خبرگزاری کار ایران

تمیز کردن توری هود با 4 روش ساده

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۴۴۳

توری هود آشپزخانه یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هود است که وظیفه جذب چربی و ذرات معلق در هوا را بر عهده دارد. به همین دلیل، کثیف شدن توری هود می‌تواند باعث کاهش عملکرد هود و همچنین انتشار بوی نامطبوع در آشپزخانه شود.

برای تمیز کردن توری هود می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. در اینجا چند روش ساده برای تمیز کردن توری هود آورده شده است:

 روش اول: استفاده از آب و صابون

این روش ساده‌ترین روش تمیز کردن توری هود است. برای این کار، ابتدا توری هود را از هود جدا کنید. سپس، آن را در یک سینک یا تشت بزرگ قرار دهید و با آب گرم و صابون بشویید. برای تمیز کردن چربی‌های سخت، می‌توانید از یک برس نرم یا اسکرابر استفاده کنید.

روش دوم: استفاده از محلول جوش شیرین و آب

این روش نیز برای تمیز کردن توری هود بسیار موثر است. برای این کار، ابتدا یک فنجان جوش شیرین را در یک سینک یا تشت بزرگ پر از آب گرم بریزید. سپس، توری هود را به مدت 30 دقیقه در این محلول خیس کنید. بعد از این مدت، توری هود را با آب گرم بشویید و با یک حوله خشک کنید.

تمیز کردن توری هود با 4 روش ساده

روش سوم: استفاده از سرکه سفید

سرکه سفید نیز یک ماده پاک کننده طبیعی موثر است که می‌تواند برای تمیز کردن توری هود استفاده شود. برای این کار، ابتدا یک فنجان سرکه سفید را در یک سینک یا تشت بزرگ پر از آب گرم بریزید. سپس، توری هود را به مدت 30 دقیقه در این محلول خیس کنید. بعد از این مدت، توری هود را با آب گرم بشویید و با یک حوله خشک کنید.

روش چهارم: استفاده از ماشین ظرفشویی

اگر توری هود شما قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارد، می‌توانید از این روش برای تمیز کردن آن استفاده کنید. برای این کار، ابتدا توری هود را از هود جدا کنید و آن را به صورت جداگانه در ماشین ظرفشویی قرار دهید. سپس، ماشین ظرفشویی را روشن کنید و با برنامه معمولی آن را بشویید.

تمیز کردن توری هود با 4 روش ساده

نکات تکمیلی :

به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن توری هود، از مواد شوینده قوی یا ابرهای زبر استفاده نکنید. این مواد می‌توانند به توری هود آسیب بزنند.

برای جلوگیری از کثیف شدن توری هود، بهتر است آن را به طور منظم تمیز کنید. توصیه می‌شود که توری هود را هر دو هفته یک بار تمیز کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز