خبرگزاری کار ایران

تقلب قطری ها درانتخاب رونالدو!

کد خبر : ۱۳۷۱۹۰

یک شبکه آمریکایی و انگلیسی فاش کردند که در انتخاب بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ تقلب صورت گرفت. آنها قطری‌ها را متهم به تبانی کردند.

یک شبکه آمریکایی و انگلیسی فاش کردند که در انتخاب بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ تقلب صورت گرفت. آنها قطری‌ها را متهم به تبانی کردند.

نماینده نوشت: کریستیانو رونالدو با پشت سر گذاشتن فرانک ریبری و لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد.

انتخاب رونالدو به عنوان " بهترین بازیکن جهان " در حالی بود که این مهاجم پرتغالی نتوانست در سال ۲۰۱۳ هیچ موفقیتی را با رئال مادرید به دست بیاورد، اما رقیب او فرانک ریبری توانست تمام جام‌های ممکن را در این سال به دست آورد و سال درخشانی را با بایرن‌ مونیخ پشت سر بگذارد. با این حال در رای گیری فیفا این رونالدو بود که در جایگاه اول ایستاد. نکته جالب این که حتی فرانک ریبری جایگاه دوم را به خود اختصاص نداد، بلکه بعد از مسی آسیب دیده سوم شد.

انتخاب رونالدو به عنوان بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۳ خشم ژرمن‌ها را به دنبال داشت تا جایی که اولی هوینس، رییس باشگاه بایرن انتخاب نشدن ریبری را یک دسیسه دانست و سران فیفا را متهم به تقلب و تبانی کرد.

شبکه " فاناتیکس " انگلیس در اظهار نظری جالب گفت که قطری‌ها به خاطر فشارهای سیاسی مجبور شدند رای خود را به کریستیانو رونالدو دهند، چرا که این چیزی بود که بلاتر از آنها خواسته بود.

این شبکه انگلیسی گفت: بعضی از فعالیت‌های سیاسی در انتخاب رونالدو به عنوان بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۳ تاثیر داشته‌اند. فهد ثانی، سرمربی قطر مجبور شد به خاطر بلاتر به کریستیانو رونالدو رای بدهد.

شبکه " ESPN " آمریکا تصویری را به نمایش گذاشت که در آن نشان می‌دهد سرمربی تیم ملی فوتبال قطر، کاپیتان این تیم و خبرنگار قطری مجبور شدند به خاطر بلاتر به رونالدو رای بدهند، چرا که بلاتر سهم بسزایی در دادن میزبانی به قطری‌ها داشت و درگیری او با رونالدو باعثشد تا رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال جبران مافات کند و با انتخاب رونالدو کدورت‌ها را به فراموشی بسپارد.

در عکس فهد سرمربی قطر که " ESPN " منتشر کرده است این جمله آمده است: " رییس فدراسیون از من خواست که برای انتخاب مرد سال فوتبال جهان به رونالدو رای دهم تا این گونه به سپ بلاتر کمک کرده باشم تا با برنده شدن رونالدو وجهه منفی را که از او به وجود آمده بود از بین رود و هم‌چنین به خاطر دادن میزبانی جام جهانی به قطر به نوعی از او تشکر کنیم. "

چند ماه پیش سپ بلاتر، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال در اظهار نظری جالب گفت که دوست دارد مسی به عنوان بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۳ انتخاب شود. این سخنان بلاتر خشم رونالدو و بسیاری از فوتبالی‌ها را به دنبال داشت و این شائبه را به وجود آورد که چه بسا در انتخاب بهترین بازیکن جهان تبانی و تقلب رخ دهد. گذشته از این انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ هم اعتراض بسیاری را به دنبال داشت و باعثشد بسیاری فیفا و سپ بلاتر را به گرفتن رشوه از قطری‌ها متهم کنند. این مسائل باعثشده است تا شائبه تبانی در انتخاب بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ به وجود آید، ‌ چرا که از یک طرف رونالدو وجود دارد که چند وقت پیش با بلاتر درگیر شد و از طرف دیگر هم نام قطر است که شائبه تبانی این کشور در گرفتن میزبانی جام جهانی وجود دارد. بنابرین مثلثرونالدو، قطر و سپ بلاتر این احتمال را به وجود می آورد که چه بسا در انتخاب بهترین بازیکن فوتبال جهان تبانی و تقلب رخ داده باشد و به نوعی سخنان اولی هوینس درست باشد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز