خبرگزاری کار ایران

بهترین دروازه‌بان اروپا کیست؟

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۹۱۰

یان اوبلاک با آماری که در این فصل به ثبت رساند بهترین دروازه‌بان اروپا به حساب می‌آید.

اتلتیکومادرید شنبه در هفته‌ بیست و سوم لالیگا با یک گل مالاگا را شکست داد و علاوه بر کسب سه امتیاز دوباره دروازه‌اش را بسته نگه داشت. یان اوبلاک باز هم در این دیدار درخشید و اجازه گلزنی به حریفان نداد. او در این مدت (۲۳ هفته‌) تنها ۹ گل دریافت کرده است. هرگز در تاریخ باشگاه اتلتیکو دروازه‌بانی چنین رکوردی را به ثبت نرسانده بود. اوبلاک توانست در این شب به رکورد لیانیو (دروازه‌بان دپورتیوو لاکرونیا) در فصل ۹۴ – ۱۹۹۳ برسد.

بهترین رکورد پیش از اوبلاک در باشگاه قرمز و سفید پوشان در فصل ۹۱ – ۱۹۹۰ به ثبت رسید که آبل رسینو ۱۰ گل در ۲۳ هفته‌ دریافت کرد. اتلتیکو از ۲۰ ژانویه گلی دریافت نکرده است . این اتفاق پس از تساوی یک بر یک مقابل خیرونا رخ داد و پس از آن دروازه‌شان را مقابل لاس پالماس ، والنسیا و مالاگا بسته نگه داشتند.

گلزنی برابر اتلتیکو غیر ممکن به نظر می‌رسد. اوبلاک در ۲۳ هفته‌ در ۱۵ بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشت. خیرونا (در بازی رفت و برگشت) لاس پالماس، اتلتیک بیلبائو، بارسلونا، ویارئال، رئال سوسیداد و ‌اسپانیول تنها تیم‌هایی بودند که توانستند دروازه‌ شاگردان دیگو پابلو سیمئونه را باز کنند. دفاع قدرتمند اتلتیکو در این زمینه موثر بوده است. از زمان حضور سرمربی آرژانتینی این تیم از ۳۵۴ بازی توانست در ۱۸۷ دیدار دروازه‌اش را بسته نگه دارد یعنی ۵۲ درصد بازی‌ها.

با این حال اوبلاک با عملکردهای درخشانش باعث شده است اتلتیکو به امتیاز برسد. دروازه‌بان اسلوونیایی در ۱۰۱ بازی ۶۰ بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت و فصل گذشته در ۲۲ بازی که انجام داد تنها ۱۰ گل دریافت کرد و به نظر می‌رسد او می‌تواند به همه رکوردهای غیر ممکن برسد.

دروازه‌بان قرمز و سفید پوشان عملکردش نسبت به دیگر دروازه‌بانان تیم‌های اروپایی نیز بهتر بوده است و هیچ کس در پنج لیگ برتر اروپایی به او نمی‌رسد. داوید دخئا با کمترین گل خورده در لیگ برتر انگلیس در ۲۷ بازی ۱۷ گل دریافت کرد و میانگین ۰.۶۹ را در مقابل ۰.۴۷ دروازه‌بان اتلتیکو به ثبت رساند. از طرفی در سری A ایتالیا په‌په رینا (دروازه‌بان ناپولی) بهترین عملکرد را داشته است. او در ۲۳ بازی ۱۵ گل دریافت کرد و میانگین ۰.۶۳ را بر جای گذاشت.

در بوندسلیگا نیز دروازه‌بانی به اوبلاک نمی رسد، بهترین عملکرد را اولریش (دروازه‌بان بایرن مونیخ) داشته است. در فرانسه نیز شرایط مشابه است.

عملکرد درخشان اوبلاک موجب شده است تیم‌های زیادی خواهان امضای قرارداد با او شوند که پاری ‌سن‌ ژرمن یکی از جدی‌ترین‌شان است. بند آزادسازی دروازه‌بان اسلوونیایی ۱۰۰ میلیون است و تیم فرانسوی با توجه به قدرت مالی که دارد به راحتی می‌تواند او را جذب کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز