خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی:

ارز دولتی واردکنندگان موبایل از طریق پتروشیمی قابل تامین است

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۴۵۷

محمد جواد آذری جهرمی می‌گوید: برخی معتقدند شلوغی بازار برای فشار بر ما و کار خود واردکنندگان بود. شخصا نمی‌توانم این موضوع را تایید کنم، اما طمینان دارم که لیست در همان موعد مقرر که گفته بودم منتشر شده است.

روز گذشته اهالی بازار موبایل تهران در اعتراض به نوسان ارز و افزایش قیمت دلار مغازه‌های خود را تعطیل و  اعلام کردند از خیلی وقت پیش تصمیم بر بستن مغازه‌ها داشتند اما به دلیل پرداخت اجاره مغازه حاضر به این کار نمی‌شدند تا اینکه این تصمیم عملی شد. وزیر ارتباطات نیز روز گذشته به عنوان نخستین مسئول در میان بازاریان حاضر شد و با اعلام اینکه با سودجویان برخورد می‌شود، وعده داد که اسامی واردکنندگان موبایل که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند را منتشر می‌کند تا مشخص شود چه کسانی سودهای میلیاردی کرده‌اند. تا کنون وعده دوم عملی و اسامی منتشر شده و آنگونه که آذری جهرمی گفته سودجویان به نهادهای قضایی معرفی خواهند شد و با آنها برخورد می‌شود.

وزارت صنعت واردکنندگان موبایل را برای دریافت ارز دولتی انتخاب کرده است

فارغ از انتشار اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی، سوال مهمتر این بود که این ارز با چه مکانیسمی در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته است. محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگوی کوتاه خود با رویداد۲۴ به ابهام‌های این موضوع پاسخ داده و گفته است: انتخاب شرکت‌ها برای پرداخت ارز دولتی بر اساس انتخاب وزارت صنعت بوده است.

آذری جهرمی می‌گوید: هر شرکتی که از تولیدکننده نمایندگی داشته باشد یا دارای شبکه توزیع و گارانتی باشد، قادر است مجوز بگیرد. از این جهت معتقدم یکی از گلوگاه‌های رانت در همین نقطه است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که اطلاعات برخی از شرکت‌ها حتی در روزنامه رسمی ثبت نشده و هیات مدیره این شرکت‌ها مشخص نیست، مرجع شناخت این شرکت‌ها برای پرداخت ارز چه نهادی است؟ گفت: وزارت صنعت در این مورد تصمیم‌گیرنده است.

نتیجه بررسی به قوه قضاییه ارسال می‌شود

آذری جهرمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار رویداد۲۴ مبنی بر اینکه آیا برای این شرکت‌ها جریمه در نظر گرفته خواهد شد؟ توضیح داد: در مرحله نخست شکایات یا تخلفات بررسی شده و پس از آن، نتیجه بررسی‌ها به مراجع ذی‌صلاح همچون سازمان تعزیرات و قوه قضاییه ارسال می‌شود. ضمن اینکه این فرآیند در اولویت کاری ماست و سریعا اقدام خواهیم کرد.

دو روز پیش از شلوغی بازار گفتم لیست را منتشر می‌کنم

از وزیر ارتباطات پرسیدیم چرا تا زمانی که بازار موبایل تهران اعتصاب نکرد، اسامی منتشر نشد؟ آیا زودتر از این نمی‌شد به ماجرا رسیدگی کرد؟ او پاسخ داد: دو روز پیش از اینکه این ماجرا پیش بیاید، بنده موضع‌گیری کردم و اعلام کردم در کرمان حرف می‌زنم. حتی این موضوع را در توئیتر اعلام کردم.

برخی می‌گویند شلوغی بازار کار واردکنندگان بوده است

او گفت: البته برخی معتقدند شلوغی بازار برای فشار بر ما و کار خود واردکنندگان بود اما شخصا نمی‌توانم این موضوع را تایید کنم، اما آنچه اطمینان دارم این است که لیست در موعد همان مقرر که گفته بودم منتشر شده است.

جلسه کارگروه مدیریت ثبت تلفن همراه تشکیل شد

آذری جهرمی در پاسخ به اینکه وزارت ارتباطات با چه فرآیندی پرونده شرکت‌های متخلف را به سازمان مالیاتی ارسال خواهد کرد، گفت: کارگروه مدیریت پروژه ثبت تلفن همراه شامل وزارتخانه‌های اطلاعات، صنعت، اقتصاد، ارتباطات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند که با آنها نیز جلسه برگزار کرده‌ایم. در نهایت جمع‌بندی این جلسات به مراجع مربوطه ارسال خواهد شد.

ارقام اعلام شده بر اساس آمار بانک مرکزی است

برخی واردکنندگان موبایل به رویداد۲۴ گفته‌اند همه رقمی که وزارت ارتباطات منتشر کرده‌ را نگرفته‌اند اما آذری جهرمی تاکید می‌کند که این ارقام بر اساس آمار بانک مرکزی است و حتما گرفته‌اند.

ارز دولتی وارد کنندگان موبایل از طریق پتروشیمی قابل تامین است

دریافت‌کنندگان ارز دولتی می‌گویند پای دلالان در میان بوده است و آنها هستند که میزان دریافت ارز برای واردکنندگان را تغییر می‌دهند و می‌توانند مثلا از ۵۰۰ هزار یورو به ۲ میلیون یورو برسانند. آذری جهرمی در این مورد می‌گوید: ارز گوشی‌ها از طریق سامانه نیما و از محل پتروشیمی‌ها می‌تواند قابل تامین باشد.

منبع : رویداد 24

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز