خبرگزاری کار ایران

اعتراف قاتل زنان گیلان به هشتمین جنایت/عکس

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۹۴۴

پرونده قاتل سریالی زنان گیلان در حالی با صدورکیفرخواست به دادگاه فرستاده خواهد شد که متهم در بازجویی‌های پلیسی راز قتل زن دیگری را نیز فاش کرد.

این مرد ۴۰ ساله که «فرزاد» نام دارد ۳ زن را بین سال‌های ۸۷ تا ۸۸ به قتل رساند و پس از آن توبه کرد که دیگر دست به جنایت نزند، اما در سال ۹۵ توبه‌اش را شکست و دوباره دست به جنایت زد.

تحقیقات در این پرونده از سال گذشته و به‌دنبال ناپدید شدن مرموز ۴ زن در رشت و روستا‌های اطراف، شروع شد.

زنان ناپدید شده همه افرادی جوان یا میانسال بودند که به گفته خانواده‌هایشان همیشه طلای زیادی همراه خود داشتند.

کارآگاهان که حدس می‌زدند بین ناپدید شدن این ۴ زن ارتباطی وجود دارد و شاید آن‌ها قربانی یک قاتل سریالی شده باشند بررسی‌های خود را ادامه دادند تا اینکه از طریق ردیابی‌ها و بررسی‌های اطلاعاتی به مشخصاتی از خودرویی دست یافتند که احتمال می‌رفت راننده آن راز ناپدید شدن زنان گمشده را می‌داند.

با سرنخ‌هایی که پلیس به‌دست آورده بود، فروردین‌ماه امسال فرزاد در خانه‌اش در شهرستان رشت دستگیر شد. بازجویی از مرد ۴۰ ساله زیرنظر سرهنگ فلاح‌کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان شروع شد و او در تحقیقات راز ۷ جنایت را فاش کرد.

متهم گفت: سال‌هاست که با ماشینم مسافرکشی می‌کنم. البته مدتی هم در کارگاه چوب‌بری کار می‌کردم و چند وقتی هم در یک کشتی در بندرعباس آشپز بودم، اما شکست در زندگی با همسر اولم باعث شد تا از تمام زنان متنفر شده و تصمیم به انتقام‌جویی از آن‌ها بگیرم.

وی ادامه داد: طعمه‌هایم کسانی بودند که به‌عنوان مسافر سوار ماشینم می‌شدند. سر صحبت را با آن‌ها باز می‌کردم و از همان لحظه نقشه قتل‌شان را می‌کشیدم. پس از دوستی با آنها، برخی از طعمه‌هایم را به خانه‌ام می‌کشاندم و آن‌ها را به قتل می‌رساندم یا داخل ماشینم به زندگی آن‌ها پایان می‌دادم. گاهی به زنان چاقو می‌زدم یا اینکه خفه‌شان می‌کردم. پس از آن اجساد را مثله کرده و در حاشیه شهر رشت، داخل جنگل یا رودخانه رها کرده یا اینکه در جایی دفن می‌کردم.

وی گفت: تا سال ۸۸، ۳‌زن را به قتل رساندم، اما پس از آشنایی با همسر دومم قتل‌ها را متوقف کردم، چون زن خوبی بود و به همین دلیل توبه کردم و مدتی بعد صاحب یک دختر شدیم. اما در سال ۹۵ به‌دلیل مشکلات مالی و این‌بار به‌خاطر سرقت طلا قتل‌ها را از سرگرفتم.

متهم در تحقیقات اولیه به قتل ۷ زن اقرار کرد که بقایای اجساد تمام آن‌ها کشف شد. در همین حال بررسی‌ها نشان می‌داد که همسر دوم او در جریان برخی از جنایت‌ها بوده و حتی برای انتقال اجساد مثله شده با او همکاری کرده است.

به این ترتیب همسر وی به اتهام همدستی در جنایت دستگیر شد، اما فرزاد اصرار داشت که همسرش در جنایت‌ها نقشی نداشته است. او گفت: اگر همسرم از قتل‌ها چیزی به پلیس نگفت به‌خاطر این بود که او را تهدید به مرگ کرده بودم.

با وجود این زن جوان دستگیر شد و در این میان پلیس که حدس می‌زد فرزاد قتل‌های بیشتری رقم زده باشد تحقیقات را ادامه داد.

قاتل سریالی اصرار داشت که فقط ۷ زن را به قتل رسانده است تا اینکه مدتی قبل همسر او که در بازداشت بود قفل سکوت را شکست و راز هشتمین جنایت شوهرش را فاش کرد.

او به مأموران گفت: شوهرم یک شب به خانه آمد و گفت: زنی را کشته و جسدش را در جاده طارم در نزدیکی زنجان رها کرده است.

گفته‌های این زن کافی بود تا مأموران پلیس آگاهی استان گیلان باردیگر به تحقیق از متهم بپردازند.

او وقتی دید رازش فاش شده، گفت: قصدم پنهان کردن جنایت نبود، چون من اهل دروغ گفتن نیستم، اما حافظه‌ام خوب کار نمی‌کند و گاهی اتفاق‌ها را فراموش می‌کنم. هشتمین طعمه‌ام زنی بود که به‌عنوان مسافر سوار ماشینم شد. او را هم مانند زنان قبلی به قتل رساندم و جسدش را در حاشیه جاده انداختم.

پس از اقرار این مرد، مأموران به تحقیق در این خصوص پرداختند و با استعلام از اداره آگاهی استان زنجان پی بردند که گفته‌های قاتل سریالی صحت دارد و در سال گذشته جسد زنی در حاشیه جاده طارم کشف شده بود.

با شناسایی هویت این زن و خانواده‌اش تحقیقات در این پرونده تکمیل شد و با شکایت خانواده ۸ زن که درخواست قصاص متهم را مطرح کرده‌اند، پرونده قاتل سریالی زنان گیلان به‌زودی با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری این استان فرستاده خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز