خبرگزاری کار ایران

استفاده از جن برای جاسوسی

کد خبر : ۱۸۲۹۸۱

دیلی‌بیست سخنانی روحانی کارشناس یک برنامه تلویزیونی ایران را مورد توجه قرار داده است که مدعی شده است که اسرائیلی‌ها از اجنه برای جاسوسی استفاده می‌کنند.

ادعای مذاکرات محرمانه ایران و عربستان در مورد جانشین نوری المالکی، موضوع دوره اجرای توافق جامع هسته‌ای، حضور کارشناسان اتمی روس در مذاکرات هسته‌ای و سخنان یک کارشناس تلویزیون ایران در مورد استفاده اسرائیلی‌ها از اجنه برای جاسوسی؛ از جمله موضوعات اصلی مطرح در باره ایران در رسانه‌های بین‌المللی است.

به گزارش ایلنا، «تابناک» در ادامه نوشت: پس از تایمز لندن امروز نیز گالف نیوز مدعی شده است که ایران به صورت محرمانه مقاماتی را به عربستان فرستاده است تا در مورد گزینه مورد توافق برای جایگزینی نوری المالکی به عنوان نخست وزیر عراق با سعودی‌ها مذاکره کنند.

این روزنامه این اقدام ایران را نشان‌دهنده نگرانی‌ها از پیشروی‌های سریع گروه داعش در عراق دانسته و نوشته که ایران با این اقدام نشان داده است که آماده است جایگزینی دیگر برای المالکی را بپذیرد. در حالی که عربستان استفاده از نفوذ خود برای تشکیل دولت وحدت ملی در عراق را به کنار رفتن مالکی مشروط کرده است، نخست وزیر عراق انصراف از نخست‌وزیری را رد کرده است. در حالی که گالف نیوز منبعی برای خبر خود معرفی نکرده است، خبر تایمز لندن در این بار نیز با تردید مواجه شده بود.

در حالی که پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای در وین برای نگارش متن توافق جامع هسته‌ای کند بوده است و هر دو طرف از شکاف‌های بزرگ در مواضع طرفین سخن می‌گویند روزنامه آمریکایی لس‌انجلس تایمز، توافق بر سر دوره اجرای توافق نهایی را یکی از راه‌های حل اختلافات دانسته است.

طبق توافق ژنو، پس از پایان دوره اجرای توافق جامع هسته‌ای احتمالی، پرونده هسته‌ای ایران به وضعیت عادی خواهد رسید و با ایران مانند هر عضو دیگر غیرهسته‌ای پیمان عدم اشاعه هسته‌ای برخورد خواهد شد.

لس انجلس تایمز با اشاره به این که طرف غربی دوره زمانی بیست ساله و شاید بیشتر را مطرح کرده است، دوره مطلوب از جانب ایران را پنج سال دانسته است و با اشاره یه سخنان عراقچی معاون وزیر خارجه ایران که گفته است که هر محدودیتی که ایران بر برنامه هسته‌ای خود بپذیرد دارای دوره اجرای محدودی است، نوشته اگر طرفین بتوانند بر سر طول دوره اجرای توافق نهایی به نتیجه برسند آن گاه مذاکره‌کنندگان ایرانی می‌توانند از نتیجه کار خود در ایران دفاع کنند، زیرا از سویی در این دوره همه تحریم‌های ایران برداشته خواهد شد و از سوی دیگر، ایران پس از این دوره می‌تواند برنامه هسته‌ای خود را به طور جدی از سر بگیرد.

روزنامه آمریکایی البته یادآور شده است که برای رهبری ایران پذیرفتن دوره اجرای ده ساله هم به نظر بعید می‌آید.

در همین حال صدای روسیه به نقل از سرگئی ریابکوف مذاکره‌کننده ارشد روس از حضور کارشناسان «روس‌ اتم» در مذاکرات هسته‌ای خبر داده است.

روس‌اتم سازمان دولتی مسئول فناوری هسته‌ای در روسیه است و ریابکوف گفته است که همه کارشناسان و متخصصان هیات روسی در همه دوره مذاکرات در وین باقی خواهند ماند. وی اگر چه شروع دور جدید مذاکرات هسته‌ای را ناامیدکننده ندانسته است ولی پیشرفت مذاکرات را کندتر از حد انتظار دانسته است. از نطر معاون وزیر خارجه روسیه، مهم این است که کار بر روی متن آغاز شده است اگر چه مشکلات زیادی وجود دارد.

و در انتها این که دیلی‌بیست سخنانی روحانی کارشناس یک برنامه تلویزیونی ایران را مورد توجه قرار داده است که مدعی شده است که اسرائیلی‌ها از اجنه برای جاسوسی استفاده می‌کنند.

دیلی‌بیست با معرفی این فرد به نام ولی‌الله نقی‌پورفر استاد دانشگاه تهران نوشته است که سخنان وی حتی برای مخاطبین تلویزیون ایران نیز عجیب به نظر خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز