خبرگزاری کار ایران

دچار ورشکستگی آبی شده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۳۶۶

کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اصل داستان این است که ملت، دولت و کشور یعنی در کل، همه کنار هم بفهمیم که ورشکسته شده‌ایم.

به گزارش ایلنا؛ کاوه مدنی در خصوص توییتی که از طرف وی با عنوان ورشکستگی آب در شبکه‌های مجازی منتشر شده است با بیان اینکه این پیام را قبل از اینکه وارد دولت بشوم  به عنوان یک مطلب علمی مطرح کردم گفت: مفهوم ورشکستگی آبی را که ایران از آن رنج می‌برد را قبل از ورود به دولت مطرح کرده‌ام؛ اصل داستان این است که ملت، دولت و کشور یعنی در کل، همه کنار هم بفهمیم که ورشکسته شده‌ایم و باید سعی و تمرکز کنیم روی کاهش مصرف و تقاضا، بجای اینکه افزایش عرضه انجام دهیم. 

وی ادامه داد: برخلاف این فهم که در دهه‌های گذشته رفته بودیم سمت افزایش عرضه و به تقاضا توجهی نداشتیم.

مدنی تاکید کرد: اگر به کشورهای موفقی که توانستند مسائل آب را حل کنند یا بخش اقتصادی به صرفه‌ای داشته باشند دقت کنیم می‌بینیم توانستند از مرحله‌ای که به آن پیک مصرف می‌گوییم بگذرند و تقاضا را کاهش دهند.

مدنی ادامه داد: این در واقع جهتی است که کشور ما باید به سمت آن برود و بدون آن هم نمی‌تواند کاری بکند.

وی درباره آخرین وضعیت دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست پس از خروج محمد درویش از این سازمان و انتقاد مطرح شده در خصوص آشنا نبودن تشکل‌های مردم نهاد با سرپرست این دفتر اظهار داشت: خانم اقایی بسیار مسلط به دفتر هستند و از ابتدای تشکیل دفتر در آنجا بوده‌اند، در واقع معاون آقای درویش بودند و کسی ذی‌صلاح‌تر از ایشان برای مدیریت دفتر در این مقطع وجود نداشت.

مدنی ادامه داد: یک سری تغییرات در ساختار کل معاونت آموزش و پژوهش و فعالیت‌های این دفتر خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه آموزش همگانی به زیر مجموعه معاونت اضافه خواهد شد گفت: فعالیت‌های دفتر گسترده‌ می‌شود.

مدنی تاکید کرد: به هر حال به نظر می‌رسد از فردها باید گذر کنیم. با هم باید هم‌پیمان بشویم و بدانیم چه کار می‌کنیم، فاصله سمن‌ها با دولت به قدری که بتواند آنها را سالم نگه دارد حفظ شود که بتوانیم موثر باشیم.

مدنی با اشاره به اینکه سمن‌ها باید مطالبه‌گری‌اشان را حفظ کنند اظهار داشت: باید ما هم بتوانیم مسئولیت پذیری‌امان را بیشتر کنیم و مسئول باشیم، در کنار هم و نه لزوما دست در دست هم به وضعیت محیط زیست ایران کمک کنیم.

وی درباره اختلاف نظر موجود بین رئیس سازمان و تشکل‌های مردم نهاد با بیان اینکه اطلاعی از اختلاف بین سمن‌ها و رئیس سازمان ندارم.

مدنی با تشکر از حمایت تشکل‌های مردم نهاد از انتصاب وی به عنوان معاون سازمان گفت: از حمایت سمن‌ها تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم کمک کنم به ایران و محیط زیست ایران و به سلامت فعالیت‌های مردم نهادی در ایران.

وی تاکید کرد: من اختلافی بین سازمان و سمن‌ها نمی‌بینم، ابتدا در مورد موضوعات باید گفتگو کنیم و اگر موردی حل نشده‌ای بود بگوییم اختلاف داریم، بدون گفتگو اگر بگوییم اختلاف داریم جالب نیست.

مدنی افزود: بزودی ملاقاتی ترتیب داده خواهد شد و در خدمت همه سمن‌ها خواهیم بود.

 منبع: یاشیل یول

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز