خبرگزاری کار ایران

سوء استفاده مالی آژانس‌های هواپیمایی از زلزله

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۷۷۹

ساعت ۲۱ و ۵۵ دقیقه شب یکشنبه ( 21 آبان‌ماه 96) زلزله‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر در مرز بین کشور ایران و عراق اتفاق افتاد که بخش زیادی از خسارت وارد شده مربوط به استان‌های غربی کشور به ویژه شهرهای سرپل‌ذهاب و ازگله استان کرمانشاه بوده است. متاسفانه همانند سایر حوادث غیر مترقبه‌ای که هر از گاهی در کشور اتفاق می افتد برخی افراد از آب گل آلود ماهی گرفته و از این فرصت سو استفاده کردند به طوری که از شب یکشنبه برخی آژانس‌های هواپیمایی نرخ بلیت پرواز تهران به کرمانشاه را گران کرده‌اند.

روزنامه تجارت نوشت: یکی از آژانس های هواپیمایی در خصوص فروش بلیت تهران_ کرمانشاه گفت: در حال حاضر تمام پروازهای روز دوشنبه ( 22 آبان 96) به مقصد کرمانشاه پُر شده است، اما همچان چند صندلی خالی وجود دارد به عنوان مثال پرواز چارتری بعد از ظهر روز دوشنبه هواپیمایی آسمان با قیمت ۴۳۰ هزار تومان چند صندلی خالی دارد یا همچنین برای ساعات اولیه شب دوشنبه به نرخ‌های ۲۴۱ و ۱۱۹ هزار تومان امکان فروش بلیت سیستمی و برنامه‌ای وجود دارد.

همچنین یکی دیگر از آژانس‌های هواپیمایی در این خصوص اعلام کرد: پرواز ساعت 17روز دوشنبه با قیمت فروش 240هزار تومان با ایرلاین آسمان ۳ صندلی خالی دارد. این کارشناس فروش بلیت پروازهای داخلی در پاسخ به این سوال که بلیت 240 هزار تومانی پرواز تهران به کرمانشاه چارتری است، تصریح کرد: خیر. قیمت فروش سیستمی و برنامه‌ای است. همچنین امکان رزرو بلیت برای مسافران در پروازهای ساعت ۲۱ به قیمت ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان، ساعت ۲۲ با ۱۴۰ هزار تومان و ساعت ۲۳:۱۵ با قیمت ۱۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان وجود دارد.

 تکذیب افزایش قیمت بلیت پروازها به کرمانشاه

از صبح روز دوشنبه خبری در فضای مجازی منتشر شده است مبنی براینکه برخی آژانس‌های خدمات مسافرت هوایی نرخ پرواز تهران ـ کرمانشاه را به قیمت ۹۰۰ هزار تومان عرضه می کنندکه مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با تکذیب هر گونه افزایش قیمت نجومی بلیت پرواز تهران ـ کرمانشاه گفت: با سو استفاده کنندگان در فضای مجازی برخورد می‌شود. این موضوع کاملا تکذیب می‌شود و هیچ شرکت هواپیمایی نرخ‌ها را افزایش نداده است و اگر در فضای مجازی افرادی بخواهند از وضعیت به وجود آمده و افزایش تقاضای سفر هوایی به کرمانشاه سو استفاده کنند با آن‌ها شدیدا برخورد خواهد شد. برخی شرکت‌های هواپیمایی، پروازهای فوق‌العاده به مقصد کرمانشاه برقرار کرده‌اند و طی روز دوشنبه و روزهای آتی پرواز به اندازه کافی به مقصد کرمانشاه انجام خواهد شد.

بلیت چارتری کرمانشاه نداریم

درخصوص گرانفروشی بلیت پرواز تهران_ کرمانشاه از سوی برخی آژانس‌های هواپیمایی، شرکت هواپیمایی آسمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام پروازهای این شرکت به صورت سیستمی بوده و گران فروشی بلیت پرواز تهران به کرمانشاه از سوی برخی آژانس‌های هواپیمایی به صورت خودسرانه انجام شده است که ارتباطی به شرکت هواپیمایی آسمان ندارد. هواپیمایی آسمان هیچگونه پروازی به صورت چارتری در مسیر تهران ـ کرمانشاه ـ تهران ندارد و تمام پروازها به صورت برنامه‌ای انجام می‌شود. به‌همین منظور جهت رفاه و کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه، شرکت هواپیمایی آسمان اقدام به برقراری پروازهای فوق‌العاده در این مسیر کرده است. گفتنی است در صورتی که برخی آژانس‌های هواپیمایی اقدام به افزایش قیمت بلیت پرواز مسیر فوق الذکر کرده باشند، این موضوع ارتباطی به شرکت هواپیمایی آسمان ندارد، زیرا نرخ فروش بلیت‌های مسیر تهران – کرمانشاه – تهران بر اساس نرخ مصوب بوده و هر گونه خبری مبنی بر افزایش قیمت در این مسیر تکذیب می‌شود.

جزییات برقراری پروازهای فوق‌العاده

درپی وقوع زلزله دیشب در غرب کشور شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کرد به دلیل ارائه خدمات به هموطنان عزیز با انجام پروازهای روزانه به کرمانشاه، پروازهایی به صورت فوق العاده به شرح ذیل برقرار کرده است. برقراری پرواز فوق العاده در مسیر تهران - کرمانشاه - تهران روز سه شنبه مورخ ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۶  به شماره پرواز ۶۲۰/۶۲۱  ساعت رفت : ۶:۳۰   ساعت برگشت : ۸:۲۰  با استفاده از ناوگان ATR

برقراری پرواز فوق العاده در مسیر تهران - کرمانشاه - تهران روز سه شنبه مورخ ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۶ به شماره پرواز ۶۲۴/۶۲۵ ساعت رفت : ۲۳:۴۰ و ساعت برگشت : ۱:۲۰ بامداد  با استفاده از ناوگان بوئینگ ۷۳۷

برقراری پرواز  فوق العاده در مسیر تهران - کرمانشاه - تهران روز سه شنبه مورخ ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۶ به شماره پرواز ۳۷۴۲/۳۷۴۳  ساعت رفت : ۲۳  ساعت برگشت : ۰:۴۰ بامداد روز بعد  با استفاده از ناوگان فوکر۱۰۰

برخورد با بازارسیاه فروش بلیت هواپیما و اتوبوس

همچنین محمد حسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: با افراد فرصت طلب و سودجویی که  بخواهند بازار سیاه در عرضه و فروش بلیت هواپیما یا اتوبوس به مقصد کرمانشاه ایجاد کنند برخورد قانونی خواهد شد.دادستان کرمانشاه با اشاره به انتشار برخی اخبار درباره فروش غیر قانونی و گران بلیت های هواپیما به مقصد کرمانشاه پس از وقوع زمین لرزه، گفت:چنین رفتاری قطعا با قانون،اخلاق و آموزه های دینی و اصول نوع دوستی ناسازگار است و مردم در مواجهه با این افراد مراتب را سریعا به تلفن گویای سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

برخورد جدی با گران‌فروشی بلیت پروازهای منتهی به مناطق زلزله زده

همچنین رضا جعفر زاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از برخورد جدی با هرگونه گرانفروشی بلیت هواپیما خبرداد و گفت: اگرچه نرخ بلیت هواپیما تکلیفی نیست، اما نرخ بلیت‌های منتهی به مناطق زلزله زده از سوی شرکت‌های هواپیمایی هیچ گونه تغییری نیافته و با هرگونه سو استفاده تحت هر عنوانی به شدت برخورد خواهد شد.

جعفرزاده با بیان اینکه ملاک فروش بلیت هواپیما نرخی است که شرکت‌های هواپیمایی برروی سایت خود اعلام کرده‌اند، از متقاضیان بلیت هواپیما خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مستندات خود را از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir ارسال کنند.

بلیت‌ها در حال اتمام است ولی گران نشده

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از ظرفیت بلیت پرواز به سمت مناطق زلزله زده به اتمام رسیده است، اما قیمت بلیت پروازها افزایش قابل توجهی پیدا نکرده است. بررسی وضعیت پروازها در فرودگاه کرمانشاه، ایلام، اهواز و دیگر مناطق زلزله زده حاکی از آن است که تقریبا تمامی پروازهای برنامه‌ای این فرودگاه‌ها بدون وقفه و مشکل خاصی انجام می‌شود و نمی‌توان در آن‌ها نشانه بحران یا مشکلات جدی و برنامه‌های پروازی دید. پس از حادثه شب یکشنبه تقاضا برای سفر به این مناطق و حتی تقاضا برای پروازهای خروجی از آن‌ها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است و بسیاری از پروازهای روز دوشنبه و صبح روز سه شنبه با تکمیل ظرفیت مواجه شده‌اند. بررسی میدانی آژانس‌های هوایی و سامانه‌های فروش بلیت اینترنتی نشان می‌دهد که تعداد محدودی از پروازهایی که همچنان برای مسافرپذیری جا دارد برخلاف برخی شایعات با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه نشده‌اند و تنها در سطح کلاس پروازی متفاوت قیمت‌های آن‌ها قدری بالاتر از نرخ معمول رفته است. به عنوان مثال پرواز تهران به کرمانشاه که ساعت ۲۱  روز دوشنبه بر گزار شد قیمت بلیت ۲۴۱ هزار تومان برای هر مسافر بود که این موضوع با توجه به زمان خاص و کلاس پروازی مشخص نشان دهنده معمولی بودن و طبیعی بودن شرایط در این مسیرها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز