خبرگزاری کار ایران

نامه امام موسی صدر درباره شریعتی + سند

امام موسی صدر در نامه‌ای که خطاب به برادرش مرحوم آیت‌الله سید رضا صدر نوشته است، درباره حاشیه‌های مربوط به دکتر شریعتی توضیح می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از «تاریخ ایرانی»، در بخشی از این نامه آمده است: «درباره دکتر شریعتی، متأسفانه مطالب یادشده و پیام رسیده و حتی تفسیرها دور از حقیقت بوده است. هیچ جبهه‌گیری و دفاعی و تبنی وجود ندارد. فقط و فقط جوانان مسلمان زیادی که من آنها را می‌شناسم و خود را مسئول آنها می‌دانم و برای راهنمایی آنها تلاش‌ها کرده‌ام به علت وضع سیاسی و جبهه‌گیری در مقابل چپ به‌خصوص به مطالب ایشان نیازمند بودند (در عین حال نقص داشتن را معترف بودند) منتظر بودند در مرحله آینده دکترین مثبت برای آنها در اروپا تهیه کند و چون فوت شد سخت محزون و پریشان شدند و چون هیچ‌‌کس حتی آیت‌الله خمینی کوچک‌ترین صحبتی با آنها نکرد نزدیک بود به کلی رشته و روابط آنها با روحانیت قطع شود.

من با این احترام - و فداکاری فراوان - مانع انقطاعشان از روحانیت و انحرافشان شدم و در خطاب گفته و می‌گویم که افکار ما با او فرق دارد و به همین دلیل موفقیت حاصل و امیدوارم همه نواقص و سوءتفاهم‌ها جبران شود. موضع دیگر هم به ‌راستی من در حال دفاع بوده و هستم. نمی‌دانم چرا از ... مرتب کارشکنی و تحریک ادامه دارد تا آنکه وضع خطرناک بود و حمله من فقط صورت دفاع داشته است.»1478078474_imam sadr

کد خبر : ۴۲۵۳۴۷