خبرگزاری کار ایران

آیا می شود از سوسیس برای مدت طولانی نگهداری کرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۱۲۹

در این مقاله سعی کردیم مهم ترین نکات را درباره ی سوسیس و نگهداری سوسیس ها به شما آموزش دهیم. حتما به این نکات توجه داشته باشید و آن ها را رعایت کنید. به خصوص هنگام خرید سوسیس از نکات مهم آن غافل نشوید.

به گزارش ایلنا، بدون شک سوسیس یکی از خوشمزه ترین غذاها و شاید مضر ترین غذا در جهان باشد. اما هر چقدر هم مضر باشد، انسان ها نمی توانند از خوردن آن دست بکشند. خیلی از افراد سوسیس را به مقدار خیلی زیاد تهیه می‌کنند و در پایان مجبور می‌شوند آن ها را دور بریزند یا به طرق مختلفی آن ها را نگهداری کنند.

اما یادتان باشد اگر طرز صحیح نگهداری سوسیس را بلد نباشید، ممکن است سوسیس خراب شود و همچنین باعث ایجاد مسمومیت غذایی شود. بنابراین ما در اینجا قصد داریم روش های نگهداری سوسیس را به شما آموزش دهیم.

آیا می شود از سوسیس برای مدت طولانی نگهداری کرد؟

سوسیس را چه مدت می توانیم نگه داریم؟

البته قبل از آن باید بلد باشید تا سوسیس سالم را از سوسیس خراب تشخیص دهید. اما نگران نباشید. ما تمامی نکات لازم را در این مقاله به شما آموزش می دهیم. پس از آن مدت نگهداری سوسیس و همچنین مدت زمان پخت سوسیس نیز بسیار اهمیت دارد. که این موارد را هم در اینجا پوشش می دهیم. به نظر من بهتر است قبل از اینکه طرز نگهداری سوسیس را یاد بگیرید، نکاتی را درباره خرید سوسیس سالم بدانید.

نکات خرید سوسیس سالم

برای خرید سوسیس مرغوب و سالم توجه کردن به رنگ آن کافی نیست و باید یکسری نکات دیگر را نیز در نظر بگیریم. در بتدا مهم ترین چیزی که باید به آن توجه کنید، بسته‌بندی سوسیس است. شما باید توجه کنید که بسته بندی سوسیس کاملا سالم باشد و لایه پلاستیکی آن پاره نشده باشد. اگر سوسیسی را دیدید که بسته‌بندی آن پاره شده بود، به هیچ عنوان آن را نخرید.

تاریخ تولید و انقضا

همچنین از دیگر نکات مهم برای خرید سوسیس سالم توجه کردن به تاریخ تولید و انقضای آن است. پس این مورد را هم حتما به خوبی بررسی کنید.

مورد بعدی این است که حتماً به کارخانه تولید کننده سوسیس توجه کنید. حتما از کارخانه هایی سوسیس را خریداری کنید که بسیار معتبر هستند و مهر استاندارد دارند. چرا که این کارخانه ها بیشتر تحت نظارت قرار دارند و محصولاتشان بسیار ایمن تر و سالم تر هستند.

آیا می شود از سوسیس برای مدت طولانی نگهداری کرد؟

ظاهر و بوی سوسیس

در نهایت به طور کلی باید به بسته بندی سوسیس توجه کنید. همچنین باید توجه کنید که سوسیس بوی زننده نداشته باشد و رنگ آن غیرطبیعی نباشد. این نکته را هم در نظر بگیرید، سوسیس هایی را که لکه های تیره و سبز رنگ روی آن ها وجود دارد، نباید بخرید.

با رعایت کردن این نکات و توجه به آن ها می توانید بهترین سوسیس را تهیه کنید. اما در ادامه بهتر است نکات نگهداری سوسیس را به شما آموزش دهیم. به نکات زیر خوب دقت کنید.

نکات نگهداری سوسیس

قبل از اینکه روش‌های نگهداری سوسیس را به شما توضیح دهیم، باید بگوییم که تا حد امکان سعی کنید سوسیس ها را نگهداری نکنید. هر چقدر هم که این غذاها دارای مواد نگهدارنده باشند و مدت زمان بیشتری بتوانند سالم بمانند، باز هم استفاده از غذاهای مانده توصیه نمی شود.

سعی کنید هر وقت که می‌خواهید سوسیس بخرید، به همان میزان مصرف خودتان سوسیس بخرید. شما نمی توانید سوسیس را در دراز مدت درون فریزر و یخچال نگهداری کنید. در نهایت دو یا سه هفته می توانید این مواد را در یخچال نگهداری کنید. اما با این وجود ما تمام نکات نگهداری سوسیس را به شما آموزش خواهیم داد.

محدودیت یخچال

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نهایتا سوسیس را می توانید تا ۳۶ ساعت درون یخچال نگهداری کنید. برای نگهداری سوسیس بهتر است آن را درون فریزر قرار دهید تا منجمد شود. به این صورت می توانید مدت زمان بیشتری از سوسیس ها نگهداری کنید.

توجه داشته باشید که هرچه درصد گوشت سوسیس بیشتر باشد، سوسیس مرغوب تر خواهد بود. همچنین سوسیس هنگام پخت حجم کمتری از دست می‌دهد و یا کلاً حجم آن تغییر نمی کند. بنابراین هر چه گوشت موجود در سوسیس کمتر باشد، در هنگام پخت، سوسیس ها بسیار کوچک و چروکیده می شوند. بنابراین به درصد گوشت سوسیس ها توجه کنید.

نکات مهم در پختن سوسیس

اولین توصیه ما به همه افراد این است که به هیچ عنوان از سوسیس خام استفاده نکنند. سوسیس خام می تواند باکتری هایی داشته باشد که موجب ایجاد مسمومیت غذایی شود. به علاوه در فصل تابستان وجود مسمومیت غذایی در سوسیس بسیار بالا می‌رود. چرا که ممکن است باکتری هایی مثل سالمونلا در سوسیس وجود داشته باشند.

آیا می شود از سوسیس برای مدت طولانی نگهداری کرد؟

به همین دلیل شش دقیقه زمان برای پخت سوسیس کافی نخواهد بود. بنابراین شما باید سوسیس ها را به مدت ۱۲ دقیقه بپزید تا باکتری های احتمالی آن ها از بین برود. توصیه بهتر این است که سوسیس ها را اول آب پز کنید و سپس آن ها را سرخ کنید.

به طور کلی توصیه می شود که از سوسیس در برنامه غذایی خود زیاد استفاده نکنید. اما می‌توانید هفته ای یکبار آن را در بین غذاهای خود بگنجانید.

منبع: دلگرم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز