خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان مشهد خبر داد؛

متهم ٢٤٠ میلیاردی در شرکت پدیده

تعداد دستگیرشدگان شرکت پدیده شاندیز به ١٩ تن رسید.

به گزارش ایلنا روزنامه خراسان نوشت روز دوشنبه گذشته ۲ تن دیگر از افرادی که در پرونده «پدیده» در مظان اتهام قرار داشتند با صدور دستور قضایی بازداشت شدند و بدین ترتیب شمار دستگیرشدگان به ۱۹ تن رسید.

به گزارش خراسان، معاون دادستان مشهد ضمن بیان این خبر افزود: بررسی های دقیق در پرونده قضایی شرکت «پدیده» نشان می‌داد که مبالغی در حدود ۲۴۳ میلیارد تومان از صاحب این شرکت درحالی با چک‌هایی به نام اشخاص خارج شده که خرید و فروش اوراق موسوم به سهام این شرکت توسط دادستان مشهد غیرقانونی اعلام شده بود.

وی گفت: این مبالغ میلیاردی درحالی از شرکت خارج شده است که سهامداران و مردم برای وصول مبالغ اندکی از سهام خود در مضیقه بودند.

«قاضی حیدری» اضافه کرد: نتیجه تحقیقات مشخص کرد وجوه میلیاردی مذکور در چک های صادر شده، به نام شخصی بوده که از بستگان نزدیک مدیرعامل سابق پدیده است و آنها این مبالغ را بازنگردانده و به حیف و میل اموال پرداخته‌اند.

این مقام قضایی تصریح کرد: بنابراین در این پرونده ۲ نفر دیگر از افرادی که در مظان اتهام بودند با صدور دستور قضایی بازداشت شدند که یکی از آنان در تهران دستگیر شده است.

«قاضی حیدری» همچنین با اشاره به اتهامات افراد بازداشت شده گفت: این ۲ نفر نیز به اتهام کلاهبرداری، تحصیل مال نامشروع و همچنین تبانی در حیف و میل اموال شرکت پدیده مورد بازجویی قرار گرفته اند.

 نام این شخص «س.ا.ب» صاحب شرکت «ب» صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: ریشه‌یابی جرایم و تخلفات در پرونده «پدیده» همچنان ادامه دارد و در صورتی که باز هم افراد در مظان اتهام، برای بازگرداندن اموال منقول و غیرمنقول اقدامی نکنند، در روند تحقیقات قضایی، دستور بازداشت آنان نیز صادر خواهد شد.

کد خبر : ۴۱۳۲۶۹