خبرگزاری کار ایران

کاهش اونس طلا به دلیل عدم افزایش نرخ بهره امریکا

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۴۳۶

قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای اشتغال آمریکا در ماه مارس و انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو در مارس قرار خواهد داشت.

جهان اقتصاد نوشت: قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای اشتغال آمریکا در ماه مارس و انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو در مارس قرار خواهد داشت.

با این حال قیمت طلا در سه ماه نخست ۲۰۱۷ بیش از ۸٫۴ درصد رشد داشته که این بهترین عملکرد قیمت طلا در یک سال احیر به شمار می رود.

به گزارش اینوستینگ، قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش روبرو شد که علت اصلی آن اظهارات یکی از مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا بود که تاکید کرد، فدرال رزرو در شرایط کنونی هیچ عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارد. این کاهش در روز گذشته نیز ادامه یافت.

لازم به ذکر است فدرال رزرو در نشست مارس برای دومین بار در ۳ ماه اخیر نرخ بهره را افزایش داده است.

در این باره ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک در اظهاراتی تاکید کرد: فدرال رزرو طی سال جاری نرخ بهره را به صورت تدریجی افزایش خواهد داد. این اظهارات موجب شد تا ارزش دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای بین المللی با افزایش روبرو شده و در نتیجه قیمت طلا کاهش یابد.

جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس در سخنانی تاکید کرد: فدرال رزرو احتمالا روند افزایش نرخ بهره را متوقف خواهد کرد، آن هم زمانی که تصمیم بگیرد میزان اوراق قرضه نگهداری شده اش را کاهش دهد، این اقدام احتمالا تاثیر چندانی بر بازارهای مالی نخواهد داشت.

**ترامپ و بد بینی به اقتصاد آمریکا

کاهش ارزش دلار و نگرانی های مربوط به توانایی ترامپ در همراه کردن کنگره برای تصویب برنامه های اقتصادی و مالی کاخ سفید تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. این در حالی است که مخالفت نمایندگان کنگره با رای گیری درباره اصلاح برنامه بهداشت وبیمه همگانی موجب نگرانی های زیادی درباره آینده برنامه های اقتصادی ترامپ شده است.

نگرانی های مربوط به آغاز روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از یک سو و انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد. انتخابات پارلمانی آلمان و هلند نیز در پیش است.

میزان هزینه های مصرفی در اقتصاد آمریکا طی ماه فوریه با افزایش نسبی روبرو شده است. اقتصاد آمریکا در این مدت با بیشترین افزایش نرخ تورم در ۵ سال اخیر روبرو شده است و این مساله انتظارات برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را بیشتر کرده است.

**تازه ترین آمارهای منتشر شده طلا

تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که فروش سکه طلا در بازار آمریکا طی ماه مارس به پایین ترین سطخ از سال ۲۰۱۴ میلادی رسیده است.

فروش سکه طلا در بازار آمریکا طی ماه مارس به کمتر از ۲۱ هزار اونس رسیده است که این رقم از سال ۲۰۱۴ میلادی بی سابقه بوده است.

**چند رویداد تاثیر گذار در قیمت طلا

روز سه شنبه بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را اعلام خواهد کرد. آمارهای تجاری آمریکا و کانادا متتشر خواهد شد.

روز چهارشنبه آمارهای اشتغال بخش خصوصی آمریکا و متن مذاکرات نشست مارس فدرال رزرو اعلام می شود.

روز پنجشنبه نیز بانک مرکزی اروپا متن مذاکرات نشست اخیر خود را منتشر می کند. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا خواهد داشت.

مرتضی ابراهیمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز