خبرگزاری کار ایران

حمله هکرهای چینی به اطلاعات نظامی ایالات متحده

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۱۳۰

هکرهای چینی اطلاعات نیروی دریایی را از پیمانکار نیروی دریایی ایالات متحده به سرقت برده‌اند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری و به نقل ازtheverge  هکرهای چینی گزارش دادند که اطلاعات مربوط به پروژه های مخفی از پیمانکار نیروی دریایی ایالات متحده را به سرقت بردهاند.

هکرهای در ارتباط با دولت چین به سیستم پیمانکار نیروی دریایی آمریکا رخنه و دادههای در مورد جنگ های زیردریایی را به سرقت بردهاند. به گفته واشنگتن پست، این برنامه شامل برنامههای مخفی برای ایجاد یک موشک جدید ضد کشتی قابل استفاده در زیردریاییهای آمریکایی تا سال 2020 خواهد بود.

پیمانکار برای نیروی دریایی و زیردریایی، یک سازمان تحقیق و توسعه برای زیردریایی و سلاحهای زیر زمینی در نیوپورت، رود آیلند کار میکرد. هکرهای چینی سیستم های پیمانکار را در ماه ژانویه و فوریه را شکسته و 614 گیگابایت اطلاعات را در مورد سیگنال، دادههای سنسور، اطلاعات رمزنگاری، کتابخانه جنگ الکترونیک نیروی دریایی و مواد در مورد پروژهای به نام اژدهای دریایی به دست آوردند.

دادهها بسیار حساس بودند، گرچه در شبکه طبقه بندی پیمانکار قرار داشتند؛ به گفته واشنگتن پست، هنگام جمع شدن، میتوان آن را طبقهبندی کرد. گزارش شده است که نیروی دریایی با کمک FBI درباره نقض این سیستم تحقیق میکند.

این آخرین مورد در یک رشته تلاشهای هکرهای چینی برای حمله به دادههای ایالات متحده است. آخرین اختلافات دولت بزرگ در سال 2015 بود، زمانی که حملات سایبری از آن کشور به اداره مدیریت منابع انسانی و مؤسسه Woods Hole موسوم به سازمان تحقیقاتی اقیانوس شناسی صورت گرفت که گاهی اوقات با نیروی دریایی ایالات متحده همکاری میکرد. یک گزارش در ماه گذشته نشان داد که مجموعهای طولانی از حوادث ناخوشایند امنیتی سایبری حقیقتا بخشی از کمپین همکاری چین است که تا سال 2009 به طور عمده به شرکت‌های آمریکایی هدف میگرفت. در مجموع، این حمله موفقیت آمیز اطلاعات بیشتری را برای چین ارمغان آورد و به طور بالقوه برتری نظامی ارتش آمریکا در آسیای میانه آسیب دید.

منبع: علم و فناوری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز