خبرگزاری کار ایران

عبدالله ناصری مطرح کرد؛

حمله به رئیس جمهور یعنی توهین به رای ملت

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۸۴۴

عبدالله ناصری درباره توهین به رییس‌جمهور در روز قدس و پس از آن گفت: رفتارهایی که در روز قدس انجام شد تازگی نداشت؛ در گذشته نیز ما شاهد چنین توهین‌هایی علیه شخصیت‌های ملی بوده‌ایم اما آن‌چیزی که باعث تعجب شد، همراهی نیروهای تندرو با اسرائیل و رژیم صهیونیستی است.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با جهان اقتصاد یادآور شد: ‌خودسر‌ها جریانی هستند که بیش از ۲دهه است که از شکل‌گیری نطفه‌شان می‌گذرد اگرچه امروز تغییر ماهیت داده‌اند در هر صورت خارج از اخلاق، عرف، حقوق و از همه بدون توجه به حاکمیت کارهای خود را دنبال می‌کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به حمله سفارت عربستان عنوان کرد: رفتارهای خودسر زیادی صورت گرفته است قصد مقایسه بین دو اتفاق حمله به سفارت عربستان و توهین به رییس‌جمهور را ندارم اما آنچه که مشخص است، این است که این رفتار‌ها سازمان‌دهی شده و وابسته به نهاد‌ها و سازمان‌هایی هستند که با قدرت رسانه‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.

او در ادامه بیان کرد: افرادی که دست به چنین کارهای می‌زنند عناصر قشری سطحی‌نگری هستند که بدون برداشت درست از مراد و معنا با وابستگی به کانون‌های قدرت رفتار خودشان را رویارویی با حکومت و حاکمیت تلقی می‌کنند. این جریان همیشه بوده‌اند و ادامه پیدا خواهند کرد.

عضو بنیاد باران تاکید کرد: جریان تندرو در لایه‌های مختلف جامعه رسوخ پیدا کرده است و یک اراده حاکمیتی باید با آن‌ها مبارزه کند در غیر این صورت باید منتظر هزینه‌هایی که برای کشور به وجود خواهند آورد بود، بر کسی پوشیده نیست حمله به سفارت عربستان چه هزینه سنگینی را به کشور تحمیل کرد.

او خاطرنشان کرد: حمله و توهین به شخص رییس‌جمهور یعتی توهین به رای ملت که در ۲۹ اردیبهشت به پای صندوق‌های رأی آمدند، این جریان روز به‌روز مقتدر‌تر می‌شود و بر رفتار زشت خود اصرار دارد.

ناصری در پاسخ به این سوال که دلیل این‌گونه رفتار‌ها چیست، گفت: ابتدا باید بگویم افرادی که این دست رفتار‌ها را انجام می‌دهند فرقی هم نمی‌کند در کدام کسوت و لباس هستند بسیار ساده‌لوح و ساده اندیش هستند که هیچ‌ درک درستی از معنا و مفهوم کاری که انجام می‌دهند، ندارند.

او در ادامه افزود: ‌ اگر چه این افراد در اقلیت هستند اما کاملا در چارچوب سازمان و رفتارهای سازمان یافته اقدام می‌کنند بر خلاف نامشان که خودسر هستند اما کاملا مدیریت دارند.

ناصری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه قوه قضاییه در برابر این افراد چه اقدامی را باید انجام دهد گفت: مردم انتظار دارند که برخورد صورت بگیرد اما معتقدم هیچ اتفاق جدی نخواهد افتاد چون نمونه‌های جدی‌تری همچون ترور سعید حجاریان در سال ۷۷ داشتیم که سعید عسکر بعداز چندوقت آزاد شد و یا در رابطه با حمله به سفارت عربستان باید پرسید آمران آن کجا هستند.

او تصریح کرد: جریان خودسر از پشتوانه قوی برخودار است که برای مقابله با آن مانند برجام نیازمند یک حکم حکومتی است تا برای همیشه پرونده آن‌ها پایان پیدا کند.

این عضو بنیاد باران در پاسخ به این سؤال که آیا این حد از تخریب‌ها علیه روحانی پیش بینی می‌شد یا خیر گفت: بله قابل پیش‌بینی بود، بسیاری از دوستان این اتفاق نظر را داشتند که بعداز انتخابات و مخصوصا رای‌آوری بالای روحانی جریان رادیکالی و افراطی دست به اقداماتی بزند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: مردم در ۲۹ اردیبهشت نه بزرگی به جریان‌های تندرو گفتند، انتخابات دوازدهم رفراندم بزرگی بود که بیست سال بعد از ۲ خرداد اتفاق افتاد.

ناصری ادامه داد: ‌همان‌طور که ما در پی نسل جدیدی در خود هستیم در جریان تندرو هم نسل نو به وجود آمده که با روش‌ها و آموزش‌هایی شستشوی مغزی شده‌اند و رفتاهای آنان را ادامه می‌دهند.

او با اشاره به شبیه سازی شخصیتی توسط برخی از جریان‌ها گفت: پدیده‌سازی در کشور ما تازه نیست یک روز احمدی‌نژاد را شبیه رجایی، روز دیگر رییسی را شبیه بهشتی و امروز روحانی را شبیه بنی صدر می‌کنند.

او در ادامه تشریح کرد: نسل ساده اندیش این شبیه سازی‌ها را باور می‌کند و من به جریان اصلاحات و وابسته به دولت توصیه می‌کنم که به هیچ وجه منفعل نشوند و از آقای روحانی هم می‌خواهم دولت قوی‌تری را در دور دوم تشکیل دهد.

این عضو بنیاد باران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به این‌که در هفته قوه قضاییه قرار داریم عملکرد این قوه را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: قوه قضاییه حوزه پر چالشی است، گزارشات نشان می‌دهد بزه، مفاسد اقتصادی و سایر موارد افزایش یافته است.

او ادامه داد: باتوجه به عملکرد‌ها نقاط ضعفی در اقدامات قوه قضاییه همچون سایر قوا وجود دارد نباید فراموش کنیم قوه قضاییه هم یک‌سری وظایف در قبال سایر قوا دارد. نباید در قوه‌ای همچون دستگاه قضا نگاه دو قطبی نسبت به پرونده‌ها وجود داشته باشد. سوال بزرگی که در مورد عملکرد چند سال اخیر این قوه وجود دارد این است که چرا در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد فقط پرونده معاون اول پیگیری شد.

سمیرا عالم پناه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز