خبرگزاری کار ایران

ضرورت حضور تمامی اقشار جامعه، به ویژه جوانان در شوراهای شهر

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۱۵۶

عضو شورای اسلامی شهر چهارم با تاکید بر حضور تمامی اقشار جامعه به ویژه جوانان در شوراهای شهر تهران و کشور، گفت: تنها با حضور پررنگ همه افراد در کنار یکدیگر است که شهرها ساخته می‌شوند.

احمد مسجدجامعی با بیان اینکه جامعه ما از اقشار مختلف از جمله جوانان، میانسالان و افراد مسن و همچنین اصناف و هنرمندان تشکیل شده است که اغلب آنان تحصیلات دانشگاهی دارند، اظهار داشت: این افراد مجموعا شهر را می‌سازند و بهترین شورا آن است که همه چهره‌ها در آن حضور داشته باشند.

وی افزود: حضور افرادی که به واسطه روابط خود یا اینکه آقازاده هستند به شورای شهر راه می‌یابند اتفاق خوبی نیست، تصور هم نمی‌کنم که در مجموعه کنونی شورای شهر این موضوع بروز و ظهوری داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران تاکید کرد: ملاک ورود به شوراهای شهر باید کیفیت‌ها، دانش‌ها و تجربه‌های افراد باشد و این که کسی آقازاده باشد ملاک نیست.

مسجدجامعی در پاسخ به این سوال که به عنوان پیشکسوت اصلاح‌طلبان، دیدگاه جناح متبوعه خود را درباره حضور جوانان در شورای شهر چطور ارزیابی می‌کند، گفت: این نگاه که افراد جوان متخصص باید در شورای شهر حضور داشته باشند نگاهی عقلانی است و ما هم نمی‌توانیم بر خلاف منطق و عقلانیت رفتار کنیم.

به گفته وی این واقعیت است که باید صدای همه اقشار جامعه در شورای شهر شنیده شود و بپذیریم یک شورای خوب آن است که این صداها را بازتاب دهد.

باید به اخلاقیات و رفتارهای مدنی پایبند باشیم

این بهشت نشین یادآور شد: این در حالی است که در آغاز دوره چهارم شورای شهر تهران متاسفانه شاهد یک تفاوت رفتار در برخی از دوستان دیگر در شورا بودیم. زمانی که ریاست در اختیار اصلاح‌طلبان قرار گرفت ما توافق کردیم که حتما اعضای هیئت رئیسه از میان جناح مقابل انتخاب شود اما بعدها اینطور نشد. در صورتی که ما باید به اخلاقیات و رفتارهای مدنی پایبند باشیم.

عضو شورای شهر چهارم گفت: بالاخره بخش قابل توجهی از جامعه ما جوانان هستند، افرادی که واقعا تاثیرگذارند و اینها باید در کنار دیگر اعضای شورای شهر قرار گیرند و شهر را بسازند. اینها باید افزایش سرانه‌ها را در دستور کار قرار و کیفیت زندگی شهری را ارتقا دهند.

منبع: شهر فردا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز