خبرگزاری کار ایران

واکنش مردم استان‌های سیل زده به تیتر روزنامه همشهری

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۱۹۳

تیتر روزنامه همشهری، ارگان شهرداری تهران با اعتراض و رنجش هموطنان در استان‌های آذری نشین روبرو شد.

روزنامه همشهری  در تاریخ 27 فروردین در تیتر اول خود با ابعاد بزرگ و رنگ قرمز نوشت«سیل آمد تماشاگران را برد».

 مردم معترض می‌گویند: در این تیتر، شهروندان آذری متهم به ناآگاهی و بی‌مبالاتی شده‌اند و مدیران روزنامه انگشت اتهام در ماجرای کشته شدن افراد را به سمت خود مردم نشانه رفته‌اند.

سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی منسوب به سه شهر تبریز، ارومیه و اردبیل از دیروز مطالبی از قول شماری از شهروندان منتشر کرده‌اند که از ناراحتی و دلخوری شدید آنها حکایت دارد.

آنها گفته‌اند قضاوت روزنامه شهرداری در باره دلیل قربانیان سیل، ناجوانمردانه، خلاف واقع و اهانت آمیز است. آن‌گونه که سایت‌ها و کانال‌های آذری‌زبان نوشته‌اند؛ این اعتراض‌ها در مجالس تشییع قربانیان سیل به صورت بارزتر از سوی بستگان افراد داغ‌دیده اعلام شده است.

یکی از سایت‌های خبری تبریز نوشته است: «در حالی که بسیاری از جانباختگان سیل روز جمعه شهرستان‌های آذرشهر و عجب شیر جزو اهالی روستا (ساکنان داخل منزل) و خودروهای عبوری در این منطقه بودند.»

روزنامه همشهری با نگاهی ناآگاهانه و غیر منصفانه تمامی جانباختگان را جزو تماشاگران این سیل خوانده است.

این سایت می‌افزاید: بی‌تردید انتخاب چنین تیتر عجولانه و غیر منصفانه هیچ گاه از یاد مردم داغدار آذربایجان فراموش نخواهد شد.

در شماره روز28 فرورین روزنامه همشهری نشانه‌ای از اصلاح و توضیح در این باره دیده نمی‌شود. تنها تیتر مربوط به سیل مطلبی است که در آن نویسنده از منظر دعوای همیشگی شهردار تهران با دولت به سیل نگاه کرده و در پایان هم نتیجه گیری کرده است که این اتفاق بر اثر غفلت مسئولان دولت و پیش بینی نکردن آنها را رخ داده است!

ایران آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز