خبرگزاری کار ایران

نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی شستا با حضور و مشارکت رایتل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۱۰۵

نشست هم‌اندیشی و کارگاه آموزش رسانه‌ای روابط عمومی‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی با حضور و مشارکت رایتل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رایتل، به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، نشست هم‌اندیشی مدیران روابط‌عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی(شستا) با عنوان «سفیران شفافیت شستا» عصر چهارشنبه اول خرداد با حضور مدیران روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا)، مدیران روابط عمومی هلدینگ‌ها و فعالان و صاحبنظران حوزه ارتباطات در محل مجتمع فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

در این نشست که نخستین کارگاه آموزش رسانه‌ای روابط عمومی‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی بود، دکتر فریدون وردی‌نژاد، مشاور رسانه ای رئیس دفتر رئیس جمهور و مدیرعامل اسبق خبرگزاری ایرنا و دکتر فیاض زاهد استاد دانشگاه و مشاور ارشد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخنرانی کردند.

در ابتدای این نشست حسن محمدی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در سخنانی به تشریح اقدامات انجام شده در دوره مدیریت جدید این شرکت برای رشد و ارتقای روابط عمومی شستا و هلدینگ ها و شرکت های زیر مجموعه پرداخت.

وی تدوین منشور اطلاع رسانی شستا در راستای ایجاد نگاه جدید در شستا، تهیه و تدوین سند جامع اطلاع‌رسانی شستا، ایجاد کانال های جدید اطلاع رسانی شستا و تهیه ساز و کارجدید برای ارسال گزارشات هفتگی شرکت های زیر مجموعه را از مهمترین اقدامات انجام شده طی چند ماه گذشته عنوان کرد.

در ادامه این نشست دکتر روزبه کردونی مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در سخنانی به تبیین اشتباهات رایج در حوزه روابط عمومی پرداخت و گفت: تمرکز فعالیت روابط عمومی‌ها برروی جلسات عادی و روتین مدیران، تصور نسبت به روابط عمومی به عنوان توزیع کننده خبر، استفاده نادرست روابط عمومی ها از رسانه برای دیده شدن مدیر بالادستی، اعمال نظرات غیرتخصصی در این عرصه از مهمترین مواردی بود است که  موجب تضعیف جایگاه روابط عمومی می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه شفافیت مهمترین دغدغه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: روابط عمومی‌ها نقش مهمی برای شفافیت و مبارزه با فساد ایفا می کنند و در سال جاری مبارزه با فساد می‌تواند محور ائتلاف و گفت و گو قرار گیرد که قطعا موجب ارتقاء امید آفرینی و سرمایه اجتماعی شود.

دکتر فریدون وردی‌نژاد مشاور رسانه ای رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در نخستین بخش کارگاهی این نشست با موضوع ارتباطات مؤثر و افکار عمومی به ایراد سخن پرداخت.

وی مهمترین کار روابط عمومی‌ها را اثر بخشی ارتباطی و تبادل اطلاعات دانست و با اشاره به انواع ارتباط یک طرفه، دو طرفه و تعاملی گفت: روابط عمومی‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر باید ارتباط تعاملی داشته باشند. برای این تاثیرگذاری مسیرهای مختلفی وجود دارد که این مسیرها استراتژی و نقشه راه را به ما نشان می‌دهند.

وردی نژاد ادامه داد: رسانه ها از ابزار اصلی برای ارتباط با مردم به حساب می‌آیند. ما باید از ظرفیت رسانه‌های مدرن برای تحقق اهداف استفاده کنیم ولی نباید صرفا ارتباطات مؤثر خلاصه در استفاده از رسانه‌ها شود و باید به برنامه‌ریزی استراتژیک برای تحقق ارتباطات مؤثر بپردازیم.

مشاور رسانه ای رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به ویژگی‌های یک روابط عمومی توانمند گفت: روابط عمومی‌ها باید توان مذاکره و انگیزه بخشی در مجموعه سازمان خود را ایجاد کنند و این موضوع باعث پویایی درونی و البته تصویرسازی مثبت از عملکرد مجموعه دولت در بیرون می شود.

وی افزود: در صورتی که روابط عمومی ها برنامه و اقدام مناسبی برای آگاهی بخشی نسبت به عملکرد دولت داشته باشند، هیچ گاه به انفعال و بی عملی متهم نمی‌شوند و لیکن تمرکز صرف به تبلیغات به جای اطلاع‌رسانی موجب شده تا افکار عمومی قضاوت نادرستی از عملکرد دولت نداشته باشند.

مشاور رسانه ای رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت نقش مجموعه روابط عمومی‌ها در مبارزه با فساد گفت: قطعا فرایند حرکت برای شفاف سازی با تمرکز بر اطلاع رسانی مستمر می‌تواند در این مسیر مهم باشد.

وردی‌نژاد ادامه داد: در این چارچوب استفاده از رسانه های نوین مانند رسانه های دیجیتال، امکانات مجازی و شبکه های اجتماعی و ارتباطی و امکانات تحت شبکه به صورت نرم افزارهای چندرسانه ای و تلفن همراه که این ابزارها به روابط عمومی ها قدرتی می دهد که به ان قدرت هوشمند می‌گویند.

دکتر فیاض زاهد استاد دانشگاه و مشاور ارشد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در بخش دوم کارگاهی این نشست با موضوع مدیریت رسانه در بحران های بین المللی نکاتی را ارائه داد.

وی با بیان اینکه برای مدیریت رسانه در بحران های بین الملل به برنامه ریزی مدون رسانه‌ای نیاز داریم، تشکیل تیم بحران و سازماندهی تیم پشتیبان بحران را حائز اهمیت دانست.

فیاض زاهد با بیان اینکه در دوران ابر رسانه های هستیم، در خصوص اهمیت پرداختن به واقعیت به ذکر نکاتی پرداخت. این استاد دانشگاه، همچنین از نشاط بخشی به عنوان یکی از وظایف کلیدی روابط عمومی یاد کرد.

گفتنی است این نشست به همت روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، روابط عمومی شرکت خدمات ارتباطی رایتل و روابط عمومی تاپیکو برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز