خبرگزاری کار ایران

لپ‌تاپ‌های مبتنی بر اینتل سی ثانیه‌ای هک می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۴۸۶

این مشکل بیشتر لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی که سیستم ATM اینتل را شامل می‌شوند تحت تاثیر قرار می‌دهد.

یک حفره امنیتی جدید در سیستم «فناوری مدیریت فعال» (ATM) در سیستم‌های سخت‌افزاری اینتل به هکرها امکان می‌دهد تا ظرف 30 ثانیه مراحل تشخیص هویت در لپ‌تاپ‌ها را دور بزنند به صورت فیزیکی به رایانه همراه دسترسی پیدا کنند.

مرکز امنیت نرم‌افزاری F-Secure در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که این حفره امنیتی را شناسایی کرده و به این نتیجه رسیده است که اختلالات گسترده در بخش تنظیمات سیستم ATM اینتل امکان دسترسی آسان هکرها را فراهم می‌کند.

این ضعف نرم‌افزاری به هکرها امکان می‌دهد تا بتوانند به راحتی کاربران و رمزهای عبور مبتنی بر سیستم امنیتی BIOS را دور بزنند و از راه دور یا نزدیک وارد رایانه شوند.

به گفته کارشناسان مرکز F-Secure، این مشکل بیشتر لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی که سیستم ATM اینتل را شامل می‌شوند تحت تاثیر قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است هکرها برای سوءاستفاده از حفره امنیتی مذکور نیاز ندارند اطلاعات هویتی کاربر را در اختیار داشته باشند، زیرا اختلال موجود در سیستم ATM کاملا راه را برای آنها باز می‌کند و نکته مهم اینجاست که هم‌اکنون میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان لپ‌تاپ‌های مجهز به این سیستم را مورد استفاده قرار می‌دهند.

منبع:ایتنا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز