خبرگزاری کار ایران

۹۵ واحد دیگر تا فتح قله ۸۸ هزار واحدی

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۲۱۲

پرداخت غرامت ۴۲۷ میلیون یورویی پژو به ایران خودرو و همچنین ورود قریب‌الوقوع وزیرخارجه فرانسه به تهران برای آماده‌سازی مقدمات سفر امانوئل ماکرون رییس جمهور این کشور موجب شد تا گروه خودرو در روز گذشته رشد خوبی به جای بگذارد، بطوری‌که شاخص کل تنها به ۹۵ پله دیگر برای فتح قله ۸۸ هزار واحدی احتیاج دارد تا پرچم پیروزی خود را بر فراز ارتفاعات مزبور به اهتزاز در آورد.

مرتضی ابراهیمی  در جهان اقتصاد نوشت: بازار گروه خودرویی داغ شده و عده کثیری برای خرید سهام خودروسازان هجوم آورده‌اند. در این میان، هیچ‌یک از مدیران شرکت‌های خودروسازی نسبت به تحولات و تحرکات اخیر شرکت و سهام خود واکنشی نشان نداده‌اند. این موضوع موجب شد تا در پایان معاملات دیروز ایران خودرو با معامله ۷۰ میلیون سهم به ارزش ۱۹۱ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

با وجود ریسک‌هایی چون تهدیدات ترامپی و احتمال وضع تحریم‌های جدید از سوی کنگره آمریکا طی یکی دو ماه آینده، فضای بورس تهران همچنان گرم و پر رونق است و اعتماد سرمایه‌گذاران و فعالان بازار به این بخش از فعالیت‌های اقتصادی سلب نشده است. بازدهی بورس نیز از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۶ درصد بوده و رتبه برترین بازدهی از بین بخش‌های اقتصادی مختلف کشور را از آن خود ساخته است.

در معاملات روز یک شنبه بورس تهران سهامداران بورس تهران بیش از ۶۸۱ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی‌های مالی را در بازار دست به دست کردند. ارزش معاملات روز یکشنبه بیش از یک هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال بود و در ۶۴ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در روز یکشنبه همه شاخص‌های بورس به جز شاخص بازار اول صعودی بودند. شاخص کل ۳۶ واحد رشد کرد و به رقم ۸۷ هزار و ۹۰۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول نیز در حالی ۳۰ واحد نزولی شد که شاخص بازار دوم ۳۷۳ واحد بالا رفت.

نمادهای ایران خودرو و صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل ثبت کردند.

در مقابل نمادهای پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، ملی مس، پالایش نفت تهران و کشتیرانی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در بازار روز یک شنبه گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی‌ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه‌های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای لامیران، پاکشو، نیرو ترانس، قند ثابت خراسان، سرمایه گذاری صنعت بیمه، ایران ارقام و شکر شاهرود بود.

در مقابل نمادهای فرآورده‌های تزریقی ایران، فرآورده‌های نسوز آذر، کاشی الوند، کاشی تکسرام، قند شیرین خراسان، دوده صنعتی پارس و آبادگران ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه‌گذاران بورسی روز یک شنبه برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام پیاذر، ایران خودرو، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت رایان سایپا و اوراق مشارکت شهرداری تهران بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف‌های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه‌گذاران تلاش کردند با عرضه‌های سنگین از اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام پارس دارو، سهام داروپخش، اوراق صکوک سایپا یدک، اوراق مشارکت کارکنان نفت و واحدهای صندوق امین یکم خارج شوند.

اما در روزهای اخیر، شاهد جابجایی منابع و نقدینگی بین گروه‌ها و صنایع مختلف هستیم. بطور مثال: چند روز پیش بازار گروه نفت و پالایشی داغ و پر رونق بود ولی بعد از آن به سراغ خودرویی‌ها رفت. گروه‌هایی چون پتروشیمی، معدنی، فولادی و … به تناوب به صحنه آمده و ضمن بدست آوردن لیدری بازار، رشدهای خوبی را تجربه کرده بودند و چند صباحی در کانون توجه بازار بودند.

به هرحال این دست به دست شدن‌ها و تناوب حرکت نقدینگی در بین صنایع و گروه‌های مختلف حاضر در بورس، امری متداول است و بیشترین بازدهی نصیب کسانی می‌شود که به قواعد و روش‌های بازی( بازی با سهام) آشنا باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز