خبرگزاری کار ایران

دستگیری زمین خوار میلیاردی

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری زمینخوار ۲۰ میلیارد ریالی در اراک خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آرمان، سرهنگ یوسف سپهوند در این باره گفت: در پی شکایت اداره راه و شهرسازی استان مبنی بر اینکه فردی یک قطعه زمین دولتی به مساحت ۱۷ هزار و ۳۴۱ مترمربع به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال را در یکی از شهرک‌های صنعتی اراک با انجام کشت محصولات کشاورزی به تصرف خود در آورده است موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود:در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد فرد مورد نظر به اخطارهای مکرر اداره راه و شهرسازی استان مبنی بر رفع تصرف زمین مذکور اعتنایی نکرده است و به ادامه فعالیت خود در این زمین‌ها ادامه می‌دهد.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: در مراحل رسیدگی به پرونده با هماهنگی دستگاه قضائی، متهم به پلیس آگاهی احضار و در بازجویی‌ها مدعی شد زمین مورد نظر بر اساس یک سند مشاعی به مدت ۵۰ سال است که در تصرف وی بوده و در آن کشاورزی کرده است.

سرهنگ سپهوند ادامه داد: با توجه به اظهارات متهم پرونده و بررسی دقیق موضوع از سوی کارشناسان دادگستری آغاز و مشخص شد که مالکیت زمین‌ها ملی بوده و تصرف زمین‌ها به صورت غیرقانونی انجام شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: با دستور قضائی نسبت به رفع تصرف از زمین مورد نظر اقدام شد و فرد متخلف نیز برای برخورد قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

کد خبر : ۴۴۱۴۲۸