خبرگزاری کار ایران

محققان آکسفورد اعلام کردند

١٢سناریوی نابودی جهان

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۲۸۷

ژوهشگران معتقدند که با روش‌های قابل تامل علمی به این شاخص ها دست پیدا کرده اند و نکته جالب توجه در مورد این سناریوها این است که بسیاری از آنها از قدرت کنترل انسان‌ها خارج هستند.

محققان دانشگاه آکسفورد فهرست خطراتی را تهیه کرده اند که می تواند دلایل آخرالزمان انقراض نسل بشر یا نابودی کره زمین شود.

به گزارش گروه سایر رسانه‌های ایلنا به نقل از روزنامه اعتماد؛ این محققان معتقدند که این نخستین بررسی سازمان یافته از رویدادهای مهمی است که ممکن است به پایان جهان بینجامد. محققان «بنیاد چالش های جهانی» با همکاری و تعامل «موسسه آینده بشریت» گزارش خود را «ارزیابی علمی از احتمال انقراض بشر» می نامند و معتقدند این گزارش، نخستین فهرست از این نوع است.

بر این اساس، این محققان گزارش خود را فراخوانی می دانند برای تبدیل معضل به فرصت این موضوع که ما با معضلاتی جهانی مواجهیم و این مشکلات اساس تمدن بشری را در سال های آغازین قرن بیست و یکم تهدید می کند، در جامعه علمی کاملاپذیرفته شده است، اما هنوز تلاشی هماهنگ برای حل این مشکلات و تبدیل آنها به فرصت انجام نشده است.

این سناریوها به ترتیب اهمیت عبارتند از: تغییر شدید آب و هوای زمین، شیوع جهانی بیماری های عفونی، جنگ هسته ای، نابودی زیست بوم، فروپاشی نظام جهانی، آتشفشانی عظیم، برخورد سیاره های دیگر با زمین، دستکاری در زیست شناسی، نانوتکنولوژی، هوش مصنوعی، بد اداره کردن جهان و ناشناخته ها.

این پژوهشگران معتقدند که با روش‌های قابل تامل علمی به این شاخص ها دست پیدا کرده اند و نکته جالب توجه در مورد این سناریوها این است که بسیاری از آنها از قدرت کنترل انسان ها خارج هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز