خبرگزاری کار ایران

راه های مقابله با فروش نفت توسط داعش

قاچاقچان نفت داعش را می پرستند!

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۵۰۲

قاچاقچیان نفت را به صورت تانکری از نیروهای داعش می خرند و به ازای آن یا دلار می دهند و یا سوخت اعم از بنزین و گازوئیل در این گزارش به طور اخص به نقش بعضی از مقامات شهری و مرزی ترکیه اشاره شده است

بزرگترین و خطرناک ترین گروه تروریستی جهان تبدیل به صادر کننده نفت شده است.

داعش گروهی که کم کم دارد به معنای واقعی اسم خود که همان دولت اسلامی عراق و شام است می رسد و دیگر برای خود بودجه تعریف می کند.

هر چند به اذعان کارشناسان منطقه ای از زمان بمباران هوایی کشورهای عضو ائتلاف روند فروش نفت این گروه کند شده است اما تا موقعی که مشتریان دست به نقد در اطراف این گروه حضور داشته باشند انگیزه امرای داعش برای فروش نفت بیشتر می شود تا بدان جا که آگهی استخدام مدیر نفتی با حقوق ۲۵۰ هزار دلار در سال را بر روی وبلاگ ها و شبکه های خود می زنند بر همین اساس صبح امروز جلسه شورای امنیت برای تدوین راهکار هایی برای قطع کردن رسیدن کمک های مالی و در نظر گرفتن جرایمی برای شریک های اقتصادی این گروه تشکیل شد.

در جلسه صبح امروز که به ریاست بیشوب وزیر خارجه استرالیا برگزار شد. در این جلسه علاوه بر لزوم بستن تمامی راهای در آمد زایی داعش جبهه النصره نیز به عنوان گروه تروریستی با درجه اهمیت داعش شناخته شد و بر لزوم توقیف دارایی های این گروه در تمام دنیا و قطع شدن راهای کمک ملای به این گروه است.

در این جلسه گزارش یک تیم ۸ نفره از کارشناسان معتمد سازمان ملل در ۳۶ صفحه به اعضا ارائه شد. در این گزارش تاکید شده است که داعش یک زنجیره قوی از قاچاق نفت تشکیل داده است و این گروه شروع به سرمایه گذاری بخشی از در آمدهای نفتی کرده است.

کارشناسان بر این عقیده هستند که تنها راه شکستن این زنجیره ملزم کردن کشورهای همسایه عراق و سوریه برای مقابله با قاچاق کنندگان نفت است. قاچاقچیان نفت را به صورت تانکری از نیروهای داعش می خرند و به ازای آن یا دلار می دهند و یا سوخت اعم از بنزین و گازوئیل در این گزارش به طور اخص به نقش بعضی از مقامات شهری و مرزی ترکیه اشاره شده است که در این قاچاق نفت سهیم هستند و ترکیه را تبدیل به مسیر ترانزیت قاچاقچان کرده اند.

یکی دیگر از راهای در آمد داعش فروش آثار تاریخی و باستانی کشورهای سوریه و عراق است که سبب شده علاوه بر آسیب رسیدن به این اشیا باستانی بازاری مختص به این اشیا ایجاد شود و نمایندگان کلکسیونر های معروف برای خرید این آثار هجوم ببرند.

در آخر این کارشناسان پیشنهاد کرده اند که برای توقف این روند قطعنامه ای صادر شود مبنی بر اینکه هر شخصیت حقیق و حقوقی که با این گروه مراوده مالی داشته باشد مورد تحریم سازمان ملل قرار گیرد و کلیه پروازها و ورود و خروج به مناطق تحت کنترل این گروه رصد شود و دولتهای همسایه این گروه موظف به توقیف تانکرها و قطع شبکه ارتباطی این گروه شوند. به گفته این کارشناسان در آمد روزانه داعش از فروش نفت رقمی معادل ۸۵۰ تا ۱ میلیون ۳۰۰ هزار دلار است. به گفته کارشناسان به احتمال زیاد شورای امنیت با طرح های پیشنهادی این گروه ۸ نفره موافقت کند.

منبع: خرداد نیوز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز