خبرگزاری کار ایران

چالش‌ها و فرصت‌های نجفی در شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۶۴۱

شورای شهر پنجم که حال پس از ۱۳سال به‌طور کامل در اختیار اصلاح‌طلبان قرار گرفته، در نخستین اقدام، با انتخابی بجا و شایسته محمدعلی نجفی را به‌عنوان شهردار تهران برگزید

جلال میرزایی- نماینده اصلاح طلب ایلام و عضو کمیسیون انرژی و عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در جهان اقتصاد نوشت: شورای شهر پنجم که حال پس از ۱۳سال به‌طور کامل در اختیار اصلاح‌طلبان قرار گرفته، در نخستین اقدام، با انتخابی بجا و شایسته محمدعلی نجفی را به‌عنوان شهردار تهران برگزید و این انتخاب فارغ از پیام روشنی که در راستای تحقق وعده‌های اصلاح‌طلبانه به جامعه مخابره می‌کند، اتفاقی است، مبارک؛ چراکه نجفی از مدیران باتجربه، توانمند و پاک‌دستی است که برخلاف یکی، دو شهردار قبلی سودای قدرت ندارد و به مسئولیت خطیر شهرداری پایتخت صرفاً به‌عنوان سکوی پرتاب برای بلندپروازی‌های سیاسی خود نگاه نمی‌کند و در عمل نیز توانایی اداره شهرداری تهران را دارد.

همزمان در حالی که متاسفانه برخی مسئولان در پیشبرد مراحل قانونی آغاز به‌کار شهرداری تهران همکاری لازم را نداشتند، شاهد بودیم تلاش‌هایی برای به تعویق افتادن زمان کار شورای شهر تهران نیز صورت می‌گرفت که خوشبختانه هم‌اکنون این مشکلات مرتفع شده است. فراموش نکنیم که حتی اگر یک روز کلانشهری همچون تهران بدون شهردار یا شورای شهر باشد، می‌تواند مخاطراتی برای میلیون‌ها شهروند ایجاد کند و لازم است در نخستین روز فعالیت رسمی شورای شهر، فعالیت نجفی در شهرداری نیز رسماً آغاز شود.

از طرفی شهرداری تهران در بیش از یک دهه اخیر از مدیریت ضعیفی برخوردار بوده و هم اکنون شهرداری تهران به ویژه در خصوص مسائل مالی و اقتصادی با چالش های اساسی روبروست اما آنچه مسلم است، شهردار جدید تهران به پشتوانه سال‌ها تجربه مدیریتی موفق در سطح بالا و کلان کشوری، و ازجمله تجربه خوبی که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشته است، توانایی رویارویی با این چالش ها را دارد. با این حساب قطعاً سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی شهرداری و ایجاد نظم و انضباط مالی در مدیریت پایتخت، از اولویت‌های اساسی شهردار جدید خواهد بود. علاوه بر آن، باتوجه رکودی که در سال‌های گذشته در بحث ساخت و ساز در پایتخت روبرو بودیم، بازگرداندن تحرک و نشاط به این حوزه میتواند راهگشا باشد.

همچنین مباحث زیست‌محیطی در پایتخت همچون مسائل مربوط به ترافیک، آلودگی هوای تهران و مشکلات فضاهای سبز در پایتخت که تاحدود زیادی به یکدیگر وابسته هستند، ازجمله دیگر چالش‌های پیش روی نجفی در شهرداری تهران خواهد بود.

شهردار تهران لازم است تیمی هماهنگ برای مدیریت شهرداری به کار بگیرد و در ادامه راه نیز لازم است با استفاده از ظرفیت خوبی که ازطریق همراهی کامل شورای شهر پنجم، مجلس دهم و مجمع نمایندگان تهران متشکل از نمایندگان اصلاح‌طلب و همچنین استانداری و دولت که با شهرداری همراه خواهد بود، در راستای حل مشکلات اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز