خبرگزاری کار ایران

حکم قطع دست برای سه دزد شب‌رو

سه سارق سابقه‌دار که نیمه‌های شب با شکستن قفل در خانه‌ها، دست به سرقت‌های میلیونی می‌زدند، از سوی سه قاضی دادگاه به قطع دست محکوم شدند. این سارقان پس از دستگیری به دزدی از ٧ خانه ویلایی و سرقت ٥٠٠‌میلیون تومانی اعتراف کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه شهروند، اوایل تابستان پارسال بود که این پرونده در مقابل ماموران پلیس پایتخت قرار گرفت.

شاکیان زیادی در منطقه میرداماد با مراجعه به پلیس از سرقت منزلشان خبر داده بودند.

تحقیقات از شاکیان نشان داد که سارقان با شکستن قفل در وارد این خانه‌های ویلایی شده و پول و طلا سرقت کرده‌اند، بنابراین، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و تحقیقات در این رابطه آغاز شد.

پلیس درحال تلاش برای شناسایی ردی از دزدان خانه‌های منطقه میرداماد بود که ماموران کلانتری یوسف‌آباد نیمه‌های شب موفق به شناسایی دو سارق شدند.

این دو مرد درحال فرار بودند و صاحبخانه نیز آنها را تعقیب می‌کرد. وقتی صاحبخانه ماموران پلیس را دید به آنها گفت که این دو مرد سارقان خانه‌اش هستند و هنگام دزدی مچ آنها را گرفته است، بنابراین ماموران با اطلاع از این موضوع به تعقیب دزدان پرداختند و درنهایت موفق به دستگیری آنها شدند. بلافاصله متهمان تحت بازجویی‌های فنی پلیس قرار گرفتند و به سرقت از خانه مرد میانسال اعتراف کردند. آنها که با هم برادر هستند در بازجویی‌ها همدست دیگرشان را هم به پلیس معرفی کردند.

یکی از آنها به ماموران گفت: «مدتی است که من و برادرم به همراه یکی از دوستان مشترکمان در محله میرداماد و یوسف‌آباد، دست به سرقت از خانه‌ها می‌زنیم. در ابتدا خانه‌ها را که معمولا ویلایی بودند، شناسایی می‌کردیم. بعد از زاغ‌زنی و پیگیری‌ها متوجه می‌شدیم که کسی در خانه نیست. بعد از اطمینان از خالی بودن خانه با دیلم در را باز می‌کردیم. بعد از آن اموال باارزش مثل پول و طلا را در یک کیسه خواب می‌گذاشتیم و سرقت می‌کردیم.»

با اعتراف این دو برادر، همدست آنها نیز خیلی زود از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد. او نیز به جرم مشابه خود اعتراف کرد. این سه سارق حرفه‌ای در بازجویی‌ها به ٧ سرقت از خانه‌های ویلایی در منطقه میرداماد اعتراف کردند و مشخص شد که اموال سرقت شده در حدود ٥٠٠‌میلیون تومان ارزش داشته است، بنابراین پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. این سه سارق صبح دیروز در مقابل هیأت قضائی قرار گرفتند و از خود دفاع کردند.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و برای متهمان تقاضای مجازات قانونی کرد.

در ادامه یکی از شاکیان به قضات گفت: «ما هیچ‌کدام در خانه نبودیم. وقتی برگشتیم با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدیم. دزدان پس از شکستن در خانه‌ام با دستگاه هوابرش گاوصندوق را نیز باز کردند و همه پول‌ها و طلاهای داخل آن را دزدیدند. آنها مستقیما به سراغ گاوصندوق رفته بودند و وسایل دیگر را سرقت نکرده بودند.»

پس از صحبت‌های شاکیان، متهمان نیز یک‌به‌یک در مقابل هیأت قضائی ایستادند و به سرقت از خانه‌های ویلایی و دزدیدن پول و طلاها  اعتراف کردند.

وقتی صحبت‌های متهمان به پایان رسید، سه دزد سابقه‌دار از سوی قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به قطع دست و رد مال  محکوم شدند. قضات دادگاه همچنین هر یک از این سه مرد جوان را به خاطر اقدام به هشتمین سرقتشان که هنگام اجرای آن از سوی صاحبخانه گیر افتاده بودند،  به ٣‌سال زندان محکوم کردند.

کد خبر : ۴۵۸۷۶۸