خبرگزاری کار ایران

آهن‌ربا، راست‌دست‌ها را چپ دست می‌کند +عکس

قرار دادن یک آهن‌ربای قوی روی سر باعث می‌شود تا شما به طور موقت چپ دست شوید.

به گزارش ایلنا به نقل از ایران خبر، در یک تحقیق عجیب، دانشمندان متوجه شدند در صورتی که سر انسان در یک میدان مغناطیسی قدرتمند قرار بگیرد به طور موقت باعث می‌شود که آن‌ها از دست دیگر خودشان برای انجام کارها استفاده کنند.

 

آهن‌ربا راست‌دست‌ها را چپ دست می‌کند +عکس

 

 
البته این اثر فقط تا زمانی باقی می‌ماند که سر آن‌ها در معرض میدان مغناطیسی باشد و بعد از آن دوباره همه چیز به حالت عادی باز می‌گردد.

اوایل سال جاری نیز مطالعاتی انجام شده بود که نشان می‌داد استفاده از روشی موسوم به آهن ربا درمانی باعث می‌شود شیوه قضاوت شما تغییر پیدا کرده و عاقلانه‌تر در مورد مسائل گوناگون فکر کنید.

در آخرین تحقیق، دانشمندان بررسی کردند که مغز انسان چگونه تصمیم می‌گیرد که از کدام دست استفاده کند. در این مطالعات محققان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی از راست‌دست‌ها خواستند تا دست خود را به سمت اشیا روی میز دراز کرده و آن‌ها بردارند.

 

سپس سر این افراد در معرض یک میدان مغناطیسی قوی قرار گرفت و دوباره آزمایش تکرار شد. این میدان مغناطیسی در قسمت‌های کوچکی از جمجمه اعمال می‌شود و باعث رد شدن جریان‌های ضعیف الکتریکی از مغز می‌شد.

در این تحقیقات مشخص شد زمانی که آهن ربا در سمت چپ مغز قرار می‌گیرد، انسان‌ها بیش‌تر از دست چپ خود استفاده می‌کنند. اما قرار دادن آهن ربا در سمت راست سر هیچ تغییری در عملکرد انسان‌ها به وجود نمی‌آورد.

دکتر فلاویو اولیویرا که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: ما متوجه شدیم که با تهییج مغز با کمک آهن‌ربا می‌توان انسان‌ها را وادار کرد به شکل دیگری در مورد انتخاب‌های خود تصمیم گیری کنند.

کد خبر : ۳۲۲۰۸۰