خبرگزاری کار ایران

علائم وجود مشکلات کبدی در اطراف چشم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۲۸۸

علائمی در دور چشم از وجود مشکلاتی در کبد خبر می‌دهد که آگاهی از این علائم به تشخیص سریع بیماری کمک بسزایی می‌کند.

به گزارش ایلنا، داشتن یک کبد سالم بخش حیاتی برای سلامت کلی بدن محسوب می‌شود. این مشکل روی افراد مختلفی آزمایش شده است و به این نتیجه رسیده‌اند که بیماری کبدی همیشه علائم مشهود و قابل تشخیصی ندارد.

در نتیجه باید سعی کنیم که به خودمان توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا حتی کوچک‌ترین علائم را هم بشناسیم‌. علائم مختلفی مانند یرقان یا زردی صورت، دل درد، ورم پا و خارش پوست جزء علائم مشکلات کبدی هستند؛ اما از طرفی هم ممکن است این بیماری در بعضی از افراد علائم را در اطراف چشم نشان دهد که در این قسمت به بررسی آن می‌پردازیم.

علائم وجود مشکلات کبدی در اطراف چشم

ارتباط پلاک‌های اطراف چشم با مشکل کبدی

اگر متوجه تجمع پلاک‌های زرد رنگ زیر پوست نزدیک چشم شدید، این می‌تواند علامت بیماری کبدی باشد که با تجمع کلسترول زیر پوست اتفاق می‌افتد و نتیجه‌ کلسترول بالا و اختلال سوخت و ساز لیپید و چربی در بدن است. انواع مختلفی از بیماری کبدی باعث اختلال و مشکلات در سوخت و ساز چربی می‌شود و این موضوع در افرادی که مشکل کبدی دارند رایج است.

لکه‌های زرد اطراف چشم همیشه از کبد نیست

زمانی که این لکه‌های زرد رنگ را مشاهده می‌کنید، باید به پزشک مراجعه کنید و مراقب سطح کلسترول موجود در جریان خونتان باشید، زیرا ممکن است افزایش سطح کلسترول باعث مسدود شدن جریان خون شود و سکته و حمله قلبی را ایجاد کند.

در حقیقت مطالعاتی در سال ۲۰۱۱ بین افراد ۷۰ تا ۷۹ ساله انجام شد که به این وضعیت دچار بودند. نتایج نشان داد که ۱۲ درصد این افراد در معرض حملات قلبی هستند و معمولاً کلسترول بالا و چاقی این وضعیت را تشدید کرده بود. به همین دلیل نه تنها باید مراقب سلامت کبد خود باشید، بلکه باید فشارخون و سطح کلسترول را نیز بررسی کنید.

چگونه علائم بیماری کبد را تشخیص دهیم؟

این لکه‌ها معمولاً صاف یا با برامدگی بسیار کم در زیر پوست ظاهر می‌شوند و رنگ آنها زرد یا سفید است‌. مستقیماً زیر پوست چشم رخ می‌دهند یا شاید بالای پلک هم به وجود بیایند. در گوشه داخلی چشم هم دیده می‌شوند و معمولا بدون درد و نرم هستند.

برای این علائم درمان هم وجود دارد

اگر پزشک مطمئن شود که شما به بیماری کبدی دچار هستید و سطح کلسترول‌تان بالا است، اول به دنبال علت زمینه‌ای می‌گردد، یعنی کلسترول را بررسی می‌کند و داروهایی تجویز می‌کند که سطح آن کاهش پیدا کند. سپس با یک متخصص پوست همکاری می‌کند تا بتواند به بهترین شکل ممکن این لکه‌ها را از بین ببرد. معمولاً جراحی با لیزر می‌تواند یک روش موثر برای از بین بردن آنها باشد.

منبع: ایسکانیوز

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز