مردم کدام کشورها در شبکههای اجتماعی بیشتر آنلاین هستند؟ + اینفوگرافیک

در کشورهای غربی، استفاده از رسانههای اجتماعی بیشتر برای ارتباطات حرفهای، تبلیغات و سرگرمی است، در حالی که در کشورهای دیگر، نظیر آفریقا یا آسیا، رسانههای اجتماعی بهعنوان یک ابزار مهم برای تعاملات اجتماعی و تفریحی بیشتر استفاده میشود. این تفاوتها به ساختار فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هر کشور بستگی دارد.
طبق گزارشهای اخیر We Are Social، برخی از کشورهای جهان بهطور قابلتوجهی بیشتر از سایرین در دنیای دیجیتال غرق شدهاند.
در این گزارشها، کنیا و آفریقای جنوبی با میانگین استفاده روزانه حدود ۴ ساعت از رسانههای اجتماعی در صدر قرار دارند. این کشورها، با فاصلهای قابلتوجه از دیگر کشورها، پیشرو در استفاده از پلتفرمهای اجتماعی هستند.
در حالی که برزیل، فیلیپین و نیجریه نیز با زمانهای استفادهای حدود ۳ ساعت و ۳۲ دقیقه در روز، در رتبههای بعدی قرار دارند. این کشورها با فرهنگهای متنوع و اتصال اینترنتی در حال رشد، تبدیل به مکانهایی پرجنبوجوش برای تبادل اطلاعات و فعالیتهای دیجیتال شدهاند.
بهطور متوسط، کاربران جهانی روزانه ۲ ساعت و ۲۱ دقیقه از وقت خود را صرف شبکههای اجتماعی میکنند. این رقم نهتنها نشاندهنده وابستگی فزاینده به پلتفرمهای اجتماعی است، بلکه نمایانگر جایگاه بیچونوچرای این رسانهها در زندگی روزمره کاربران در سراسر جهان است.
در ایالات متحده میانگین زمان استفاده روزانه از رسانههای اجتماعی در حدود ۲ ساعت و ۹ دقیقه است.
در اروپا، میزان استفاده از رسانههای اجتماعی در کشورهای مختلف کمی متفاوت است. بهطور متوسط، در کشورهای آلمان، بریتانیا و فرانسه، زمان استفاده روزانه از رسانههای اجتماعی در حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت است. این میزان در مقایسه با کشورهای آفریقایی کمتر است.
اما آمار ژاپن بسیار جالب است. ژاپنیها بهطور میانگین روزانه فقط ۴۶ دقیقه از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.