خبرگزاری کار ایران

تهدید به اسیدپاشی با هدف انتقام‌گیری

دو تبهکار که در ماجراهایی جداگانه، از فضای مجازی برای انتقام‌گیری و آزار طعمه‌های خود استفاده کرده بودند، از سوی پلیس دستگیر شدند. در نخستین پرونده، فردی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تهدید به اسیدپاشی و اخاذی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرق؛ سرهنگ اکبر امینی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان، در این‌باره اظهار کرد: پس از تهدید و اخاذی از دختری جوان در فضای مجازی، او با مراجعه به پلیس فتا خواستار رسیدگی به این موضوع شد. وی اضافه کرد: نتایج به‌دست‌آمده در تحقیقات اولیه پلیس، مؤید این بود که شاکی، سال گذشته در فضای مجازی با فردی آشنا شده و در جریان این آشنایی عکس خود را با هدف ازدواج، در اختیار فرد مقابل قرار داده است. وی بیان کرد: متهم با وجود گذشت یک‌ سال، اقدامی برای خواستگاری نکرده؛ با وجود این‌ از شاکی عکس‌های بی‌حجاب مطالبه و تهدید می‌کند در صورت امتناع از این کار، اقدام به اسیدپاشی و پخش‌کردن تصاویر وی می‌کند.

رئیس پلیس فتای همدان افزود: تیم‌های فنی پلیس فتا مجرم را با استفاده از شگردهای خاص پلیسی، شناسایی کرده و او را پس از دریافت دستور مقام قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ امینی گفت: پلیس در بازجویی‌های فنی، دریافت متهم از اقوام شاکی است و با انگیزه انتقام‌گیری از پدر این دختر به علت کینه‌ای که از وی داشته، دست به این کار زده است.

وی توضیح داد: متهم برای عملی‌کردن نقشه خود، از طریق شبکه‌های اجتماعی به شاکی نزدیک شده و بعد از جلب اعتماد او، چند عکس دریافت کرده بود ولی برای رسیدن به اهداف خود، نیازمند چند عکس بدون حجاب بود که شاکی در مقابل این درخواست مقاومت کرد. رئیس‌پلیس فتای همدان توصیه کرد: بی‌‌اعتمادی به فضای مجازی مسئله‌ای است که بیشتر افراد آن را تأیید می‌کنند؛ با وجود این‌، در این دام گرفتار می‌شوند؛ چون بسیاری از پرونده‌ها به علت اعتماد نابجا به کسانی بوده که هرگز فکر نمی‌کردند دچار چنین مشکلاتی شوند.

سرهنگ امینی افزود: اعتماد زنان و دختران جوان به افراد ناشناس، آسیب‌های بسیاری را به‌دنبال دارد؛ بنابراین باید کاربران در محیط‌های مجازی به کسی اعتماد نکرده و به هیچ‌وجه عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی و خانوادگی را به این محیط‌ها ارسال نکنند.  رسیدگی به پرونده تهدید اینترنتی در حالی ادامه دارد که به گفته فرمانده انتظامی دزفول، در پرونده‌ای دیگر، مدیر شرکتی که تلگرام کارمند خود را هک کرده بود، به دست پلیس فتا دستگیر شد. سرهنگ علی الهامی دراین‌باره توضیح داد: در پی شکایت یکی از شهروندان دزفولی مبنی‌ بر هک‌شدن رمز ورود حساب تلگرام خود و دسترسی به تمامی گفت‌وگوها و مخاطبان وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. فرمانده انتظامی شهرستان دزفول افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام تحقیقات فنی و پلیسی، متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقامات قضائی، وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: متهم دستگیرشده در بازجویی‌های فنی پلیس و با مشاهده مدارک مستدل و انکارنشدنی، لب به اعتراف گشود و بیان کرد: شاکی در شرکت او کار می‌کند و وی در فرصتی مناسب، گوشی شاکی را در اختیار گرفت و کد فعال‌سازی تلگرامش را یادداشت و سپس آن را روی گوشی خود فعال کرد. وی افزود: متهم انگیزه خود را اذیت‌کردن و دسترسی به اطلاعات شاکی عنوان کرده است.

کد خبر : ۴۳۴۷۸۳