خبرگزاری کار ایران

پرونده فساد مالی شهرداری و شورای شهر سیرجان همچنان قربانی می گیرد

ادامه بازداشت اعضای شورای شهر سیرجان / رئیس بازداشت شده شورا بعد از آزادی همچنان رئیس باقی ماند

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۴۲۴

پیش از این نیز در هفته های گذشته رئیس سازمان اتوبوسرانی این شهر و همچنین برخی از کارمندان فضای سبز شهرداری به همین دلیل بازداشت شده بودند. این در حالی است که رئیس شورای شهر سیرجان حدود یک ماه پیش آزاد شده است اما دو شهردار این شهر و برخی دیگر از کارمندان شهرداری همچنان در بازداشت به سر می برند.

درب بازداشتگاه هنوز بر روی اعضای شورای شهر سیرجان باز است؛ پنجشنبه هفته گذشته نوبت به بازداشت جوان ترین عضو شورای شهر سیرجان رسید. نشریات محلی استان کرمان خبر بازداشت «الف – ص» را تائید کرده اند. او نیز چون رئیس شورا و شهرداران این شهر به دلیل اخذ رشوه در مذان اتهام قرار دارد. پیش از این نیز در هفته های گذشته رئیس سازمان اتوبوسرانی این شهر و همچنین برخی از کارمندان فضای سبز شهرداری به همین دلیل بازداشت شده بودند. این در حالی است که رئیس شورای شهر سیرجان حدود یک ماه پیش آزاد شده است اما دو شهردار این شهر و برخی دیگر از کارمندان شهرداری همچنان در بازداشت به سر می برند.

به گزارش خرداد؛ روز دوشنبه، هفته نامه «پاسارگاد» از نشریات پر تیراژ استان کرمان در خبری از بی نتیجه ماندن پی گیری های اعضای شورای شهر برای مسکوت ماندن پرونده تخلفات در شورای شهر و شهرداری سیرجان خبر داده است. مسئولان قضایی در استان پیشتر وعده داده بودند که این پرونده را همچنان به صورت جدی پیگیری خواهند کرد. این هفته نامه همچنین نوشته است که «اعضای شورای شهر طی چند روز گذشته دوبار با فرماندار سیرجان و یک بار هم با رییس دادگستری جلسه برگزار کرده اند. آنها معتقدند اوضاع شهرداری و شورا به هم ریخته و کسی مسوولیت نمی پذیرد. شنیده ها حاکی از آن است که آنها در جلسات خود خواستار جلوگیری از اطلاع رسانی توسط مطبوعات نیز شده اند. البته مسوولان قضایی شهرستان بارها تاکید کرده اند که در رابطه با این پرونده شفافسازی انجام می شود.» این نشریه همچنین از قول «یک منبع آگاه» در ارتباط با بازداشت عضو دیگر شورای شهر سیرجان نوشته است: «اخذ رشوه به صورت سکه بهار آزادی و تخلف در پیمانکاری ها اتهام این عضو شورای شهر است.

روز پنجشنبه کارمندان بازداشتی فضای سبز شهرداری سیرجان به قید وثیقه آزاد شده اند اما در مقابل رسانه های محلی از شنیده هایی خبر داده اند حاکی از آن است که «پای برخی دیگر از اعضای شورای شهر نیز در تخلفهای شهرداری باز شده است.» این موضوع هر چند هنوز به تائید هیچ مقام مسئولی نرسیده اما برخی خبرها از احضار آنها به دادگاه در آینده نزدیک حکایت دارد.

بازداشت عضو جدید شورای شهر سیرجان در حالی صورت گرفته که این مجموعه از زمان بازداشت شهردار در تلاش برای تعیین شهردار جدید است و هنوز در این مسیر به نتیجه نرسیده. همچنین رئیس بازداشت شده شورای شهر سیرجان نیز چند هفته پیش به قید وثیقه آزاد شده و بلافاصله با بازگشت به ترکیب شورا به کار ریاست خود در این مجموعه ادامه می دهد و همچنان در قامت رئیس شورا در جلسات شرکت می کند. حضور مجدد رئیس آزاد شده شورای شهر سیرجان در این مجموعه هر چند با انتقاداتی همراه بوده اما وی معتقد است هیچ منعی برای حضور و ریاست دوباره او در شورای شهر وجود ندارد. حمزه صادقی، نایب رئیس شورای شهر سیرجان پیشتر در مصاحبه ای گفته بود که هیچ نامه ای که مبنی بر منع ریاست و یا حضور رئیس بازداشت شده در جلسات شورا باشد از سوی دادگاه و یا شورای حل اختلاف استان به شورای شهر سیرجان فرستاده و همچنین غیبت های رئیس شورا در مدت بازداشت هم «موجه» هستند. رئیس شورای شهر سیرجان در اولین حضور خود در شورا بعد از آزادی در پاسخ اعتراض برخی از اعضا گفته بود: «من پشیمانم، غفلت کردم و به چاه افتادم واز همه عذر خواهی می کنم.» حضور وی در آن جلسه باعثشد تا برخی از اعضای شورای شهر در جلسه حاضر نشوند و جلسه نیمه تمام بماند.

در اظهار نظری دیگر هم مهدی بخشی، دادستان سیرجان در سوالی در رابطه با دلیل دستگیری مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی که همچنان در بازداشت به سر می برد، گفته بود: «ایشان فعلا در معرض اتهام هستند و اتهام وی این است که مبلغی بالاتر از آنچه برای سازمان اتوبوس‌رانی وسیله خریده بودند فاکتورسازی کرده‌اند. همچنین در خرید قطعات اتوبوس نیز مناقصه رعایت نشده است.» دادستان سیرجان دستگیری دو فروشنده‌ی قطعات اتوبوس در تهران را نیز تایید کرده و توضیح داده بود: «این دو نفر نیز در این پرونده در معرض اتهام قرار دارند و تحقیقات بیشتر در این رابطه ادامه دارد.»

منبع: خرداد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز