خبرگزاری کار ایران

سروکله گیف‌ها از کجا پیدا شد؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۰۲۲

گیف‌ها ویدیو‌های کوتاه و بدون صدایی هستند که می‌توان به راحتی در شبکه‌های اجتماعی مختلف برای نشان دادن احساسات از آن‌ها استفاده کرد.

خیلی از ما در تلفن همراهمان یک سری گیف داریم که برای نشان‌دادن احساسات‌مان در پیام‌رسان‌های مختلف از آن‌ها استفاده‌می‌کنیم. البته این یک نمونه ساده و دم‌دستی از کاربرد گیف‌هاست. قبل از هر توضیحی درباره این که گیف یا همان تصاویر متحرک از کجا آمدند باید بگوییم کلمه GIF خلاصه‌شده اصطلاح Graphic Interchange Format و به معنی قالب مبادله گرافیک است. وقتی ما کلمات را با هم ترکیب می‌کنیم داستان متفاوت است حرف G به خاطر کلمه Graphic باید «گ» تلفظ شود. در مطلب امروز قرار است بیشتر درباره گیف، کاربرد‌ها و راه‌های ساختن آن بگوییم.

گیف «GIF» دقیقا چیست؟

گیف یک قالب گرافیکی و تصویر متحرک است که از لحاظ فرمت شبیه به jpeg و png است، اما برعکس آن‌ها ثابت نیست و می‌توان از آن برای ایجاد تصاویر متحرک استفاده‌کرد. گیف‌ها صدایی ندارند و در فایل‌هایی که در این فرمت ایجاد می‌شوند می‌توان همزمان چندین عکس را نگه‌داشت یا همه آن‌ها را پشت‌سرهم در یک تصویر به نمایش گذاشت. البته به‌خاطر کاهش حجم فایل، کیفیت فایل‌های گیف کم‌می‌شود و در نتیجه این فایل‌ها برای عکس‌های رنگی مناسب نیستند. گیف‌ها ۳۷ سال پیش توسط فردی به نام استیو ویل‌هاست ساخته‌شدند و شرکت Compuserve آن‌ها را به دنیا معرفی‌کرد. طولی‌نکشید که این فرمت تصویری به شدت محبوب و فراگیر و در سال ۲۰۱۲ هم به عنوان کلمه سال انتخاب‌شد.

چرا گیف‌ها محبوب شدند؟

فایل‌های گیف ۸ بیتی و به ۲۵۶ رنگ محدود هستند. یکی از دلایلی که این فایل‌ها را محبوب کرد این است که مانند میم‌ها برای ارتباط برقرارکردن و انتقال احساسات یک گزینه مناسب بودند. به علاوه سایت‌هایی، اشتراک‌گذاری و ایجاد فایل GIF را بسیار آسان می‌کند. این سرویس در برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر و پیام‌رسان‌های مختلف و صفحه‌کلید تلفن همراه شما ادغام شده‌اند و بنابراین استفاده از آن‌ها به اندازه ایموجی یا استیکر‌ها آسان و دم‌دست است. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت و ماندگاری گیف در فضای اینترنت، دلایل فرهنگی است. برای مثال در کشور‌های مختلف با توجه به فرهنگ خود استفاده از گیف‌های متفاوت را ترجیح می‌دهند. برای مثال، احتمال اشتراک‌گذاری یک گیف از چهره مهدی طارمی در ایران بیشتر از دیگر کشورهاست.

کجا به کارمان می‌آیند؟

شاید شما هم مثل خیلی‌ها فکرکنید تنها کاربرد GIF ایجاد لحظات بامزه برای کاربران در شبکه‌های اجتماعی است. اما در دنیا از این فایل‌ها در زمینه برندینگ و کسب‌وکار، جلب اعتماد مشتریان با ساخت گیف‌های اختصاصی، بازاریابی و حتی ارتباط با مخاطبان استفاده‌می‌کنند. کسب‌وکار‌های بزرگی مانند آمازون و توئیتر برای ارتباط بیشتر با مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی از انواع گیف‌هایی که برای شرکت خود ساخته‌اند استفاده‌می‌کنند. جالب این که شرکت del در اولین پویش بازاریابی خود پس از استفاده از گیف، ۱۰۹ درصد افزایش فروش داشت. این شرکت‌ها دلایلی هم برای این کار دارند از جمله این که مغز انسان تصویر را ۶ هزار برابر سریع‌تر از متن پردازش‌می‌کند، فرایند آپلود و دانلود گیف‌ها زمان‌بر نیست و متحرک‌بودن آن‌ها تعامل با مخاطب را بالا می‌برد. اگر دوست‌دارید GIF ساختن را امتحان‌کنید با چند روش می‌توانید این کار را انجام‌دهید.

ساخت گیف توسط انواع نرم افزار‌های رایانه‌ای

ساخت گیف توسط سایت‌های آنلاین تولید گیف

ساخت گیف توسط نرم‌افزار‌های اندرویدی و ios تلفن همراه

منبع روزنامه خراسان
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز