خبرگزاری کار ایران

ولخرج‌ترین تیم‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۲۶۴

سیتیزن‌ها، بارسلونا و پاری سن ژرمن در سالهای اخیر مبالغ کلانی را برای جذب ستاره‌ها پرداخت کرده‌اند.

با انتقال ستاره‌هایی چون فن دایک، کوتینیو، لاپورته و الکسیس سانچس، زمستان امسال گرمتر از همیشه بود. در ادامه، بالاترین مبالغی که یک تیم در طول تاریخ در یک فصل، شامل بازار تابستانی و زمستانی پرداخت کرده را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

10- یوونتوس 2017-2016 – 191.8 میلیون یورو

فاتح بی‌رقیب سری آ در سالهای اخیر، در تابستان دو سال پیش بازیکنان بزرگ را به خدمت گرفت تا به دوران ناکامی خود در لیگ قهرمانان پایان بخشد.

ایگواین، پیانیچ، پیاتسا، کالدارا، لمینا، رینکون، اورسولینی، کوادرادو و بن عطیه، ستاره‌هایی  بودند که به ترکیب بیانکونری اضافه شده و انتقال جنجالی ایگواین از ناپولی به یونتوس، عنوان گران‌ترین انتقال تاریخ سری آ را به خود اختصاص داد.

9- آث میلان 2018-2017 – 194.5 میلیون یورو

مالکان چینی و جدید روسونری در تابستان امسال به شدت ولخرج بودند و برای بازسازی میلان گذشته، ارقام بزرگی را برای جذب بازیکنان پرداختند.

بونوچی، سیلوا، کسیه، کونتی، بیلیا، چالهان اوغلو، موساکیو، رودریگز، کالینیچ و آنتونیو دوناروما، خریدهای جدید روسونری بودند که توفیقی برای مونتلا به همراه نداشت و حالا گتوزو در آرزوی بازسازی این تیم پرافتخار است.

8- منچستریونایتد 2015-2014 – 195.35 میلیون یورو

شیاطین سرخ در فصلی که لوییس فان‌خال هدایت این تیم را بر عهده داشت، دست به انقلاب بزرگی در ترکیب خود زده و بازیکنان گران‌قیمتی را به خدمت گرفت.

برای جذب دی ماریا، لوک شاو، هررا، روخو، بلیند، فالکائو و ساویچ، شیاطین سرخ حدودا 195 میلیون یورو پرداخت کردند؛ اما در نهایت سرمربی هلندی توفیقی در اولدترافورد نداشت و مدتی بعد جای خود را به مورینیو داد.

7- منچسترسیتی 2016-2015 – 212.9 میلیون یورو

با توجه به موفقیت‌های اخیر سیتیزن‌ها، جای تعجب نیست که بدانیم در سالهای اخیر همیشه آنها پای ثابت پرداخت‌های بزرگ در بازار نقل و انتقالات بوده‌اند.

در تابستان دوران حضور پیگیرینی نیز شرایط همانند روزهای حضور گواردیولا بود و سیتیزن‌ها با جذب دی بروین، استرلینگ، اوتامندی، روبرتز، دلف، اونای، کاسرس، لیجینه و سوبرینو، باز هم در تابستان دست به جیب شده و تغییرات بزرگی در ترکیب تیم خود ایجاد کردند.

6- منچسترسیتی 2017-2016 – 213 میلیون یورو

پپ گواردیولا از همان بدو در دست گرفتن هدایت سیتیزن‌ها، تصمیم گرفت در ترکیب این تیم انقلاب بزرگی ایجاد کند و در تابستان اولین سال حضور خود، مدیران سیتی 213 میلیون یورو برای اجابت خواسته‌های او پرداختند.

استونز، لروی سانه، گابریل ژسوس، گوندوغان، براوو، نولیتو، مورنو، رولی، زینچنکو و ماری، لیست بلندبالایی بود که مالکان متول سیتی در راستای اهداف گواردیولا جذب کردند.

5- چلسی 2018-2017 – 216.8 میلیون یورو

آبی‌های لندن که فصل قبل با قهرمانی در لیگ برتر شگفتی‌ساز شدند، در تابستان امسال اگرچه خیلی در برآورده کردن اولویت‌های کونته موفق نبودند؛ اما به هر حال 216 میلیون یورو برای جذب بازیکن پرداخت کردند.

موراتا، باکایوکو، درینک واتر، رودیگر، زاپاکاستا و بارکلی، ستاره‌هایی بودند که در فصل جاری به ترکیب آبی‌های لندن اضافه شدند؛ اما هنوز تیم کونته قادر به تکرار روزهای درخشان فصل قبل نبوده است.

4- پاری سن ژرمن 2018-2017 – 238 میلیون یورو

پاری سن ژرمن در فصل جاری گران‌ترین انتقال تاریخ فوتبال را رقم زد و با تصمیمی جنجالی، نیمار را در تابستان امسال با مبلغ 222 میلیون یورو به خدمت گرفت.

به جز نیمار، پی اس جی گرچه کیلیان امباپه را نیز جذب کرد؛ اما به علت رعایت قوانین فیرپلی مالی، انتقال او قرضی محسوب شده پس مالک متمول پاری سن ژرمن به جز نیمار، تنها یوری را به ترکیب تیمش اضافه کرد.

3- رئال مادرید 2010-2009 - 257.4 میلیون یورو

کهکشانی‌های 2 با کارگردانی فلورنتینو پرز، یک رئال مادرید رویایی را برای هواداران این تیم رقم زد و هنوز ستاره‌های این تیم مشغول درخشیدن هستند.

رئال مادرید در تابستان 2009  با جذب رونالدو، کاکا، ژابی آلونسو، بنزما، آلبیول، نگردو، گرانرو و آربلوا تیمی رویایی را بنا کرد که اگرچه در فصول اول خیلی ندرخشید؛ اما زمینه ساز موفقیت‌های سالهای بعد قوهای سپید شد. پرز برای جذب این ستاره‌ها، 257 میلیون یورو پرداخت کرد که تا پیش از فصل جاری، گران‌ترین تابستان همه فصول بود.

2- بارسلونا 2018-2017 - 312.5 میلیون یورو

بارسلونا در فصل جاری و با توجه به از دست دادن نیمار، ستاره‌های زیادی را به خدمت گرفت و مجموعا برای جذب کوتینیو، دمبله، پائولینیو، یری مینا، سمدو، دلوفئو و مارلون 312.5 ملیون یورو پرداخت کرد تا در رده دوم گران‌ترین فصول نقل و انتقالاتی همه ادوار قرار بگیرد.

بارسا در سال جاری دومین و سومین انتقال گران‌قیمت تاریخ را رقم زد و با جذب کوتینیوی 160 میلیون یورویی و دمبله 105 میلیون یورویی، ترکیب خود را به شدت تقویت کرد.

1-منچسترسیتی 2018-2017 – 319.3 میلیون یورو

سیتیزن‌ها دیروز موفق شدند با نهایی کردن انتقال 70 میلیون یورویی آیمریک لاپورته، پرخرج ترین فصل بازار نقل و انتقالات همه ادوار فوتبال را رقم بزنند. گواردیولا ترجیح داد به جای رقم زدن گران‌ترین انتقال‌های تاریخ، نقاط ضعف تیمش را برطرف کرده و با جذب کایل واکر، ادرسون، مندی، برناردو سیلوا، دانیلو، داگلاس لوییز، ایلیچ، کایوده و لاپورته، مجموعا 319.3 میلیون یورو در طول یک فصل برای جذب بازیکن جدید پرداخت کند.

اخبار زیادی در مورد احتمال انتقال فرد، هافبک برزیلی شاختار در روزهای آتی بازار زمستانی به سیتی شنیده شده و ممکن است صدرنشینی سیتیزن‌ها مقتدرانه‌تر شود.

این رده بندی بدون در نظر گفتن پاداش‌ها بوده وگرنه با احتساب بندهای قرارداد، بارسای فصل جاری با پرداخت 397.5 میلیون یورو در تاریخ بی رقیب بوده است.

اگر قرارداد 180 میلیون یورویی امباپه با پاری سن ژرمن در پایان فصل نهایی شود، پای سن ژرمن با پرداخت 418 میلیون یورو در تابستان 2017، عنوان اول را به خود اختصاص خواهد داد.

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز