خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه کیک یمامه با تی تاپ و کرم مخصوص

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۵۵۹

کیک یمامه یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌های ایرانی است که معمولاً در جشن‌ها و مراسم خاص سرو می‌شود. بهترین روش برای لذت بردن از این کیک خوشمزه، سرو کردن آن با نوشیدنی مورد علاقه شماست.

به گزارش ایلنا، کیک یمامه یکی از کیک‌های خوشمزه و فوق‌العاده است که بافتی نرم و لطیف دارد، این کیک خوش طعم خیلی راحت و سریع درست می‌شود و یک دسر لذیذ و ساده برای پذیرایی و مهمانی‌ها یا یک میان وعده مناسب و خوش طعم برای همه افراد است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک یمامه در ادامه با  ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک

تی‌تاپ ۴-۵ عدد

شیر حدود ۱ لیوان

مواد لازم برای کرم

کرم کارامل ۱ بسته

بیسکوئیت پتی‌پور بزرگ ۱ بسته

خامه صبحانه ۱ پاکت

پودر نسکافه یا کافه گلد ۱ قاشق غذا خوری

شیر پر چرب ۲ لیوان

طرز تهیه کیک یمامه با تی تاپ و کرم مخصوص

طرز تهیه کیک یمامه در منزل

مرحله اول

ابتدا لایه‌های تی‌تاپ‌ها را از هم باز کنید و در کف یک ظرف مناسب بچینید، با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از تی‌تاپ شکلاتی استفاده کنید که خوشمزه‌تر است و دسر خوش طعم‌تر می‌شود، بعد روی تی‌تاپ‌ها را با شیر کمی مرطوب کنید.

مرحله دوم

سپس برای درست کردن کرم دسر، شیر را در یک ظرف بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود، بعد پودر کرم کارامل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، وقتی شیر یک جوش زد ظرف را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم

بعد پودر نسکافه را به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند و بافت شیر یکدست شود، وقتی مایع کارامل کمی خنک‌تر شد آن را داخل مخلوط کن بریزید و سپس بیسکوئیت پتی‌پور را هم به آن اضافه کنید و داخل مخلوط کن بریزید.

مرحله چهارم

سپس خامه صبحانه را هم روی آن‌ها در مخلوط کن بریزید و با هم خوب میکس کنید، سپس مخلوط مواد را روی کیک بریزید و پخش کنید، بعد ظرف دسر را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا مخلوط ببندد و عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود.

طرز تهیه کیک یمامه با تی تاپ و کرم مخصوص

مرحله پنجم

حالا ظرف دسر را از یخچال بیرون بیاورید و روی آن مقداری پودر کاکائو الک کنید و به دلخواه با سلیقه خودتان روی دسر را با پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های گردو، خرده‌های فندق و خلال بادام و یا برش‌هایی از موز و توت فرنگی تزئین کنید.

مرحله ششم

بعد از آن کیک یمامه را در ظرف مناسب قرار دهید و به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و این کیک خوش طعم و لطیف را به عنوان یک دسر شیک و مجلسی و مناسب برای پذیرایی همراه با انواع غذاها و دسرهای خوش طعم دیگر سرو کنید.

منبع : پانا مگ

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز