خبرگزاری کار ایران

نتزاه یهودا؛ چرا آمریکا قصد دارد یک واحد از ارتش اسرائیل را تحریم کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۳۶۸

آمریکا در روزهای گذشته تهدید کرده یک واحد از ارتش رژیم صهیونیستی را تحریم خواهد کرد. گردان اسرائیلی که با تحریم های احتمالی آمریکا مواجه است چیست.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، پس از آنکه یک هیئت وزارت امور خارجه آمریکا توصیه کرد واشنگتن فروش تسلیحات به واحدهای نظامی اسرائیل را به دلیل اتهامات نقض حقوق بشر محدود کند، ایالات متحده در حال بررسی تحریم‌ها علیه گردان نتزاه یهودا اسرائیل است.

نتزاه یهودا که فقط از سربازان مرد تشکیل شده است در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک واحد ویژه برای سربازان یهودی افراطی ارتدوکس تشکیل شد. بر اساس وب سایت گردان، حدود ۱۰۰۰ سرباز در هر دوره در یگان خدمت می کنند. این گردان در کرانه باختری اشغالی مستقر است.

اسرائیل مدت‌هاست تلاش کرده است که یهودیان ارتدوکس بیشتری را وادار کند تا با وجود معافیت از خدمت اجباری، در نیروهای مسلح خود ثبت نام کنند. این یهودیان که عموماً در شهرک‌های غیرقانونی و اشغالی زندگی می‌کنند به کشتار و آزار مردم در کرانه باختری و قدس اشغالی مشغول هستند.

روزنامه هاآرتص گزارش داد که وزارت امور خارجه تحقیقات نتزاه یهودا را در اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز کرده است. یکی از جنایات این گروه نظامی – مذهبی کشتن عمر اسد ۸۰ ساله در ژانویه سال گذشته بود. اسد شهروند آمریکا بود.

منبع شفقنا
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز