خبرگزاری کار ایران

حقایق جالب و خواندنی درباره سوئیس ‏

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۰۹۰

بدون شک سوییس یکی از رویایی‌ترین و زیباترین کشورهای اروپای غربی است که هر کسی دوست دارد یک بار به آن سفر کند. شاید بسیاری از مردم سوییس را با مناظر زیبا و کوه‌های آلپ آن یا دریاچه آرام و زیبای ژنو بشناسند. اما نکاتی وجود دارد که درباره این کشور زیبا و رویایی نمی‌دانید.

در سوییس تا سال 1971 ، زنان حق رای دادن نداشتند. شاید این برای کشور مدرن و پیشرفته‌ای همانند سوییس عجیب باشد چرا که در بیشتر کشورهای غربی بعد از جنگ جهانی اول، زنان می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند. سوییس جزو آخرین کشورهای غربی بود که به زنان حق رای داد.

به طور متوسط هر بزرگسال در سوییس 513000 دلار سرمایه دارد.

سوییس دومین کشور جهان با بالاترین طول عمر است. به طور متوسط سوییسی‌ها 83.4 سال عمر می‌کنند.

از آنجایی‌که خوکچه‌های هندی به تنهایی حساس هستند، در سوییس قدغن است که فقط یکی از آنها را داشته باشید. اگر کسی بخواهد از خوکچه هندی نگهداری کند حتما باید آن را به صورت جفت تهیه کند.

طولانی‌ترین تونل جهان به طول 57 کیلومتر از زیر کوه‌های آلپ می‌گذرد و سوییس را به ایتالیا متصل می‌کند. ساخت این تونل 17 سال طول کشیده است.

یکی از شهرهای آلمان با نام Busingen کاملا در سوییس قرار گرفته است!

در سوییس تمام پروازها و راه‌های هوایی کشور هر ساعت چک می‌شود، اما پروازهای غیرقانونی فقط در ساعات کاری منع می‌شوند!

سلام دادن به سبک هیتلر ( که به آن Heil Hitler گفته می‌شود ) در سوییس قانونی است تا زمانی که یک عقیده شخصی باشد نه بهانه‌ای برای تبلیغات.

در سال 2003 ، سوییس 31 سرباز را به افغانستان فرستاد. این اولین دخالت نظامی این کشور بعد از سال 1815 بود چرا که سوییس از جمله بی‌طرف‌ترین کشورهای جهان است همین موجب شده تا این کشور مقر سازمان‌های بین المللی از جمله صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی و یکی از دو دفتر اروپایی سازمان ملل باشد.

در سوییس از بین هر 100 نفر 24 نفر اسلحه دارند. این در حالی است که جرم وجنایت بسیار محدودی در این کشور رخ می‌دهد.

سوییس کشوری است که نیروی دریایی ندارد.

سربازی در سوییس برای مردان اجباری است و زنان هم می‌توانند داوطلبانه عضو ارتش شوند. تنها 5درصد از ارتش این کشور حرفه‌ای هستند.

یک آگوست در سوییس تعطیل ملی است. این تاریخ مربوط به تاسیس کشور سوییس در سال 1291 است.

در سوییس برای نگهداری سگ باید سالانه مالیات پرداخت شود.صاحبان سگ‌ها نیز باید دوره‌هایی را بگذرانند تا تایید شود می‌توانند به خوبی از سگشان مراقبت کنند.

سوییسی‌ها بیش از مردمان کشورهای دیگر شکلات می‌خورند. به طور متوسط سالی 11.3 کیلوگرم. به همین دلیل این کشور بیشترین صادرات شکلات را نیز دارد.

سوییس بیش از 1500 دریاچه دارد ، جالب است بدانید هر کجا که باشید احتمالا 10 مایل آنطرف تر شما یک دریاچه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز