خبرگزاری کار ایران

محصولات فولادی بازیگران اصلی بورس کالا

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۴۳۹

در معاملات روز سه‌شنبه؛ شاهد داد و ستد محصولات صنعتی،کشاورزی و پتروشیمی بودیم در تالار صنعتی نزدیک ۱۰۰۰ تن از محصولات ذوب آهن مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، جهان اقتصاد نوشت: درمعاملات روز سه‌شنبه بورس کالا مقدار ۶۲۶۷۰ تن کالا به ارزش ۱۴۳۲۶۴۴  میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

محصولات صنعتی و معدنی

تالار محصولات صنعتی بورس کالا در این روز شاهد داد و ستد ۱۱۵۱ تن سبد میلگرد ذوب آهن اصفهان و شمش روی معامله بود. سبد‌های میلگرد به  قیمت میانگین ۱۵۵۰۰ ریال وشمش روی به قیمت ۱۰۷۵۰۰ ریال  داد و ستد شدند. تالار صنعتی هم در روز سه‌شنبه روز پر معامله‌ای را نداشت و نزدیک به ۲ درصد حجم معاملات را ازآن خود کرد.

محصولات پتروشیمی و نفتی

تالار محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی بورس کالای ایران با معامله ۵۴۱۷۱ تن انواع محصولات به ارزش کل ۱۳۱۲۵۰۵ میلیون ریال بیش از ۸۶ درصد معاملات در تالار نقره را به خود اختصاص داد. در این تالارقیر، پلی اتیلن، آمونیاک و … مورد معامله قرار گرفت.

محصولات کشاورزی

در تالار محصولات کشاورزی مقدار ۷۳۴۸ تن محصول به ارزش ۹۶۷۸۸ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. میزان عرضه ۲۲۷ هزار تن گندم خوراکی، ۲ هزارتن شکر سفید، ۳۰۰ تن روغن، ۴ هزار تن گندم و ۶۷۰ تن مرغ منجمد رنج ۲ در این تالار انجام شد و همه محصولات با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفتند. در مجموع ۴ معامله در این تالار صورت گرفت. که نزدیک ۱۱ درصد حجم  کل معاملات را به خود اختصاص دادند. شکر سفید و گندم خوراکی از جمله محصولات معامله شده در این تالار بود.

جوّ بازار

در معاملات روز سه‌شنبه؛ شاهد داد و ستد محصولات صنعتی،کشاورزی و پتروشیمی بودیم در تالار صنعتی نزدیک ۱۰۰۰ تن از محصولات ذوب آهن مورد معامله قرار گرفت. با توجه به این که در روز‌های آخر سال هستیم شاهد افزایش عرضه محصولات این شرکت در بورس کالا هستیم. و این دومین روز متوالی عرضه ذوب آهن در بازار هستیم. در روزهای آینده نیز می‌توان انتظار عرضه میلگرد و تیرآهن در تالار نقره‌ای را داشت. چهارشنبه نیز حدود ۴۰۰۰۰ تن محصول توسط این شرکت عرضه خواهد شد که حجم بالایی دارد. قیمت معامله شده  به طور میانگین ۱۵۵۰۰ ریال می باشد که به نظر می‌رسد با احتساب مالیات کمی بالاتر از ارزش بازار قرار است مورد معامله قرار بگیرد. به گزارش وب سایت استیل پرایس قیمت‌های واردات ورق گرم در ایران افزایشی است، خریداران محصول داخل را ترجیح می‌دهند. قیمت‌های واردات ورق گرم در ایران در هفته گذشته  به دلیل شرایط ایجاد شده در بازارهای جهانی افزایش داشت. اما مشتریان ایرانی به مانور بر روی مواد داخلی و ورق‌های وارد شده از قبل ادامه دادند. خریداران انتظار دارند عوارض واردات ۲۰ درصدی در سال جدید ایرانی به ۱۰ درصد کاهش یابد که باعث آسان‌تر شدن صادرات می‌شود. از طرفی فولاد مبارکه امروز اعلام کرد که صادرات خود را کاهش خواهد داد! ارزیابی هفتگی قیمت متال بولتن در روز چهارشنبه ۱ مارس برای ورق گرم ۲ میلی متر وارداتی ایران  نشان می‌دهد قیمت ۴۷۰ تا ۴۸۰ دلار CFR  هفته گذشته به قیمت ۴۷۵ تا ۵۰۰ دلار  افزایش یافته است.

تالار کشاورزی امروز بیشتر در تب و تاب ورود پسته به بورس کالا بود به گونه‌ای که بیش‌تر اخبار حول اهمیت این کالا و مزیت ورود آن به تالار نقر‌ای می‌چرخید. از جمله مزایای ورود پسته به بورس کالا حذف واسطه‌ها، فروش نقدی، امکان خرید و فروش مستمر و متعدد بدون جابجایی، و ارتقاء برند  پسته ایرانی در سطح کشور و جهان و هم‌چنین امکان حضور مستقیم خریداران بین‌المللی در این معاملات است. در این تالار هیچ یک از محصولات با افزایش قیمت مواجه نبودند و لذا این تالار مانند روزهای قبل روز آرامی را پشت سر گذاشت. شکر سفید نیز با قیمت ۲۵۲۰۰ ریال مورد معامله قرار گرفت. و انتظار داریم تا پایان سال ۹۵ افزایش قیمیتی را شاهد نباشیم.

محصولات فولادی بازیگران اصلی بورس کالا

رسول شاهپوری ،کارشناس معاملات بورس کالا در کارگزاری مبین سرمایه

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز