خبرگزاری کار ایران

آشنایی با انواع میمون‌ها در سال میمون!

از آنجایی که امسال سال میمون است، گفتیم دور هم یک بررسی نژادی انجام داده و ویژگی های نژادهای مختلف این حیوان به شدت انسان نما یا این انسان حیوان نما را مورد بررسی قرار دهیم

به گزارش ایلنا،  از آنجایی که میمون ها کلا حیوانات مهمی هستند و از برخی جهات به شدت شبیه انسان ها بوده و شباهت های رفتاری بسیاری با ما دارند و خیلی از میمون ها هستند که از انسان نبودن خوشحال هستند اما به همان اندازه خیلی انسان ها هستند که دوست دارند میمون باشند و به دلیل اینکه امسال هم سال میمون است، گفتیم دور هم یک بررسی نژادی انجام داده و ویژگی های نژادهای مختلف این حیوان به شدت انسان نما یا این انسان حیوان نما را مورد بررسی قرار دهیم:
 
اورانگوتان
 
اورانگوتان ها از شاخه میمون های انسان نما و در رسته طنابداران هستند، اورانگوتان ها اساسا منزوی و اصطلاحا توی خودشان هستند، اگر روزی دیدید که یک اورانگوتان در کافه ای نشسته، سیگاری دود می کند و قهوه بدون شیر و شکر سفارش می دهد و توی دلش می خواند: «در نهان، به میمون هایی که دل می بندم که دوستم ندارند/ و در آشکارا از میمون هایی که دوستم دارند غافلم/ شاید است دلیل تنهایی اورانگوتان ها!» تعجب نکنید!
 
راست بینیان
 
میمون های این نژاد مانند بنجامین باتن هستند، از بچگی پیر به دنیا می آیند اما برخلاف بنجامین باتن هر چه سن شان بالاتر می رود، جوان تر نشده و برعکس، پیرتر می شوند، متاسفانه این میمون ها هرگز لذت جوانی را تجربه نمی کنند اما لازم نیست برای آنها دلسوزی کنید زیرا اگر تمام شرایط پیری را داشتند، نسل آنها از دوره «ایئوسن» تا همین امروز ادامه پیدا نمی کرد. به هر حال میمون های دیگر شانس آوردند که این نژاد تنها «راست بینی» است!
 
بابون زیتونی
 
نام این نژاد میمون، آدم را به یاد «شامپوهای صحت» می اندازد، اگر هم دقت کنید، موهای نرم و خوش حالتی دارند، میمون های بابون زیتونی که به رنگ خود خیلی افتخار می کنند، قول داده اند که به زودی نژادهای «سیر»، «نرم کننده»، «گلنار» و «پودر رختشویی» را روانه جنگل ها کنند.
 
یخ بینیان
 
شما قیافه این بزرگوار را نگاه کنید، رنگ رخسار خبر دهد از سرّ درون! واقعا بنده خجالت کشیدم، شما را نمی دانم، میمون شناسان بر این باورند که یخ بینیان با اینکه بینی شان یخ است، اما پشت شان گرم است. سوراخ های بینی این بزرگواران از هم بسیار دور بوده و عمل بینی هم روی آنها جواب نداده است. یخ بینیان عزیز از زیر راسته ساده بینیان هستند و به همین دلیل میمون های راسته هفت خطیان، به راحتی آنها را گل زده و فریب می دهند.
 
خیس بینیان
 
بنده پس از مشاهده اولین میمون خیس بینی به او گفتم: «سرما خوردی داداش؟» که میمون خیس بینی جواب داد: «نه، چطور مگه؟» که گفتم: «آبریزش بینی داری داری آخه!» که میمون خیس بینی که کلا به دلیل خیس بودن همیشگی بینی اش اعصاب ندارد (حق هم داره!) جواب داد: «من بینی ام کلا خیسه بی شعور!» 
 
برخی از حامیان حقوق حیوانات با بزرگ قبیله خیس بینیان صحبت کرده و به او پیشنهاد داده اند که از ایزی لایف بر روی بینی های خود استفاده کنند که بزرگ قبیله خیس بینیان با پشت دست توی دهان آنها زده است. کارشناسان ورزش بدنسازی بر این باورند که اگر خیس بینیان یک دوره بدنسازی طی کنند، چیزی از خرس پاندا کم ندارند!
 
مارموست
 
یک ترکیبی است بین میمون و مارمولک که به جای پنجه، چنگال دارد، یعنی از ببر و پلنگ هم چیزی کم ندارد. مارموست ها حدود سی زیر راسته دارند که رییس آنها قول داده که به زودی و با همت مارموست های نر، زیر راسته های «141»، «132»، «مارموست وانت»، «مارموست سی جی 125» و «مارموست دوگانه سوز» را روانه جنگل ها کند!
 
شامپانزه
 
شامپانزه ها حدود شش هزار سال پیش متوجه شدند که باید راه خود را از انسان ها جدا کنند و بنابراین یک شامپانزه شاعر اینچنین سروده است: 
 
«اینکه گذاشتن از کنار قصه ها نیست/ اینکه یه تصویر از سقوط آدما نیست» 
 
در عین حال این شامپانزه شاعر معتقد است که شامپانزه ها بی تفاوت جدا شدن از انسان ها را تماشا نکرده اند، زیرا شامپانزه ها خود درد هستند و کلا نگاه گذرا ندارند.

 

البته با اینکه شامپانزه ها بی خیال انسان ها شدند، انسان ها بی خیال آنها نشدند و شامپانزه های فراوانی در باغ وحش ها به دلیل خوردن بستنی کیم، چیپس مزمز، دوغ گاز دار و فرو رفتن انگشت بچه ها در بخش هایی از بدن شان، جان خود را از دست دادند!
 
میمون شبگرد کوتوله
 
نام این میمون نشان می دهد که بسیار عیاش و خوشگذران بوده و از راسته میمون های «شاسی کوتاه» به حساب می آید و طبیعی است که در سال 1921 منقرص شود، همانطور که عیاشی های ناصرالدین شاه کشور ما را به ورطه نابودی کشاند، میمون شبگرد کوتوله هم خودش را به انحطاط کشاند اما به هر حال از آنجایی که نمی توانیم به حرف دانشمندان اعتماد کنیم، اگر یک شب خواب بودید و صدای یک میمون شنیدید که می خواند: «پاهام چرا اینقدر کج و راست میشه؟!» بدانید که میمون شبگرد به کوچه شما آمده است!
 
میمون جیغ کش
 
مشکل اساسی که جامعه میمون های جیغ کِش را به شدت تهدید می کند، بحث پایین آمدن آمار ازدواج و افزایش میزان طلاق در میان این بزرگواران است، واقعا چه کسی دوست دارد که یک عمر با یک «جیغ کش» زیر یک سقف زندگی کند؟ بنابراین طلاق او را می دهد و جان و گوش خود را آزاد می کند. نوع پیشرفته این میمون ها که «گیس کِش» نام داشت، خوشبختانه هرگز به تولید انبوه نرسید و تولید آن متوقف شد!
 
ماکاک رزوس
 
اسپارتاکوس را می شناسید؟ ماکاک رزوس همان اسپارتاکوس میمون هاست، به گزارش میمون شناسان این گونه در گذشته در کشورهای آسیایی و افغانستان وجود داشته اما چند ماکاک رزوس توانسته اند علیه کشورهای آسیای شرقی قیام کرده و به کشورهای اروپایی و آمریکایی فرار کنند و مانند جولیان آسانژ در سفارتخانه های آن کشورها پناهنده شوند و مانند ماکاک رزوس های آسیایی منقرض نشوند!

 

کد خبر : ۳۵۸۱۷۶