خبرگزاری کار ایران

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه های کوچک امروزی+عکس

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۸۷۴

اعضای هر خانواده حداقل یک تا دو ساعت از وقت خود را برای تهیه غذا یا صرف آن در آشپزخانه سپری می‌کنند. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، احتمالا با چالش‌هایی رو‌به‌رو هستید. یکی از این چالش‌ها انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک است.

احتمالا شما هم این جمله را زیاد شنیده‌اید: «آشپزخانه قلب هر خانه است». اما قلب بعضی‌ خانه‌ها چند متر بیشتر نیست! اعضای هر خانواده حداقل یک تا دو ساعت از وقت خود را برای تهیه غذا یا صرف آن در آشپزخانه سپری می‌کنند. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، احتمالا با چالش‌هایی رو‌به‌رو هستید. یکی از این چالش‌ها انتخاب بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک است.

۵ فرمول مناسب برای آشپزخانه های کوچک

انتخاب رنگ‌های مناسب برای کابینت‌های آشپزخانه نقش موثری در تبدیل فضایی مُرده به فضایی دنج، کاربردی و جادار دارد. نگاهی به رنگ‌های کابینت آشپزخانه‌تان بیاندازید. نسبت به رنگ کابینت‌ها چه احساسی دارید؟ اگر آشپزخانه سنتی دارید، روکش چوبی کلاسیک یا رنگ سفید و کرم انتخابی فوق‌العاده برای شما است.

اما اگر آشپزخانه مدرنی داشته باشید، بهتر است کابینت‌هایی با روکش براق و مینیمالیستی را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی ۷ رنگ مناسب برای آشپزخانه های کوچک (به همراه عکس) می‌پردازیم.

۱. خاکستری روشن؛ رنگِ همه‌کاره

خاکستری روشن ظریف‌ترین رنگ برای ایجاد یک تضاد منطقی با رنگ سفید یا رنگ‌های روشن است. 

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه های کوچک امروزی+عکس

خاکستری روشن نه تنها باعث طراحی و خلق آشپزخانه‌ای با ظاهر امروزی می‌شود، بلکه قدرت زیادی در تبدیل آشپزخانه کوچک به آشپزخانه‌ای مجلل، شیک، دلباز و بزرگ دارد.

2. آبی کم رنگ؛ تجربه آرامش

آبی روشن یا آبی کم رنگ از معدود رنگ‌های آرام‌بخش برای محیط آشپزخانه است. رنگی که منجر به ایجاد آرامش، سکون و احساس مثبت در آشپزخانه می‌شود. استفاده از این رنگ در فضای کوچک یک آشپزخانه نه تنها به جذاب‌تر شدن فضا کمک می‌کند، بلکه باعث بزرگ‌تر شدن آن نیز می‌شود. 

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه های کوچک امروزی+عکس

انتخاب رنگ مناسب برای کابینت‌ها اولین مرحله از مراحل بازسازی آشپزخانه است. اگر دوست دارید هنگام آشپزی یا صرف غذا احساس آرامش و راحتی داشته باشید، کابینت‌هایی با رنگ آبی روشن ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد. این رنگ نور را به خوبی منعکس می‌کند و برای فضاهای کوچک نیز انتخاب خوبی است.

ترکیب رنگ‌های آبی جزو اولین گزینه‌ها برای استفاده در دکوراسیون داخلی است. کابینت‌های رنگ روشن یا پاستلی نور را منعکس می‌کند و در نتیجه آشپزخانه کوچک، بزرگ‌تر دیده می‌شود. مات بودن رنگ‌های پاستلی از خستگی چشم نیز جلوگیری می‌کند.

3. سبز مریم گلی؛ بهترین رنگ آشپزخانه کوچک

اگر در حال طراحی آشپزخانه هستید یا قصد دارید تنها رنگ کابینت‌ها را تغییر دهید، چرا از رنگ سبز مریم گلی استفاده نکنید؟ این رنگ احتمالا جزو خاص‌ترین رنگ‌ها در سراسر دنیا است. رنگی شاد، دلپذیر و بااحساس. 

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه های کوچک امروزی+عکس

اگر به دنبال ظاهری مدرن برای آشپزخانه‌تان هستید، رنگ مریم گلی مناسب‌ترین انتخاب برای شما است. با ایجاد سایه‌های روشن‌ از مریم گلی در فضای آشپزخانه، تازگی و طراوت را احساس خواهید کرد. این رنگ را با لوازم مینیمالیستی یا اکسسوری های آشپزخانه کوچک برای ایجاد ظاهری امروزی‌تر چیدمان و ترکیب کنید.

4. رنگ چوب طبیعی

کابینت‎های چوبی رنگ (ساخته شده با چوب طبیعی) قطعا یک انتخاب عالی برای آشپزخانه‌های کوچک است. رنگ چوب طبیعی نه تنها تطبیق‌پذیر است، بلکه حس گرما در محیط را ایجاد می‌کند. البته این تنها یکی از مزایای شگفت‌انگیز کابینت‌ها چوبی است.

کابینت‌های چوبی هنوز هم یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کابینت محسوب می‌شود. اگر علاقه‌مند به طراحی هستید و دوست دارید که آشپزخانه‌ای به سبک کلاسیک داشته باشید، از ترکیب رنگ‌های کرم و قهوه‌ای با هم به سادگی عبور نکنید. 

اهمیت وجود ترکیب رنگ‌های ثانویه در خانه

  • اول از همه اینکه اگر روزی قصد فروش خانه خود را داشته باشید، متوجه خواهید شد که رنگ‌های ثانویه مشتریان بیشتری را جذب می‌کند.

  • تعداد طرفداران رنگ‌های غالب بسیار کمتر از تعداد طرفداران رنگ‌های ثانویه است.

  • رنگ‌های ثانویه همیشه محبوب بوده و هستند. بنابراین برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه کوچک یا بزرگ می‌توان از هارمونی رنگ‌های ثانویه استفاده کرد. البته جنس کابینت آشپزخانه نقش موثری در انتخاب رنگ نهایی آن دارد.

 

 

5. رنگ سفید

اگر بخواهید بهترین رنگ کلاسیک برای کابینت آشپزخانه را انتخاب کنید، انتخاب شما چه رنگی است؟ کدام رنگ طی سال‌های سال همواره محبوب بوده و بعید است که هرگز از مد بیافتد؟ احتمالا شما هم درست حدس زدید. رنگ سفید!

خنثی بودن رنگ سفید اصلی‌ترین دلیل تطبیق‌پذیری این رنگ با رنگ‌ها، مدل‌ها و انواع طرح کابینت آشپزخانه کوچک یا بزرگ است. کابینت‌های سفید باعث ایجاد ظاهری زنده و طرحی کلاسیک در آشپزخانه می‌شود. آشپزخانه‌هایی که با کابینت‌های سفید ترکیب شده‌اند، هرگز خسته کننده، تکراری و دوست نداشتنی نخواهند شد.

رایج‌ترین و مناسب‌ترین رنگ آشپزخانه کوچک

رنگ‌آمیزی  یا ترکیب رنگ کابینت آشپزخانه کاملا متنوع است و با توجه به سلیقه یا نیاز افراد تعیین می‌شود. به‌نظر شما رایج‌ترین و مناسب‌ترین رنگ آشپزخانه کوچک چه رنگ یا رنگ‌هایی است؟

فلسفه انواع رنگ آشپزخانه کوچک و بزرگ

سفید

انتخابی کلاسیک برای طراحی فضایی جادارتر

مشکی

شیک و مدرن و محبوب برای کابینت آشپزخانه

خاکستری

خلق فضایی مدرن در آشپزخانه

تن‌های چوب

ایجاد ظاهری سنتی یا روستایی در آشپزخانه

کرم

ملایم و آرامش‌بخش

قهوه‌ای

طبیعی و گرم

آبی سرمه‌ای

شیک و پیچیده

سبز

طبیعی و خنک و سرزنده

قرمز

زنده و پرانرژی

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز