خبرگزاری کار ایران

مدیتیشن در زیر برف های هیمالیا + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۶۴۸

ویدئویی از یک یوگی با لباس سبک در حال مدیتیشن در وسط طوفان برفی در هیمالیا در فضای مجازی منتشر شد و بحث‌های داغی را در مورد صحت آن به راه انداخت.

ما در زمانی زندگی می‌کنیم که ضرب‌المثل قدیمی «دیدن یعنی باور کردن» دیگر کاربرد ندارد. ظهور هوش مصنوعی و فناوری دیپ‌فیک امکان ساخت هر چیزی را به وجود آورده و آن‌را معتبر جلوه داده است. مجریان اخبار هوش مصنوعی با ظاهر واقعی و اینفلوئنسر‌های دیجیتال بخشی از این واقعیت جدید هستند؛ بنابراین نمی‌توانید مردم را به خاطر تردید در چشمانشان سرزنش کنید.

برای مثال، یک ویدیوی وایرال‌شده خارج از هند که نشان می‌دهد یوگی با مو‌ها و ریش‌هایش با برف در حال مدیتیشن در بلندی کوه‌ها در طول طوفان برف است. او در یکی از خشن‌ترین محیط‌های روی زمین آنقدر راحت به نظر می‌رسد که بسیاری از مردم معتقدند که این یک تصویر صحنه‌سازی شده یا نتیجه دستکاری دیجیتالی هوش مصنوعی است.

بحث در مورد این ویدیوی ویروسی به تیتر خبر‌های ملی در هند تبدیل شد، آن‌قدر که یک سازمان معنوی مجبور شد بیانیه‌ای را مبنی بر واقعی‌بودن این فیلم منتشر کند. ظاهراً یوگیِ این کلیپ “Satyendra Nath” نام دارد. او بیش از دو دهه است که در هیمالیا مدیتیشن می‌کند.

در اوایل این ماه، ساتیندرا و شاگردانش به مدت یک ماه به دره Seraj در منطقه Kullu سفر کردند. یک روز، شاگردان ساتیندرا که می‌دانستند استادشان در بالای کوه است و مراقبه می‌کند و شنیدند که طوفان برفی در حال وقوع است، به سرعت به او هشدار دادند. آن‌چه آنها دیدند ناباورانه بود.

راهول، یکی از شاگردان این یوگی‌کار، گفت: وقتی برای صحبت با ساتیندرا ناث رفتیم، او را در حالت مراقبه عمیق در کوه‌های پوشیده از برف دیدیم. بنابراین، تصمیم گرفتیم ویدیوی او را ضبط کنیم.

به گفته شاگرد دیگر یوگی، ساتیندرا پیرو سنت یوگای هیمالیا است و در ۲۲ سال گذشته در کوه‌های پوشیده از برف مدیتیشن کرده است. او افزود که ویدیوی ویروسی که توسط راهول گرفته شده تنها یکی از چندین ویدیویی است که آنها از ساتیندرا در ماه گذشته ضبط کرده اند.

این مرد اولین یوگی نیست که در دمای شدید در هیمالیا مدیتیشن می‌کند، اما ویدیوی شاگرد او به دلیل طوفان برف و ریش و مو‌های برف زده استاد بسیار تأثیرگذار بود.

منبع زی‌سان
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز