خبرگزاری کار ایران

محورهای استیضاح قانونی نیست

نامه اعتراضی وزیر علوم به لاریجانی درباره محورهای استیضاح

کد خبر : ۱۹۶۲۸۲

رئیس مجلس از روز شنبه نامه وزیر علوم را بی پاسخ گذاشته است، نامه ای فرجی دانا برای اعتراض به متن استیضاح خود خطاب به وی نوشته است. فرحجی دانا معتقد است متن طرح استیضاح وی منطبق با آنچه که در آئین نامه داخلی مجلس و بندهای قانونی آمده نیست.

رئیس مجلس از روز شنبه نامه وزیر علوم را بی پاسخ گذاشته است، نامه ای فرجی دانا برای اعتراض به متن استیضاح خود خطاب به وی نوشته است. فرجی دانا معتقد است متن طرح استیضاح وی منطبق با آنچه که در آئین نامه داخلی مجلس و بندهای قانونی آمده نیست.

بر اساس قوانین موجود استیضاح کنندگان هر وزیر باید در طرح استیضاح خود موارد و سرفصل ها را به شکل مشخص و موردی عنوان کنند و تاکید بر مسایل کلی و غیر مصداقی نمی تواند به تنهایی موجب استیضاح وزیر گردد. به همین دلیل هم فرجی دانا در اعتراض به طرح استیضاحی که برای کشاندن او به مجلس توسط ۵۰ نماینده نزدیک به طیف های تندرو تهیه شده است، نامه ای خطاب به علی لاریجانی نوشته و توسط معاونت پارلمانی دولت آن را به رئیس مجلس رسانده تا در صورت امکان مصادیق بندهای طرح استیضاح به اطلاع او برسد. این نامه تا عصر روز یکشنبه هیچ جوابی از سوی علی لاریجانی در پی نداشته است و به عبارتی مصادیق بندهای استیضاح به اطلاع وزیر علوم نرسیده است.

متن استیضاح فرجی دانا شامل چهار عنوان کلی است که مواردی چون «عدم پذیرش و سرگردانی پذیرفته‌شدگان قانونی بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی»، «اعزام گروه‌های سیاسی بعضا دارای سوابق تندروی، کارشناسان، ارزیابی عملکرد روسای دانشگاه‌ها که زمینه ایجاد تنش را در دانشگاه‌ها فراهم نموده اند»، «منصوب نمودن انصار دارای سوابق مشخص در فتنه ۸۸ در مسئولیت‌ های مهم ستادی وزارتخانه و عزل اشخاص عالم، متعهد و مدیر از برخی دانشگاه ها و نصب افراد دارای سوابق تند افراطی بویژه در مدیریت‌ های میانی دانشگاه‌ ها» و «عدم مواجهه درست با تحرکات سیاسی ضد انقلاب و ضد نظام برخی عناصر فعال در دانشگاه‌ ها» را شامل می شود. استیضاح کنندگان در هیچکدام از این چهار سر فصل مصداق نقد خود به عملکرد وزارت علوم را مشخص نکرده اند و به همین دلیل هم فرجی دانا در نامه خود به علی لاریجانی توضیح داده که طرح چنین موارد کلی کار او را برای دفاع سخ خواهد کرد، ضمن اینکه این شیوه نگارش متن استیضاح مغایر با قانون و آئین نامه داخلی مجلس هم می باشد.

مشخص نیست چرا علی لاریجانی هنوز پاسخی به نامه فرجی دانا نداده است. مسئولان دولتی در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری گفته اند که همچنان این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

منبع: پیام نو

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز