خبرگزاری کار ایران

گودی زیر چشم کودکان نشانه کمبود چه ویتامینی در بدن است؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۴۴۹

از دلایل سیاهی و گودی زیر چشم کودکان می توان به کم آب بدن، آسم، حساسیت، خروپف کردن در خواب، عوامل ژنتیکی و غیره اشاره کرد. امیدوارم از این مطلب لذت ببرید.

به گزارش ایلنا، سیاهی و گودی زیر چشم کودکان یکی از عارضه هایی است که به عموما به علل متفاوتی در بزرگسالان رخ می دهد. در موارد کمی نیز شاهد این عارضه در کودکان هستیم. هم اکنون در این مطلب همه چیز را درباره این مسئله برای شما بیان می کنیم.

علل سیاهی و گودی زیر چشم کودکان

این عارضه تا چه زمانی و چند سالگی ادامه دارد؟ آیا در کودک آنها، کبودی زیر چشم و کم خونی با یکدیگر مرتبط می باشند و در کل آیا می تواند نشانه کمبودی در بدن کودک باشد. در ادامه می خواهیم درباره سیاهی و گودی زیر چشم کودکان اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم و نیز راه های درمان این عارضه در منزل را بگوییم با ما همراه باشید. موارد زیادی وجود دارند که موجب به وجود آمدن سیاهی در چشم کودکان Dark Circles Under Eyes in Kids می شود که در اینجا نمونه هایی از دلایل و علل سیاهی را معرفی می کنیم:

۱- مشکلات ژنتیکی

در مواردی نیز ایجاد حلقه سیاه در اطراف چشم کودک می تواند از یک مشکل ارثی خانوادگی و ژنتیکی باشد. در چنین شرایطی، اگر کودک، چشمان خود را بمالد و یا گریه کند، شاهد ایجاد یک حلقه به دور چشمان او هستید.

 

 

۲- کمبود خواب و استراحت ناکافی چشم

کمبود خواب کافی و یا اختلال در روند خواب در کودکان می تواند موجب به وجود آمدن حلقه سیاهی اطراف چشم کودک شود. البته استفاده زیاد از گوشی، تبلت و تماشای زیاد تلویزیون می تواند چشم را خسته نماید و به ایجاد سیاهی در اطراف آن منجر شود. بنابراین مستلزم است کودک در طول شبانه روز خواب مناسب و کافی داشته باشد و همچنین برای مدت زمان زیادی به چشم خود استراحت بدهد.

گودی زیر چشم کودکان نشانه کمبود چه ویتامینی در بدن است؟

۳- کمبود ویتامین در کودک

برخی مواقع امکان دارد از خود سوال کنید که سیاهی در زیر چشم کودکان کمبود چه ویتامینی می باشد؟ کمبود ویتامین A در کودک ممکن است به بروز سیاهی در اطراف چشم منجر شود. برای پیشگیری از این امر در رژیم غذایی او از سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، اسفناج و هویج و البته انواع میوه های مختلف و جگر استفاده کنید.

۴- کمبود آهن و کم خونی

در برخی موارد، کبودی زیر چشم و کم خونی نیز با هم ارتباط دارند. زمانی که در رژیم غذایی کودک، از غذاهای دارای آهن استفاده نشود، بدن او با کمبود آهن روبرو می شود و در نهایت به کمخونی کودک دچار شده که این امر موجب تیره شدن رگ های خونی در قسمت های ظریف پوست او می شود.

۵- قرار گرفتن در معرض آفتاب

یکی دیگر از علل به وجود آمدن سیاهی در اطراف چشم کودکان، قرار گیری آنها در معرض آفتاب می باشد. کودکان به دلیل حساس و ظریف بودن پوستشان، اگر مدت زمان زیادی را در زیر آفتاب قرار بگیرند، بدن آنها ملانین بیشتری را تولید می کند و همین موجب به وجود آمدن کبودی در نقاط حساس تر پوست آنها می شود.

۶- آسم، حساسیت، آلرژی و سیاهی اطراف چشم کودک

داشتن حساسیت های مختلف و همچنین داشتن بیماری آسم نیز می تواند موجب انسداد و یا باریک شدن لوله هایی می شود که هوا را به ریه ها هدایت و از آنجا خارج می کنند و بدین ترتیب با فشاری که به رگ های خونی وارد می شود موجب می شود در قسمت هایی مانند اطراف چشم که دارای پوست نازک تری می باشد، رگ ها متورم و لخته های خونی به وجود می آید.

۷- خر و پف کردن در خواب

در کودکان نیز مانند بزرگترها، امکان دارد در خواب خرناس داشته باشند. این اتفاق زمانی می افتد که غده لنفاوی که پشت مجرای بینی آنها قرار دارد، به وجود می آید. در این شرایط راه بینی کودک مسدود می شود و موجب به وجود آمدن لخته های خون در اطراف چشم کودک می شود.

گودی زیر چشم کودکان نشانه کمبود چه ویتامینی در بدن است؟

 

۸- جراحت و سیاهی زیر چشم کودکان

امکان دارد کودک در زمان بازی، به سانحه ای دچار شده باشد و به این ترتیب به صورت او آسیب وارد شده باشد. دکتر پوست و مو به شما می تواند در چنین شرایطی کمک کند.

۹- کم آبی بدن

کم آبی بدن کودک موجب به وجود آمدن چنین عارضه ای می شود. پس لازم می باشد کودکان، به علت تحرک بالایی که دارند، در طول روز، به اندازه کافی آب مصرف کنند تا بدن آنها به کم آبی دچار نشود.

معالجه گودی زیر چشم کودکان

برای مداوا و معالجه گودی و سیاهی زیر چشم کودکان روش درمان خاصی ارائه نمی شود و برای هر دلیلی یک راه درمان خاصی در نظر گرفته شده است. پس ضروری است برای درمان با یک مشاور پوست و مو و متخصص اطفال در ارتباط باشید.

عموما کبودی اطراف چشم، به مرور زمان محو می شود و در اغلب مواقع، به درمان نیازی ندارد. در موارد بسیار معدودی با یک تغییرات کوچک در سبک زندگی کودکان می‌توان این عارضه را نابود کرد که در ادامه به چند نمونه اشاره می کنیم:

معالجه کبودی زیر چشم کودکان

اگر عارضه به سبب آلرژی در کودکان ایجاد شده باشد، تلاش کنید با حذف دلایل و علت حساسیت، درمان و همچنین حذف مواد حساسیت زا از زندگی کودک به رفع سیاهی دور چشم او کمک نمایید.

تهیه رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی مناسب که دارای انواع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن باشد در رفع این عارضه به ما می تواند کمک کند. نکته بسیار مهمی که وجود دارد و باید مد نظر قرار بدهید این است که استفاده غذاهای شور نیز می تواند باعث به وجود آمدن این عارضه شود پس از غذاهای شور از برنامه غذایی کودک خود حذف کنید.

گودی زیر چشم کودکان نشانه کمبود چه ویتامینی در بدن است؟

 

تنظیم خواب کودک

اطمینان حاصل پیدا کنید که کودک در طول شبانه روز مدت زمان لازم و کافی را استراحت می کند.

درمان خانگی

افزون بر مواردی که در بالا گفتیم می توانید با استفاده از داروهای گیاهی در منزل به درمان و معالجه سیاهی و گودی زیر چشم کودکان بپردازید. به عنوان مثال با روغن های گیاهی جون نارگیل، آرنیکا و یا روغن زیتون بر روی پوست اطراف چشم کودک خود بمالید و برای مدت کوتاهی آن قسمت را به آرامی ماساژ دهید تا رطوبت کافی به پوست کودک خود برسد و سیاهی و کبودی دور چشم کم شود.

چند سوال مهم و اساسی

سوالات متداولی در مورد سیاهی دور چشم کودکان برای والدین پیش می آید که چند مورد آن را در زیر برای شما می گوییم:

۱. آیا سیاهی و گودی چشم بر بینایی کودک تاثیر می گذارد؟

خیر، سیاهی اطراف چشم در بیشتر مواقع، یک عارضه زود گذر می باشد و هیچ گونه خطری را چشم کودک تهدید نمی کند. ولی برخی مواقع و در موارد بسیار اندکی، این کبودی امکان دارد وجود مشکل بزرگی باشد که با علائم بسیار زیادی نیز همراه می باشد، پس در این موارد باید با دکتر اطفال در ارتباط باشید و از او مشورت بگیرید.

 

گودی زیر چشم کودکان نشانه کمبود چه ویتامینی در بدن است؟

۲. زمان مراجعه به پزشک برای کبودی زیر چشم کودک چه موقع است؟

 

در صورتی که سیاهی و گودی زیر چشم کودکان مدت زمان طولانی بر جای ماند و نشانه های دیگری چون رنگ پریدگی، خستگی، ضربان قلب بالا، دست و پاهای سرد در کودک و مواردی از این قبیل را در کودک خود مشاهده کردید، بهتر است او را فورا به پزشک نشان دهید.

۳.علت سیاهی و کبودی نوزاد هشت ماهه چیست؟

عارضه کبودی زیر چشم در نوزادان هشت ماهه نیز می تواند رخ بدهد و در اغلب مواقع از مواردی چون عفونت چشم در کودک، نرسیدن اکسیژن به خون کودک، کم خوابی کودکان، انگل و عفونت دستگاه گوارشی در کودک، کمبود آهن و املاح معدنی و غیره می باشد که توصیه می شود برای درمان به متخصص اطفال مراجعه کنید.

منبع:دلگرم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز