خبرگزاری کار ایران

چرا لباسشویی بوی سوختگی می دهد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۴۰۱

یکی از ایراد هایی که باید حتما آن را جدی گرفت بوی سوختگی از لباسشویی شما است اینکه چرا ماشین لباسشویی بوی سوختگی میدهد میتواند بخاطر استفاده اشتباه یا عواملی دیگری باشد که به آن میپردازیم.

به گزارش ایلنا، چرا لباسشویی بوی سوختگی میدهد؟ ممکن است برخی اوقات بوی سوختگی از ماشین لباسشویی به مشام شما برسد. توصیه کارشناسان مرکز تعمیرات لوازم خانگی تعمیر 24 این است که اصلاً این بو نباید نادیده گرفته شود. بهتر است در اولین فرصت دلیل این بو را شناسایی کنید و نسبت به رفع مشکل لباسشویی خود اقدام کنید.

برای بررسی بهتر در ابتدا باید ماشین لباسشویی را از برق بکشید؛ اگر فکر میکنید نیاز به به باز کردن دستگاه است از متخصصان تعمیرات ماشین لباسشویی کمک بگیرید. در ادامه دلایل بوی سوختگی لباسشویی و نکات مربوط به عیب یابی را توضیح میدهیم.

اقدامات مهم در زمان مواجهه با بوی سوختگی ماشین لباسشویی

همان‌طور که می‌دانید ماشین لباسشویی دارای عملکردی دوجانبه است و به‌صورت هم‌زمان هم از برق و هم از آب استفاده می‌کند. به همین علت در زمان مواجهه با بوی سوختگی نباید این بو را نادیده بگیرید و در اولین فرصت باید نسبت به تعمیر لباسشویی خود با هر برندی که باشد اقدام کنید. زمانی که بوی سوختگی از ماشین لباسشویی بلند شد مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا باید لباسشویی را از پریز برق جدا کنید.

  • اگر احساس کردید بو از قسمت پشت لباسشویی و سیم‌ها است باید برق این محل را به‌طور کامل قطع کنید.

  • سپس باید شیرهای ورودی آب را ببندید و سریعاً با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید و از او بخواهید ماشین لباسشویی شما را تعمیر کند.

چرا لباسشویی بوی سوختگی میدهد؟

در زیر به دلایلی که ممکن است موجب ایجاد بوی سوختگی در ماشین لباسشویی شوند می‌پردازیم:

  • ریختن میزان زیاد البسه در دیگ

یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند بوی سوختگی در ماشین لباسشویی شما ایجاد کند این است که شما بیش‌ازحد مجاز لباس در لباسشویی بیندازید. تمامی ماشین‌های لباسشویی طبق ظرفیتی که در دیگ خود دارند، قادر به تحمل حجم و وزن مشخصی از لباس خیس هستند. همچنین درصورتی‌که بیش‌ازاندازه لباس درون لباسشویی ریخته شود سروصدای زیادی نیز توسط دستگاه تولید می‌شود.

برای اینکه این مشکل پیش نیاید بهتر است دقت کنید لباس‌های کثیفتان بیشتر از ظرفیت ماشین نباشد. همچنین بهتر است دور موتور خشک‌کن پایین را به کار ببرید تا کمترین میزان فشار بر روی قطعات داخلی ماشین وارد شود.

همچنین دقت داشته باشید تعداد زیادی از ماشین‌های لباسشویی نمی‌توانند پتو و پارچه‌های سنگین را درون خود جا دهند و آن‌ها را شستشو دهند. به این دلیل که این محصولات بعدازاینکه خیس می‌شوند وزنشان چندین برابر می‌شود.

  • خرابی موتور ماشین لباسشویی

در ادامه برای پاسخ به سؤال چرا لباسشویی بوی سوختگی میدهد؟ باید بگوییم درصورتی‌که از موتور لباسشویی به شکل غیراصولی استفاده شود یا با گذشت زمان موتور دچار فرسایش شود، به تدریج سیم‌پیچ‌های درون موتور می‌سوزند. این سوختگی باعث داغ کردن بیش‌ازحد موتور شده و بوی سوختگی ایجاد می‌کند.

خراب شدن پولی موتور هم یکی از مسائلی است که می‌تواند موجب بوی سوختگی لباسشویی شود. به دلیل این‌که این قطعه دارای بیشترین تماس با تسمه است و زنگ زدن و خراب شدنش بوی سوختگی ایجاد می‌کند.

اگر چنین وضعیتی برای شما پیش آمد همان‌طور که گفتیم ماشین لباسشویی را از برق بکشید و با تعمیرکار ماهر تماس بگیرید.

  • پارگی تسمه‌ی ماشین لباسشویی

چرا لباسشویی بوی سوختگی میدهد؟ همان‌طور که می‌دانید دیگ و آبکش ماشین لباسشویی، به‌وسیله یک تسمه که به موتور متصل است، می‌چرخد. برخی اوقات ممکن است این تسمه شل شده باشد، خراب باشد، دچار پارگی باشد و یا به خاطر سایش با بقیه قطعات دچار اصطکاک شده باشد، در این زمان شما بوی سوختگی را احساس می‌کنید. اگر تسمه دچار مشکل شده باشد دیگ دیگر نمی‌چرخد و از حرکت بازمی‌ایستد.

  • بوی سوختگی از دو شاخه ماشین لباسشویی

گاهی اوقات ممکن است بوی سوختگی از داخل دستگاه نباشد و از درون دو شاخه یا کابل به مشام شما برسد. این مدل خرابی‌ها و مشکلات در مقایسه با سایر مشکلات درونی ماشین لباسشویی اغلب بسیار راحت‌تر و ارزان‌تر تعمیر می‌شوند. در این مواقع باید اتصالات سوکت، اتصالات فیوز و کابل‌ها را چک کرده و دقت کنید علائمی از مشکل در آن‌ها موجود نباشد. اگر قسمتی از دو شاخه یا سیم مربوط به آن خراب باشد، باید آن‌ها را سریعاً تعویض نمایید. همین‌طور دقت داشته باشید که از یک فیوز مناسب برای لباسشویی خود استفاده کنید.

  • روشن بودن لباسشویی به مدت طولانی

چرا لباسشویی بوی سوختگی میدهد؟ زمانی که به‌طور مداوم و طولانی از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید ممکن است بوی سوختگی به مشامتان برسد. بعضی از افراد در زمانی که قصد دارند لباس و پارچه‌های زیاد را بشویند، به شکل پشت سر هم و بدون هرگونه وقفه زمانی لباسشویی را مورد استفاده قرار می‌دهند. در این وضعیت ممکن است موتور، تسمه و کوپلینگ درایو داغ کند و این مسئله بوی سوختگی را در لباسشویی ایجاد می‌کند.

  • مشکل در سیم‌کشی درونی لباسشویی

برخی مواقع برای پاسخ به این سؤال که چرا لباسشویی بوی سوختگی میدهد؟ باید سیم‌کشی و اتصالات لباسشویی را بررسی کنید. به وجود آمدن پوسیدگی در سیم‌ها به دلیل گذر زمان و وجود نوسانات بسیار زیاد برقی از مسائلی هستند که در خراب شدن سیم‌کشی و داغ کردن سیم‌ها بسیار تأثیرگذار هستند. برای اینکه بفهمید بو از کجا نشاءت می‌گیرد بهتر است در ابتدا اتصالات سوکت و فیوز را چک کرده و سپس ببینید که کابل‌ها و دو شاخه سالم هستند یا خیر.

برای اینکه این مشکل برای شما پیش نیاید و ماشین لباسشویی‌تان دچار مشکل نشود بهتر است زمانی که مصرف برق در اوج نیست از لباسشویی خود استفاده کنید تا میزان نوسان برق زیاد نباشد و عمر سیم‌کشی‌ها و سایر قطعات کاهش پیدا نکند.

همچنین باید دقت داشته باشید درصورتی‌که سیم‌کشی‌های ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شده باشد نیازی به‌صرف هزینه‌های بالا برای تعمیر نیست و شما می‌توانید به‌راحتی با تعویض سیم‌ها ماشین لباسشویی خود را تعمیر کنید؛ اما درصورتی‌که این کار را به تعویق بیندازید ممکن است موتور ماشین لباسشویی شما آسیب ببیند و هزینه تعمیر برای شما به‌شدت بالا برود.

  • وجود مشکل در گلاید و کمک فنر

گلاید و کمک فنر ازجمله قطعاتی هستند وظیفه خنثی کردن و جذب ضربات دیگ در زمان چرخش را بر عهده دارند. می‌توان گفت در این حالت فشار وارد بر تسمه درایو به میزان زیادی کم می‌شود و عمر تسمه بیشتر خواهد شد. برخی اوقات ممکن است کمک فنر و گلاید لغزندگی و عملکرد خود را از دست بدهند، در این صورت همه فشارها به تسمه وارد شده و عمر تسمه به‌شدت کم می‌شود. در این صورت در پاسخ به سؤال چرا لباسشویی بوی سوختگی میدهد؟ می‌توان گفت که خرابی گلاید و کمک فنر موجب ایجاد مشکل در تسمه شده است و این مسئله بوی سوختگی را در لباسشویی ایجاد کرده است؛ بنابراین بهتر است هر چه سریع‌تر این مشکل را حل کنید و از تعمیرکار بخواهید علت بو را شناسایی کند.

علائم سوختن موتور ماشین لباسشویی و چرا لباسشویی بوی سوختگی میدهد؟

همان‌طور که گفتیم بوی سوختگی ماشین لباسشویی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ازجمله این دلایل وجود مشکل در موتور است. اگر موتور سوخته باشد یا نیم‌سوز شده باشد ماشین شما بوی سوختگی خواهد داشت. همچنین بر اساس مدل ماشین لباسشویی باید قطعات موجود در آن را نیز در نظر بگیرید تا درصورتی‌که بوی سوختگی به مشامتان رسید بتوانید حدس بزنید که مشکل دقیقاً از کدام قسمت است.

همچنین استفاده مکرر و بدون استراحت می‌تواند ماشین لباسشویی شما را دچار مشکل کند و بوی سوختگی در آن ایجاد کند. البته باید به شما بگوییم درصورتی‌که این بو به مشامتان رسید باید سریعاً اقدام کنید زیرا ممکن است بی‌توجهی به تعمیرات موجب بروز مشکلات بیشتر در ماشین لباسشویی شما شود.

راهکارهایی برای رفع بوی سوختگی در ماشین لباسشویی

همان‌طور که بالاتر گفتیم به دلیل استفاده هم‌زمان از آب و برق توسط ماشین لباسشویی بی‌توجهی به تعمیر لباسشویی می‌تواند مشکلات زیادی برای شما به وجود آورد و حتی ممکن است لباسشویی شما آتش بگیرد. به همین خاطر برای پاسخ به سؤال چرا لباسشویی بوی سوختگی میدهد؟ قصد ارائه راهکار برای رفع این بو را داریم:

  • برای اینکه به موتور دستگاه شما فشار زیادی وارد نشود و موتور دستگاه نیم‌سوز نشود بهتر است به‌اندازه ظرفیت دیگ در آن لباس بریزید. اگر لباس‌های کثیفتان زیاد هستند بهتر است آن‌ها را در چند مرحله و با استراحت دادن به ماشین لباسشویی در دستگاه بریزید تا موتور آسیب نبیند.

  • برخی اوقات ممکن است تسمه ماشین لباسشویی پاره یا شل باشد؛ این مسئله می‌تواند موجب تاب برداشتن دیگ ماشین لباسشویی شود. به همین علت در صورت بروز چنین مشکلی و لق شدن دیگ باید سریعاً تسمه را چک کنید تا لباسشویی شما آسیب بیشتری نبیند.

  • برای پاسخ به این سؤال که چرا لباسشویی بوی سوختگی میدهد؟ باید بگوییم اگر این مشکل از پریز یا دو شاخه بود بهتر است این قطعات را سریعاً تعویض کنید. اگر بر روی پریز و دوشاخه سیاهی و آب‌شدگی دیدید به معنای وجود مشکل در این قطعات است.

منبع:دلگرم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز