خبرگزاری کار ایران

نقدینگی، چالش اصلی فدرال رزرو آمریکا

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۹۰۶

عمل بلندتر از حرف است. کبوتر یک کبوتر و باز یک باز است. ممکن است که در کوتاه مدت این واقعیت‌ها را انکار کرد به خصوص در دنیای عجیب بانک‌های مرکزی جهان و بازی‌های ارتباطی آنها با بازار. اما در طولانی مدت این امر غیرقابل انکار است.

روزنامه تجارت به نقل از فایننشال تایمز درباره بحران بانک مرکزی آمریکا نوشت: در نظر داشته باشید که پس از هفته‌ای پرتلاطم در بانک‌های مرکزی جهان، تمامی‌بانک‌های مرکزی با یکدیگر هماهنگ نیستند.

در هفته گذشته بانک مرکزی اروپا از سیاست محدود کردن خرید اوراق قرضه خبر داد که به معنی افزایش نرخ بهره‌های بانکی و افزایش ارزش یورو است.

بانک مرکزی انگلیس نیز اقدام بر برداشتن محرک‌های اضطراری کرد و برای اولین بار نرخ بهره بانکی را افزایش داد با این حال ارزش پوند و اوراق قرضه کاهش یافت.

به طور خلاصه چنین بازی‌های ارتباطی معنی‌دار هستند اما نه برای طولانی مدت. برای امتحان این امر تصور کنید سخنان صلح آمیز در اعلام جنگ کردن چگونه خواهد بود.

دیپلمات‌ها می‌توانند مودبانه خشونت خود را ابراز نمایند. امری که ما را متوجه رویدادهای این هفته و انتخاب رئیس تازه فدرال رزرو می‌کند.

تصمیم دونالد ترامپ برای جایگزینی جروم پاول به جای جانت یلن یک تغییر بزرگ بود. آقای پاول جزوی از هیئت فدرال بوده است و زمانی به تصمیم گیری خانم یلن درباره سیاست گذاری مالی اعتراض کرده بوده است.

پاول یک تاجر موفق است اما رد حضور یلن برای دومین دوره ریاست توسط ترامپ امری مهم است.

پاول جمهوریخواه با جدیت درباره استقلال فدرال رزرو صحبت کرده است عملکردی که نشانه سیاسی‌تر شدن این سازمان خواهد بود.

نگرانی درباره نقدینگی نشانگر چهره کنونی بازارهای مالی است که نسبت به آینده و چشم‌انداز اقتصادی نگران هستند.

جایی که موتور رشد چین، منطقه یورو و آمریکا خوب بوده است. ریسکی که بانک‌های مرکزی انجام می‌دهند نمی‌تواند از بحران جلوگیری کند. این امر آزمایشی برای رئیس تازه بانک مرکزی آمریکا خواهد بود.

ترجمه: فاطمه مهتدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز