خبرگزاری کار ایران

شناسایی سه هزار خودرو تاریخی

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۹۵۱

صدور شناسنامه خودروهای تاریخی به منظور حفظ و صیانت از آنها با عنوان آثار ملی انجام می شود.

مدیر امور بین الملل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی از شناسایی سه هزار خودرو تاریخی و کلاسیک در کشور که دارای ارزش حفاظتی دارد، خبر داد.

به گزارش گروه سایر رسانه‌های ایلنا به نقل از  پرشین خودرو؛ حسین علی قلی زاده افزود: تاکنون برای یکصد دستگاه از این خودروها شناسنامه صادر شده است.

وی با بیان اینکه تخمین تعداد خودروهای تاریخی موجود در کشور دشوار است، یادآورشد: این خودروها بیش از 50 سال قدمت دارند و بر اساس آیین نامه ای که سه سال قبل در هیات دولت مصوب و از دو سال گذشته کارگروه شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی تشکیل و فعال شده است.

وی افزود: این اقدام و صدور شناسنامه خودروهای تاریخی به منظور حفظ و صیانت از آنها با عنوان آثار ملی انجام می شود.

قلی زاده ادامه داد: ارزشمندترین خودروها در اختیار بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است که از جمله آنها بنزK است که از آن تنها هشت نمونه در دنیا تولید و به سران کشورها اهدا شد که یکی از آنها در رژیم گذشته در اختیار شاه مخلوع بود.

وی عنوان کرد: مشتریان خارجی برای این نمونه مبالغ هنگفتی به میزان چند صد میلیون دلار پیشنهاد دادند که مسوولان کشور حاضر به فروش آن نشده و مقرر گردید حفظ شود.

مدیر امور بین الملل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی به همکاری با ستاد خدمات سفر کشور ویژه نوروز اشاره کرد و گفت: این کانون با 870 تیم امداد خودرو در طول جاده های کشور به مسافران نوروزی خدمات می دهد.

وی افزود: برنامه هایی هم برای اطلاع رسانی مناسب در این حوزه تدارک دیده شده و در تلاش هستیم به مرور این خدمات را گسترش می دهیم.

وی ایجاد تشکیلاتی برای بحث امنیت خودروها را از دیگر مباحث مورد توجه این کانون ذکر کرد و یادآورشد: درحوزه صدور مجوز رانندگی بین المللی از ابتدای امسال تاکنون 134 هزار مورد از سوی این کانون صادر شده که این میزان در سال گذشته 136 هزار مورد بود.

به گزارش ایرنا، قدمت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به 80 سال قبل برمی گردد و از جمله تشکل های غیر دولتی است که به لحاظ مالی و اداری مستقل بوده و تنها رییس آن، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز