج در خصوص یکی دیگر از مشکلات، برگزاری کنکور گفت: مشکل دیگر این است که در یک سیستم آموزش ارائه شده و در سیستم دیگر ارزشیابی صورت میگیرد، یعنی آموزش و پرورش کار آموزش را بر عهده دارد ولی ارزشیابی بر عهده وزارت علوم است؛ ادغام وزارت آموزش و پرورش و علوم گام اول حذف کنکور است.

جوکار به اهدای ۷ میلیارد تومان کتاب از سوی موسسه گاج به دانش آموزان زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و افزود: باید مسئله آموزش در کشور به صورت زیربنایی اصلاح شود و توسعه عدالت آموزشی زمانی محقق می‌شود که اگر امکان برخورداری همه دانش آموزان کشور از امکانات آموزشی پایتخت یا کلان شهر ها میسر نیست، حداقل جلوی عرضه کتاب‌های کمک آموزشی گرفته نشود چرا که خالقان این کتاب‌ها از بهترین و برترین معلمان مجرب کشور می‌باشند و امکان مطالعه و بهره‌مندی دانش آموزان از این کتاب‌ها حتی در دورترین نقاط کشور نیز فراهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز