خبرگزاری کار ایران

مذاکره در جزیره دزدان دریایی/ جزییاتی از محل دیدار کیم اون و ترامپ

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۹۴۸

هتل لوکسی که به دست معمار بریتانیایی طراحی شده است و در جزیره‌ای که در گذشته مخفیگاه دزدان دریایی بوده است، قرار دارد، محل برگزاری نشست تاریخی میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون خواهد بود.

به گزارش ایلنا، چیزی تا برگزاری نشست تاریخی رهبران آمریکا و کره شمالی باقی نمانده است، دونالد ترامپ شب گذشته اجلاس جی 7 در کانادا را به مقصد سنگاپور ترک کرد تا نفس ها برای برگزاری نخستین دیدار ترامپ و کیم جونگ اون با هدف خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره به شماره افتد.

هیچ کدام از تحلیلگران و کارشناسان حوزه شبه جزیره کره و مسائل بین‌الملل به این موضوع فکر نمی‌کردند که روزی رهبر کره شمالی دستور تخریب سایت هسته‌ای این کشور را صادر کند و با رئیس جمهور آمریکا به گفت‌وگو بنشیند، هیچ روزنامه نگار و خبرنگاری نیز در رویا نمی دید که جنگ سرد میان کره شمالی و آمریکا که هیچ گاه از سایه اقدام نظامی خارج نشد به پایان برسد و تیتر بزنند «ترامپ و کیم جونگ اون دیدار کردند»

هنوز 48 ساعت تا برگزاری نشست رهبران آمریکا و کره شمالی در جزیره سنتوزا در هتل کاپلا زمان باقی مانده است، ترامپ در آخرین اظهار نظر خود پیش از ورود به سنگاپور گفته بود که این آخرین شانس پیونگ یانگ برای مذاکره است. مشخص نیست در این دیدار تاریخی قرار است بر سر چه موضوعاتی گفت‌وگو شود و آیا ترامپ می‌تواند به نتیجه مدنظر خود در خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره دست یابد و کیم جونگ اون به انعطاف‌پذیری و چرخش خود ادامه خواهد داد یا نه.

جزئیاتی از دیدار، چه کسی کجا می نشیند و چه می‌خورد؟ هزینه‌ها با کیست؟

نیویورک تایمز می‌نویسد: به نظر می‌رسد همه آن چیزی که برای برگزاری این دیدار نیاز است، یک اتاق، یک میز و چند صندلی است. هفته گذشته هیات‌هایی از آمریکا و کره شمالی وارد سنگاپور شدند تا بر سر جزئیات دیدار روز 12 ژوئن کار کنند. دو هیات کره شمالی و آمریکا درباره همه چیز از جزییات محل نشستن رهبران دو کشور در کدام سمت میز، اینکه چه کسانی در اتاق محل گفت‌وگوهای آنها می‌مانند، تعداد وعده‌های اصلی غذایی و میان وعده‌ها و اینکه چه هدایایی میان طرفین رد و بدل می‌شود و همچنین نحوه پرداخت هزینه نیز در حال رایزنی هستند.

بدون هیچ سوالی، آنچه که برای هر دو طرف در اولویت اهمیت قرار دارد موضوع امنیت است. بر همین اساس سنگاپور به عنوان کشور میزبان مسئولیت برقراری امنیت در خیابان‌ها و دیگر مکان‌های عمومی را برعهده دارد با این وجود آمریکا و کره شمالی نیز بر تامین امنیت رهبران خود نظارت می‌کنند.

هر زمان که رئیس جمهور آمریکا به سفر خارجی رفته است تعداد زیادی از کارمندان سرویس مخفی آمریکا او را همراهی کرده‌اند و با لیموزین و هلیکوپتر و دیگر وسایل حمل و نقل محافظت شده به جاهای مختلف منتقل شده است، این در حالی است که کیم جونگ اون تجربه بسیار کمی در سفر خارجی به عنوان رهبر کره شمالی دارد و سنگاپور دورترین مقصد وی برای سفر محسوب می‌شود.

در سنگاپور چه خبر است؟

هتل‌ها تنها جایی برای خوابیدن نیستند، گاهی به زمینی بی‌طرف برای برگزاری نشست‌ها  و کنفرانس‌های بین‌المللی تبدیل می‌شوند. مانند هتل کوبورگ در اتریش که محل مذاکرات ایران و گروه 5+1 بود. هتل کاپلا در سنگاپور این روزها قرار است همان نقشی را داشته باشد که زمانی کوبورگ داشت؛ این هتل برای میزبانی دیدار ترامپ و کیم جونگ اون در تاریخ 12 ژوئن انتخاب شده است.

هتل استعماری رو به دریای چین!

سی ان ان در گزارشی به محل دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور پرداخته و می‌نویسد: شکل ساختار بیرونی این هتل به سبک خانه‌های دوران استعمار ساخته شده است و شامل 112 اتاق است، با این وجود درون هتل بسیار مدرن است.
همانند سراسر سنگاپور، فضای سبز بسیار زیادی در اطراف هتل کاپلا وجود دارد، و این هتل تنها چند دقیقه با تاکسی از مرکز جزیره فاصله دارد. پنجره‌های اتاق‌های این هتل به سمت دریای جنوب دریای چین باز می‌شوند به گونه‌ای که نفتکش‌ها در فاصله دوری از این جزیره نیز دیده می‌شوند.

محلی برای مراسم افراد ثروتمند

هتل کاپلا دو سوئیت ویژه دارد، شکل بیرونی یکی از این دو سوئیت به شکل سنتی بریتانیایی طراحی شده است در حالی که طراحی داخلی آن و همچنین چیدمان این سوئیت شکل و سبک آسیایی دارد.

شکل این سوئیت به گونه‌ای است که هیچ یک از مهمانان هتل قادر به ورود به آن نیست و به همین خاطر مکان امن و خصوصی به شمار می‌رود و می‌تواند به مکانی برای میزبانی گفت‌وگوهای دو رهبر جهان تبدیل شود.
هتل محل دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سال 2009 میلادی افتتاح شده است و محلی برای برگزاری مراسم و جشن‌های افراد ثروتمند است.

دیدار ترامپ و اون در مخفیگاه دزدان دریایی

روزنامه ایندیپندنت نیز در گزارشی به بررسی هتل محل برگزاری نشست تاریخی رهبران کره شمالی و آمریکا پرداخته و در این باره نوشت: هتل لوکسی که به دست معمار بریتانیایی طراحی شده است و در جزیره‌ای که در گذشته مخفیگاه دزدان دریایی بوده است، قرار دارد، محل برگزاری نشست تاریخی میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون خواهد بود.
کاپلا هتل در سنتوزا واقع است، جزیره ای که در دویست و پنجاه کیلومتری سواحل سنگاپور واقع است و  «نورمان فاستر» معمار بریتانیایی طراح هتل محل برگزاری گفت وگوهای ترامپ و کیم جونگ اون است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز