خبرگزاری کار ایران

تغییر رنگ ناخن ها خبر از این بیماری خطرناک می دهد

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۲۷۹

در برخی مواقع تغییر رنگ ناخن ها نشان دهنده بیماری سرطان است.

به گزارش ایلنا، در کنار کارهای منزل بسیاری از خانمها برای خرید لباس کفش به بیرون از منزل میروند یا برای صرف شام و ناهار به رستوران و کافی شاپ میروند عدهای هم فقط بیرون میروند تا قدم بزنند و چیزهای جدید را ببینند و سر انجام برخی دیگر هم زمانی را در آرایشگاه میگذرانند ، برخی خانمها تصمیم به مانیکور کردن ناخن میگیرند که وقتی به آرایشگر مراجعه میکنند آرایشگر متوجه مشکلی در ناخن آنها می شود که بهتر است آن را به عنوان هشدار جدی سلامت بگوید تا از یک مشکل جدی جلوگیری کرده باشد، مشکلی به نام تغییر رنگ روی ناخن.

بعضی خانمها خط های سیاهی در ناخن شان وجود دارد که بعضی از آنها میخواهند با لاک های تیره این خط های تیره را بپوشانند، ممکن است بعضیها فکر کنند عفونت ناشی از قارچ است اما باید نسبت به تغییر ناخن هوشیار باشید مخصوصا اگر رنگ ناخن به قهوهای ،آبی تیره و سیاه تبدیل شود.

اگر خط ممتد قهوهای روی ناخن دیدید ممکن است نشانه سرطان باشد، در بسیاری از موارد تومورها زیر ناخن رشد میکنند و اگر دیدید رنگ ناخن تغییر کرده است سریعا بایدشک کنید شاید تومور خطرناکی باشد در چنین شرایطی حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.

کارشناسان بیان میکنند اگر رنگ ناخن تغییر کرد یا دچار خونریزی شد و بدون هیچ توقفی رشد کرد باید سریعا به پزشک مراجعه کرد چرا که اینها علائمی هشدار دهنده از بیماری های خطرناک هستند.

شاید این نشانهها چیزهای سادهای به نظر رسد اما چنین نیست ممکن است، هر شخصی دچار بیماری سرطان ناخن شود به همین دلیل نمیتوانیم تغییرات ناخن را دست کم بگیریم و با اشتراک گذاشتن این مطالب در فضاهای مجازی دیگران را آگاه کنید.

منبع: رکنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز