خبرگزاری کار ایران

رفع گرفتگی کفشور فاضلاب با ابزارهای ساده

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۱۱۳

برای رفع انسداد کفشور و تخلیه خانه‌ی خود، نیازی نیست با یک متخصص تماس بگیرید. کافی است ابزارها و تکنیک‌های مناسب را شناخته و مورد استفاده قرار دهید.

به گزارش ایلنا، تکنیک‌های ارایه شده در این مقاله اثبات شده و تقریبا هر گونه گرفتگی کفشور فاضلاب را از بین می‌برند. راهکارهایی که ما بیان می‌کنیم، برای مواقعی است که می‌خواهید با سرعت مشکل را رفع کنید. اگر بعد از چندین بار تلاش موفق به حذف انسداد نشدید، بهتر است با یک متخصص تماس گرفته و از او کمک بگیرید زیرا اعمال نیروی بیش از حد می‌تواند به لوله و یا فیکسچر فاضلاب شما آسیب برساند.

روش باز کردن گرفتگی کفشور فاضلاب

نکته جالب توجه این است که ابزارهای لوله‌کشی تخصصی برای برطرف کردن گرفتگی، مقرون به صرفه بوده و در هر فروشگاه سخت افزار خانگی یا لوازم بهداشتی ساختمانی در دسترس هستند. یعنی دیگر نیازی نیست برای خدماتی مانند رفع گرفتگی و یا حتی نصب و تعمیر شیرآلات بهداشتی و ساختمانی خود به تکنسین‌ها مراجعه کنید. حتی می‌توانید تعدادی از این دستگاه‌ها را قرض گرفته یا اجاره کنید و پس از حل مشکل آن‌ها را تحویل دهید.

ابزارهایی که برای رفع گرفتگی کفشور فاضلاب خود به آن‌ها نیاز دارید:

1- اولین ابزاری که در هنگام بروز چنین مشکلی باید به آن دسترسی داشته باشید، یک پیستون یا تلمبه‌ی مناسب است. این پیستون گرفتگی اکثر کفشورها و تخلیه‌های خانه از جمله سینک، وان و توالت را رفع می‌کند. این وسیله باید در تمام خانه‌ها وجود داشته باشد. تقریبا در هر مکانی که شیرآلات ساده وجود دارند، امکان گرفتگی تخلیه وجود دارد و باید حداقل امکانات برای باز کردن آن را در اختیار داشته باشید.

رفع گرفتگی کفشور فاضلاب با ابزارهای ساده

2- برای از بین بردن گرفتگی‌های عمیق‌تر در لوله فاضلاب، باید از یک فنر مارپیچ استفاده کنید. این فنر یک کابل فولادی بلند و انعطاف‌پذیر است که دارای یک دسته و یک قلاب انتهایی است. فنرهای تخلیه تا اندازه‌ی 30 متری نیز در دسترس هستند اما برای رفع انسداد فاضلاب خانگی نمونه‌های 7 متری آن کاملا موثر خواهند بود.

3- یک نوع فنر به طور تخصصی برای از بین بردن گرفتگی توالت ساخته شده است که با نام closet auger در جهان معرفی می‌شود. این دستگاه دارای یک میل لنگ دستی بوده و به جای یک دسته‌ی چرخان قرقره مانند، کابل ان در یک شفت سفت و سخت محصور شده است. انتهای این فنر با یک زاویه مشخص و دقیق خم شده تا در منحنی‌های محکم و تله‌های فشاری توالت فرنگی به راحتی جای داده شود.

4- اگر گرفتگی بسیار بزرگ بوده و یا از محل اتصال تخلیه و لوله فاضلاب دور است، بهتر است از یک فنر برقی استفاده کنید. همانطور که گفتیم می‌توانید آن را اجاره کنید. این دستگاه یک فنر یا مارپیچ کابلی بزرگ است که توسط یک موتور الکتریکی قوی کار می‌کند. فنر برقی تقریبا هر نوع گرفتگی حتی ریشه‌های درختان را نیز برطرف می‌کند.

توصیه ما به شما این است که قبل از اجاره کردن آن و آوردن به خانه خود، از فردی که دستگاه را به شما اجاره داده است طرز کار آن را پرسیده و روش‌های ایمن توزیع و بازیابی فنر را یاد بگیرید تا صدمه‌ای به شما و تجهیزات خانه شما وارد نشود.

رفع گرفتگی کفشور فاضلاب با ابزارهای ساده

نحوه پاکسازی کفشور فاطلاب

پیچ‌های برنجی را شل کنید. در بسیاری از زیرزمین‌ها، گاراژها و اتاق‌های لباس‌شویی، کفشورهایی وجود دارد که راه انتقال مایعات کولرهای مرکزی، ماشین‌های لباسشویی و آبگرمکن‌ها به فاضلاب اصلی خانه هستند.

با گذشت زمان این کفشور مقادیر زیادی از کف صابون، پرزهای لباس، شن و ماسه و حتی باکتری‌های لزج را درون خود انباشت می‌کنند که ممکن است در داخل لوله فاضلاب به مدت طولانی مانده و متبلور شوند. برای عبور از چنین انسدادهای سختی، نیاز است که از یک وسیله جانبی مانند فنر برقی استفاده کنید.

  1. یک فنر برقی با کابلی حدود 15 متر اجاره کنید. با برداشتن صافی ابتدایی که سوراخ تخلیه را پوشانده است مراحل کار را شروع کنید.

  2. بعد از آن، به دنبال یک پلاگین تمیزکننده در کناره‌ی سیستم تخلیه باشید.

  3. پلاگ را با یک آچار جدا کنید. با این کار شما می‌توانید کابل را مستقیما وارد لوله کنید.

  4. اگر لوله تخلیه شما دارای پلاگ مناسب برای تمیز کردن نباشد، باید کابل را از طریق تله یا همان trap عبور دهید. در چنین شرایطی کار شما کمی دشوار خواهد بود.

منبع: دلگرم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز